Microsoft kan dit gegeven volgens Dennis goed gebruiken tijdens de uitgave van Project Natal volgend jaar. Deze bewegingsgevoelige besturing moet zowel de fanatieke als recreatieve gamer aan gaan spreken. Microsoft zou zich met de marketing dan vooral op de tweede groep kunnen richten.
"De [echte gamer] zal de games toch wel kopen, daar hoeven we ons met de marketing niet op te richten", aldus Dennis. "Wel een beetje, maar de spellen verkopen zichzelf omdat ze een dusdanige diepgaande en intense ervaring bieden dat de [echte gamer] ze koopt."
Oppikken
Dennis zegt verder dat Microsoft deze filosofie er al geruimte tijd op nahoudt. Het gaat er om dat de fanatieke gamers het platform oppikken, waarna deze gericht kan worden op andere doelgroepen, zoals de recreatieve gamers, met toevoegingen als Facebook en Twitter. Het moet mensen meer redenen geven om een console aan te zetten.
Microsoft is dan ook overtuigd dat de aankomende Natal-titels een positie in de top tien qua verkoopaantallen in zullen nemen. Dennis: "Als je kijkt naar ervaringen op andere platformen die het goed doen, zijn het niet noodzakelijk [spellen voor echte gamers]. Wii Fit stond op nummer zeven [in de NPD-lijst van november]. Er zijn dus wel degelijk voordelen voor aparte ervaringen als ze goed aangepakt worden; als ze buiten de kerngroep komen maar alsnog de verbeelding van fanatieke gamers kunnen aanspreken."