Nieuws
Final Fantasy 7 Remake

Square Enix onthult binnenkort plannen voor Final Fantasy-jubileum

Het bedrijf heeft hoge verwachtingen voor Final Fantasy 16

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix is van plan om binnenkort plannen te onthullen voor het vijfendertigste jubileumjaar van Final Fantasy.

Dat liet de uitgever weten tijdens de bekendmaking van diens fiscale jaarcijfers. Analist David Gibson vatte de aankondigingen van het bedrijf op Twitter samen.

Square Enix zou de plannen voor het jubileumjaar ergens deze maand of volgende maand willen onthullen. Wat dat precies omvat, is nu nog niet bekend, al is er eerder dit jaar al wel een speciale website online gekomen. De eerste Final Fantasy-game kwam op 18 december 1987 uit op de Famicon (NES), dus eind dit jaar bestaat de reeks vijfendertig jaar.

Het bedrijf liet verder weten dat het hoge verwachtingen heeft voor Final Fantasy 16. Ergens binnenkort moet een nieuwe trailer van de aankomende PlayStation 5-game worden getoond.

Tot slot liet Square Enix weten dat het geld dat de verkoop van diens westerse studio's hen oplevert, niet in nft's wordt geïnvesteerd zoals eerder naar buiten werd gebracht. In plaats daarvan wordt het geld gebruikt om de kernwerkzaamheden van het bedrijf aan te sterken. De financiën voor de ontwikkeling van nft's komen uit een ander potje.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogtepunten: Sega komt dit fiscale jaar met meerdere games, remakes en remasters Sony legt nieuw PlayStation 5-model vast in Japan
12

Reacties op: Square Enix onthult binnenkort plannen voor Final Fantasy-jubileum

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 14 mei 2022 14:01
    Ik zou erg blij zijn met de pixel remasters die naar consoles komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 mei 2022 15:48
    FF9 Remake (2024-2025), FF7 Remake Part 2 (2023-2024), FF16 (2022-2023) en FF7 Ever Crisis (2022).
    Dit is mijn voorspelling voor de komende jaren. :)
    Voor FF9R en FF7R is het bij beide een beetje afhankelijk hoe deze in elkaar zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 15 mei 2022 02:36
    @Ardyn Ja, ik denk niet dat we dergelijke info al dit jaar te horen gaan krijgen. Voor dit jaar, wellicht een klein tipje van de sluier voor 2023, maar game info voor 2024, dat is echt te vroeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 15 mei 2022 23:35
    @Quirinius
    We hebben het hier over Square Enix.
    Hetzelfde bedrijf toonde afgelopen jaar een titel van een game die pas over jaren komt (DQXII).
    Hetzelfde bedrijf heeft bijna twee jaar geleden aangekondigd dat FFXVI komt, dat wordt ook gewoon minimaal twee jaar.
    Hetzelfde bedrijf heeft afgelopen maand KHIV aangekondigd, dat zal waarschijnlijk ook minimaal twee jaar duren.

    Als er een bedrijf is waarvan je kunt verwachten dat zij iets twee jaar (of langer) van tevoren aankondigen, dan is het Square Enix.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 16 mei 2022 00:40
    @Ardyn Toch hebben we nog nooit 2 FF remakes gehad die in na elkaar uitkwamen. Bij de 'normale' main titles is dat alleen zo als er een MMO is. Deel 13 is pas aangekondigd toen deel 12 klaar was enzovoort. Nu is er de 7 remake, dus eerst moeten daar al de delen van binnen zijn voordat er een andere FF remake aangekondigd zal worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 16 mei 2022 13:46
    @Quirinius
    Ik weet niet waar je dit idee vandaan haalt?…
    Het Millennium Event is al genoeg reden om dat hele idee te ontkrachten.
    Daarnaast was de remake van FFVII al voor de release van FFXV aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 15 mei 2022 07:43
    @Ardyn

