De storing vond een paar uur lang plaats en zorgde er niet alleen voor dat games in de cloud niet speelbaar waren, maar ook dat digitaal aangeschafte games niet gespeeld konden worden.
Dit gold ook voor singleplayergames en spellen die al gedownload waren - er was dus geen goede reden dat deze spellen niet gespeeld konden worden, behalve Microsofts controle in verband met digital rights management.
Veel spelers hadden dan ook kritiek op de situatie - volgens hen was dit het bewijs dat DRM in het nadeel van de consument is. Hoe dan ook was te storing binnen een paar uur verholpen.
Reacties op: Spelers konden geen gedownloade games spelen tijdens Xbox Live-storing
ali3n8tor
Hoe moeilijk is het om je licenties offline te storen op je console zoals Sony doet? Ik snap dat heel wat mensen nu gaan zeggen, bij mij geen problemen hoor en dit is niet erg, en PSN is kut enzo,
maar denk effe na wat dit voor impact in de toekomst kan hebben op je games met zo'n achterlijk DRM systeeem als dit.
denver
ali3n8tor
denver
ali3n8tor
denver
Roy36NL
Sisko
denver
Sisko
denver
Verder vind ik je idee om het 'eruit' te patchen na een paar jaar wel een goede.
WitteHerder
ali3n8tor
WitteHerder
Lavandou
Lavalera
Snoop213
Lavalera
Snoop213
WitteHerder