Nieuws
Switch

Spelers kunnen username voor op Switch al vastleggen

Nu doen voordat je naam bezet is

Geschreven door Michel Musters op
Het is nu al mogelijk voor mensen om hun username voor op Nintendo's aankomende console, de Switch, vast te leggen.

Spelers gebruiken op de Switch niet meer hun oude Nintendo Network ID die ook op Wii U en 3DS wordt gebruikt. In plaats daarvan wordt gebruikgemaakt van een Nintendo Account. Deze kan al een tijd hier aangemaakt worden en hier kunnen de diverse online identiteiten aan gekoppeld worden.

Wat veel mensen echter niet weten, is dat op de accountpagina ook een 'User ID' (of 'gebruikers-ID' in het Nederlands) aangemaakt kan worden. Deze User ID is de naam die ook online op de Switch gebruikt gaat worden. Deze moet dus ingevuld worden zodat spelers zeker zijn dat hun naam straks niet al gebruikt wordt door iemand anders.

De Switch ligt vanaf 3 maart in de Nederlandse winkels. De belangrijkste lanceringsgames zijn The Legend of Zelda: Breath of the Wild en 1-2-Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix kondigt Project Prelude Rune aan Metal Gear-film gaat nog steeds door
8

Reacties op: Spelers kunnen username voor op Switch al vastleggen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snader86

    • 21 februari 2017 08:57
    Oké… Raar dat je geen hoofdletter kunt gebruiken in je ID…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinS

    • 21 februari 2017 09:03
    prut, te laat mijn voorkeur was al in gebruik. Nu maar hetzelde genomen als mijn PSN account :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 21 februari 2017 11:03
    Moeten ze wel de code versturen per mail anders vervalt deze weer -_-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ehrgeiz

    • 21 februari 2017 11:34
    Dit is al een tijdje het geval. Ik heb mijn User ID geregistreerd met de launch van Super Mario Run.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 21 februari 2017 12:45
    Er is geen check voor woorden als dick, pussy etc.
    Nu niet smerige dingen uitkiezen he! Stelletje vunzen. Gedraag je. Je bent toch niet 12 of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 21 februari 2017 21:27
    Ok dit is weer iets wat ik niet wist. 3ds is toch afgelopen jaar juist geüpgrade naar dat nieuwe nintendo account met daarop je aankopen?? Ik had verwacht dat account te kunnen gebruiken, maar blijkbaar moet ik een tweede aanmaken? Erg vreemd weer… zal het eens uitzoeken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 21 februari 2017 21:31
    Ok verwarrend nieuwsbericht. Op de 3ds gebruik je inderdaad al een tijdje een nintendo account en ik zie mijn aangeschafte games daar dan ook terug. Nieuw is de functie om een userID in te vullen op je nintendo account.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 21 februari 2017 23:07
    Hoezo, kunnen zij hun huidige niet meenemen ( van Wii U & 3DS ) ?