Nieuws
Battlefield 2042

Spelersaantal Battlefield 2042 op Steam duikt voor het eerst onder de duizend

Kan Dice de game nog redden?

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn op moment van schrijven voor het eerst minder dan duizend gelijktijdige spelers van Battlefield 2042 op Steam.

Dat blijkt uit informatie op SteamDB. De teller staat op moment van schrijven op 951 spelers. Niet eerder kwam het spelersaantal op Steam voor het afgelopen november verschenen spel zo laag te liggen.

De release van Battlefield 2042 was omstreden. Spelers hadden kritiek op de staat waarin de game werd uitgegeven, met diverse bugs en het ontbreken van allerlei features. Sindsdien heeft ontwikkelaar Dice diverse verbeteringen doorgevoerd, maar het lijkt er op dat veel spelers het al hebben opgegeven. Daarbij verschijnt het eerste seizoen van de multiplayergame pas in de loop van de zomer.

EA heeft sindsdien laten weten dat de staat van de game onder andere te wijten is aan het feit dat werknemers zo'n twee jaar thuis hebben gewerkt. In de loop van april moet een nieuwe update uitkomen waarmee voice chat wordt toegevoegd, dat sinds de release van de game geen onderdeel van de ervaring uitmaakt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Eén van de beste CoD: Vanguard-spelers blijkt cheats te gebruiken Apex Legends-update lost bugs rondom Stormpoint op
13

Reacties op: Spelersaantal Battlefield 2042 op Steam duikt voor het eerst onder de duizend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Hoofd

    • 12 april 2022 09:17
    covid was voor mij ook altijd een fijn excuus voor vanalles en nog wat zoals m'n werk niet goed doen en zo, jammer dat het ten einde loopt nu!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Draven

    • 12 april 2022 10:36
    @Hoofd

    Er was meer aan de hand. Het originele team achter Battlefield is weg. De Frostbite engine moest weer een nieuwe upgrade krijgen en dat was dus een hel omdat alle documentatie en technische kennis blijkbaar vertrokken is bij DICE.

    Waarschijnlijk is dat ook de reden van alle bugs in de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 12 april 2022 12:06
    @Draven Sorry, maar elke BF (Field en Front) van DICE is een ondermaatse bug-fest bij launch totdat de eerste reeks patches eroverheen gegoten is. Dit is de standaard van DICE/EA sinds BF1942. Laten we niet doen alsof 2042 een uitzondering is.
    Wat wel de uitzondering bij 2042 is, is dat de game bij lange na niet af is, afgezien van de bugs nog. Ook basic shizzle die al sinds dag 1 in de BF serie te zien is ontbreekt, zoals een scoreboard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Turambar

    • 12 april 2022 09:26
    Voor ons is Teamspeak de ideale oplossing voor online gamen. Het is namelijk een geheel onafhankelijke, goedkoop digitaal communicatiemiddel. Je bepaalt zelf als admin wie mee kan doen in de gesprekken, muten, channels, veel opties (geen overbodige zoals bij Discord) en altijd knisperscherp geluid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 12 april 2022 09:51
    @Turambar Probleem met Multiplayer games is dat je niet wilt dat iemand die dood is verklapt waar de vijand is. Dat is niet netjes.

    Maar als je snel respawned dan boeit het niet en kan je inderdaad net zo goed Discord gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 12 april 2022 11:11
    @incarnatus maarja hoe praat je dan met randoms optie moet er dus altijd inzitten. Wij gebruiken beide, en ingame met randoms en discord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 12 april 2022 13:50
    Free to play maken de mensen die betaald hebben zijn hoe dan ook toch wel genaait anders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WauWsy

    • 12 april 2022 15:03
    Het zijn gewoon klote smoesjes, als het spel in zon slechte staat was hadden ze het never nooit niet mogen uitbrengen. Hopelijk hebben de mensen het nu eindelijk geleerd, ophouden met pre-orders.. Maar dat zal vast wel niet..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 12 april 2022 15:21
    Ik pak het af en toe nog ff op. Komt vooral door het feit dat we het na zeven maanden nog steeds moeten doen met dezelfde zeven maps waarmee we op dag 1 al werden 'verblijd'. Ze zijn wel marginaal beter geworden, er is meer destructie toegevoegd en het is grafisch iets minder kaal, maar ik ben geloof ik rang 98 en heb het nu wel een beetje gezien. Idioot dat DICE niet een deeltje van het team, of misschien nog beter, Ripple Effect inzet om eens een nieuw mapje te introduceren.. Ik kan me niet heugen eerder zo lang zonder nieuwe content te hebben gezeten. DICE komt compleet stuurloos over. De spelersaantallen zijn op de PS5 ongetwijfeld iets hoger dan de PC, dit is wel heel bedroevend. Zeker iets met 'eigen schuld'…

    Ik vind het niet onomkeerbaar slecht, het speelt lekker weg op console en BF is toch redelijk uniek kwa gameplay en opzet, ik zou niet weten wat ik anders voor MP shooter op de PS5 zou moeten doen. Wat er verder is aan aanbod beklijft niet imo, BR is niet voor mij, en een Hell Let Loose en Insurgency Sandstorm zitten iets teveel aan de 'sim' kant naar mijn smaak. Mss BF4 toch maar weer installeren..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    axolotsyl

    • 12 april 2022 17:07
    @clandestine666 laatst weer eens Doom en Doom Eternal doorgespeeld. Je hebt hiervoor geeneens multiplayer nodig, dit zijn zulke vette FPS games waar wat mij betreft elke BF en CoD bij verbleekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 12 april 2022 17:20
    @axolotsyl Ja, ik heb Doom Eternal. Idd een vette game, maar wel een heel andere benadering van FPS. Ik vond 'm op momenten nog flink lastig, ik dacht dat ik aardige shooter skills had maar ik ben me toch een partijtje veel dood gegaan later in de game..:) Beetje de Dark Souls van FPS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 april 2022 18:31
    Ik vermoed dat bf 2042 heel snel op gamepass komt om spelers aantalen te verhogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 13 april 2022 05:43
    Het lijkt erop dat het spel heel langzaam aan het doodbloeden is. Eigen schuld dikke bult