    Persoonlijk hopelijk niet als eerste een 9 remake( die mag op zich best maar ik hoop op een andere) Ik vind die game een tikje minder vergeleken met deel 8 die dan wat ondergewaardeerd is. Vooral het hoofdpersonage Squal in 8 vind ik zo schitterend geschreven kwa persoon en persoonlijke groei.
    Dat is puur een mening van mij natuurlijk.
    Ik zie dus veel liever een 8 remake. Die game had al niet de liefde gekregen die het verdient. Ook de originele niet vind ik. 7 had in de gevechten nog acceptabel achtergrond plaatjes maar ik 8 was dat echt slecht gemaakt.
    Maar als het een 9 remake wordt dan hou ik hem ook goed in de gaten hoor.
    Deel 7 ten 9 zijn wel de ultieme beste FF games kwa gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 15 mei 2022 23:29
    @watashi wa maurice desu.
    Ik begrijp je mening, al ben ik het er totaal niet mee eens. Persoonlijk vind ik Squall nogal cringe, de angsty-teen vibe ligt mij echt nooit.
    FFIX is mijn persoonlijke favoriet en is juist het meest geschikt voor een degelijke remake naast FFVIII. FFVIII is te "realistisch", dus zou Square Enix er duidelijk voor kiezen om het eenzelfde treatment als FFVII te geven.
    FFIX heeft een meer cartoony style, diende vroeger als een terugkeer naar de roots en zou dus perfect werken als een turn-based JRPG. Geef het scherpe graphics (zie Memoria Project) en een snellere engine, dat is alles wat in ieder geval nodig is. De game verkocht vroeger niet al te veel, dus is het vooral een kwestie van in de spotlight brengen.

    Overigens is dit verder ook mijn eigen mening natuurlijk. Alleen zou ik FFVIII nooit als remake zien die naast FFVII Remake kan bestaan, FFIX wel. Kan altijd nog in de toekomst komen natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 16 mei 2022 00:46
    @watashi wa maurice desu. VIII met die militaire achtergrond is veel teveel een kopie van VII. SE zag dat VII goed verkocht dus die dacht het nog even over te kunnen doen. Maar met een twist door het hele leveling up systeem naar de tyfus te helpen met het junction system. Dus ja, met teveel van hetzelfde maar slechtere gameplay, geen wonder dat je game dan minder waardering krijgt. Je kunt van IX zeggen wat je wilt, maar het doet duidelijk iets anders dan VII/VIII deden qua world building en gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 16 mei 2022 14:28
    @Quirinius

    Tjah ik snap je gevoel. Maar voor mij persoonlijk blijft het toch dat ik nu net daarom deze game een remake meer gun dan 9. Nu net omdat ik vind dat het wat extra liefde mistte.

    En ik vind het junction systeem nu net veel beter uitgepakt dan het materia systeem van 7. Ik vind die keuzes wie je welke magie laat koppelen aan welke junction slot een veel dieper systeem dan gewoon een materia die langzaam leveled.
    En zoals bij 9 waarbij iemand al een class heeft, ik hou meer van de mogelijkheid dat ik mijn personages zelf bepaal waarin ze groeien en wat ze leren,
    Dat geeft mij veel meer controle en vooral een gevoel dat ik de regie in handen heb en niet de game designer die voor mij bepaalt wat welk personage gaat worden.
    En komt nog bij dat ik bepaalde keuzes echt goed vind. Een salaris systeem in plaats van geld per gevecht zorgt dat je bedachter keuzes maakt in het begin.
    En het draw systeem zorgt dat baas gevechten tactischer worden want heb je een draw nog nooit gedaan dan word je genoodzaakt/ verleid om 1 of meer attacks te offeren voor een draw in de hoop op sterke magie of een guardian force, en dat betekend een ronde minder aanval wat een nieuwe tactiek invoegt als je al niet sterk genoeg bent om de baas aan te kunnen. Of maar net.

    Overigens snap ik jou punten ook heel goed. Maar ik vind deel 8 nagenoeg net zo goed als 7. Staat net in de nek te hijgen.
    Dat velen 9 beter vinden zegt natuurlijk wel iets over het algemeen. Maar neemt niet weg dat ik liever een deel 8 een nieuwe kans geef dan deel 9 nu net omdat deel 8 door weinig mensen heel goed is ontdekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 mei 2022 11:03
    @watashi wa maurice desu.

    Ik hoop ook op een FF8 remake. Blijft imho toch by far de beste Final Fantasy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 16 mei 2022 14:37
    @coola

    Ja van jou wist ik dat. Hahah
    Nice.
    Voor mij niet de beste, maar wel de op 1 na beste en op sommige momenten ook wel de beste.