Nieuws
Stalker

S.T.A.L.K.E.R. 2 is tijdelijk exclusief voor Xbox Series X en pc

Eerste trailer uitgekomen

Geschreven door Michel Musters op
Het eerder aangekondigde S.T.A.L.K.E.R. 2 komt eerst op Xbox Series X en pc uit, voordat het naar andere platforms komt.

Dat werd tijdens de Xbox Games Showcase aangekondigd. Er werd daarnaast een nieuwe trailer van de game getoond.

In 2007 verscheen de bejubelde shooter S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl en in 2009 verscheen S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat. GSC Game World zou kort daarna aan een nieuwe game in de reeks beginnen, maar sloot opeens zijn deuren. Eerder dit jaar kwam er opeens een eerste screenshot van de game uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Fable voor Xbox en pc in ontwikkeling Psychonauts 2-trailer laat nieuw nummer van Jack Black horen
14

Reacties op: S.T.A.L.K.E.R. 2 is tijdelijk exclusief voor Xbox Series X en pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    alex201

    • 23 juli 2020 19:13
    Ben toch wel benieuwd naar dit spel. Als ze dit een beetje bug vrij kunnen houden (de vorige delen hadden er toch wel iets te veel last van) kan dit een heel tof spel worden. De wereld vind ik in ieder geval super vet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 23 juli 2020 19:18
    Pripjat … yes .. gaaf hopelijk hebben ze heel die stad er in zitten en de reactor .. dat zal mooi wezen met de grafx van deze tijd .. heb er zin in

    helaas geen datum bekent gemaakt wanneer we hem kunnen verwachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    D4rKy28

    • 23 juli 2020 20:21
    Dikke game voor een dikke pc :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paul_Power

    • 23 juli 2020 21:10
    Begrijp mij niet verkeerd, maar volgens mij word dit een afgeraffelde game die snel geld in het laadje moet brengen. Ik ben een ontzettende fan van de S.T.A.L.K.E.R series, elke game gespeeld en speel regelmatig nog steeds Call to Chernobyle de mod die alle 3 de delen samen voegt in 1 spel. Dit spel heeft een hele grote fan base en mod base, waarom is er totaal niets maar dan ook niets bekend van het spel, buiten deze non-gameplay video nog geen 6 maanden voor release. Ik kan mij niet voorstellen dat een game zo uniek als deze waar zoveel mensen op zitten te wachten niets prijs geeft, dat kan meestal maar 1 ding betekenen en het voorspelt niet veel goeds. Ik hoop echt van harte dat het zich kan meten met de eerste games of zelfs beter word maar ik betwijfel het ten sterkste

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juli 2020 07:30
    @Paul_Power
    Ik hoop dat je het mis hebt, maar ik kan niet ontkennen dat ik een bad feeling about this heb ook.
    Wie zijn de makers van deze stalker?
    Zijn dat uberhaubt wel de zelfde mensen die de originele 3 delen gemaakt hebben?
    (een mod die alle 3 de delen samenvoegt?…dus alle maps naar een enorme map? Werkt die mod met Steam versie van stalker?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paul_Power

    • 24 juli 2020 08:46
    @kr1z volgens mij hoef je geen enkele S.T.A.L.K.E.R game geïnstalleerd te hebben, call to pripyat zit in de mod verweven, je download de mod unzipt het hele zaakje en je kan het spelen. En nee het is niet 1 grote open wereld die vloeiend in elkaar overloopt je hebt nog steeds de individuele levels waar tussen je korte laad tijden hebt, maar wel alle levels van alle 3 de spellen in 1 grote map

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juli 2020 09:04
    @Paul_Power ok dan.
    Ga ik zeker uitproberen , tnx voor de tip. (Btw : ghehe, jij bent zeker Skabobski op tweakers? :) )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paul_Power

    • 24 juli 2020 14:24
    @kr1z True dat :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Freyk

    • 25 juli 2020 11:34
    Op dit moment zie ik stalker 2 is als een "remake" en opvolging van de vorige delen.
    Want als je de trailer bekijkt speelt zich af in dezelfde omgeving (duh,..).
    (Lijkt mij wel leuk om de woodpecker virtueel eens te bekijken)
    Wel verwacht ik dat het weinig bugs zal hebben, omdat het op de veel gebruikte unreal engine 4 draait, in plaats van de zelf-geschreven, en buggy, x-ray-engine.
    Voor de modding community hoop ik ze dan voor de pc-versie, de editor erbij leveren, maar de meeste game-fabrikanten doen dat niet meer.
    (maar er zal vast wel iemand zijn die stalker addons modules voor unrealed zal schrijven)
    En als het voor steam komt, kan een modder zijn mod zo aanpassen, dat er hier mee ook kan werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 24 juli 2020 09:15
    @Paul_Power Maak je geen zorgen, S.T.A.L.K.E.R 2 is al sinds 2018 weer in development, dit was bekendgemaakt in mei 2018. Het spel komt ergens in 2021 uit, dus hebben ze zo'n 3 jaar development time.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juli 2020 13:01
    @Paul_Power dit klinkt allemaal wel positief : https://www.youtube.com/watch?v=2SH_MzeOUMc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paul_Power

    • 24 juli 2020 14:25
    @kr1z Ga vanavond het filmpje bekijken, die is onder mijn radar geschoten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 juli 2020 16:59
    @Paul_Power deze bedoelde ik btw https://www.youtube.com/watch?v=tR1PzmYhpTs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 24 juli 2020 01:23
    hoppa weer een dikke game voor xbox erbij 😁