Nieuws
Cyberpunk 2077

Update: Ontevreden Cyberpunk 2077-spelers kunnen geld terugkrijgen

Zelfs als de game langer dan twee uur is gespeeld

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red laat weten dat mensen die ontevreden zijn met Cyberpunk 2077 hun geld terug kunnen krijgen.

Update: CD Projekt Red heeft kort na het plaatsen van dit nieuwsbericht op Twitter een bericht geplaatst waarin het bevestigt dat iedereen zijn of haar geld terug kan krijgen bij ontevredenheid. Toegang tot de game verdwijnt daarna logischerwijs wel. Op consoles moet men daarvoor gebruikmaken van het teruggavesysteem op PlayStation- en Xbox-consoles.

Daarbij laat de ontwikkelaar weten dat er in januari en februari grote patches uit moeten komen die de game speelbaarder maken op de oude consoles. Het bedrijf verontschuldigt zich voor het feit dat het voor release geen gameplay heeft laten zien van de game die draait op een standaard PlayStation 4 of Xbox One. "We hadden beter moeten opletten en het spel beter moeten laten draaien op PS4 en Xbox One."

Oorspronkelijk bericht:
Sony zou ontevreden Cyberpunk 2077-spelers hun geld teruggeven, zelfs als men meer dan twee uur heeft gespeeld.

Teruggave van het betaalde geld voor games kan op PlayStation-consoles meestal alleen wanneer men minder dan twee uur heeft gespeeld, maar volgens een speler op Reddit kan het in het geval van Cyberpunk 2077 ook wanneer men langer heeft gespeeld.

"Ik moest online een support claim doorgeven en een uur bellen met iemand, maar ik kreeg daarna snel mijn geld terug en de game werd uit mijn bibliotheek gehaald", aldus de persoon op Reddit. Andere mensen lieten vervolgens weten dat zij ook hun geld terug hadden gekregen.

Volgens dezelfde persoon zou Sony ook een zakelijke klacht richting ontwikkelaar CD Projekt Red sturen, al is er geen concreet bewijs dat dit het geval is. Consolespelers klagen sinds de release van Cyberpunk 2077 vorige week over de vele bugs in de game. Er is op Twitter zelfs een hashtag genaamd 'Cyberbug2077' in het leven geroepen.

Cyberpunk 2077

Dit artikel delen:

Lees meer

Update: EA neemt Codemasters voor 1,2 miljard dollar over 'Nieuwe The Lord of the Rings-mmo moet in 2022 lanceren'
43

Reacties op: Update: Ontevreden Cyberpunk 2077-spelers kunnen geld terugkrijgen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 08:29
    als ik zo de tech videos kijk van ps4 en xbox one draait de game heel slecht op de base consoles met op xbox one zelfs wel eens rond de 12 fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 december 2020 09:12
    @hulstpower Ja, het is een drama. de ps4 en xbox one zijn gewoonweg niet krachtig genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 09:33
    @darkmanwls denk dat de cpu de grooste bottleneck is op deze consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 december 2020 11:05
    @hulstpower Zou zomaar kunnen, maar het eindresultaat komt op hetzelfde neer, te weinig power.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 december 2020 11:26
    @darkmanwls bizar dat deze game daar dan wel op is uitgebracht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 december 2020 11:49
    @fonsrutte Ben ik met je eens. Als je een game uitbrengt voor een console moet ie goed draaien op die console. Maar helaas gebeurd t vaker. Black Desert op consoles is ook een drama.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 december 2020 09:18
    @hulstpower Het is ook één van de klachten die ik heel veel heb gezien en dan zijn er altijd mensen die zeggen: "Op PC draait het goed, wat verwacht je dan van een console van 7 jaar oud die maar 400,- kost"…
    Niet iedereen heeft zomaar even 2000,- liggen en zou die dan maar uitgeven aan een nieuwe PC om een spel te kunnen spelen van 60 euro

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 09:33
    @Ryme Ik speel hem nu op me pc en 4k ray tracing aan op veel settings hoog en de game speelt goed 30 fps met soms eens drop van 1 ms naar 29 of 28 fps.
    Maar als ik dan kijk hoe slecht de game draait op de base consoles raad ik al mijn vrienden aan de game niet te kopen nu maar te wachten met next gen console.
    Zag wel dat ie op series x op resolution mode gewoon lekker 30 fps strak aan houd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 december 2020 09:40
    @hulstpower Ik heb een redelijke PC en ook PS5 maar ik wacht ook sowieso met aanschaffen. Het meeste wat ik zie zijn toch de bugs die je uit de immersie van het spel haalt of dat je weer met herladen naar een vorige save. Ik wacht liever tot de game echt af is ipv dat ik het nu uitspeel en daarna pas updates komen die de bugs eruit halen.

    Spel ziet er heel tof uit en ik wil het zeker spelen maar niet op deze manier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 09:46
    @Ryme heb er op pc zo 8 uur in zitten en had 1 bug die ik kwa story niet wil verklappen maar deze was niet erg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 december 2020 09:53
    @hulstpower YT en ook /r/cyberpunkgame/ staat vol met videos over de bugs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 10:17
    @Ryme Ik zeg neit dat er geen bugs in zitten.
    Heb zelf op pc maar 1 bug gehad.
    Verder loopt met juiste instelling de game op pc wel goed met de fps, waar op de ps4 xbox one ps4 pro one x one s de game voor geen meter loopt.
    Veel bugs zijn op pc wel verholpen met day one patch en patch er na.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 14 december 2020 09:43
    @Ryme Daarbij mag je mijns inziens verwachten dat als een game op een console wordt uitgebracht, hij dan ook fatsoenlijk op die console draait en daarvoor dus waar nodig naar behoren is aangepast.
    Dat is immers het hele idee van een console: je koopt eenmalig zo'n apparaat en vervolgens kun je alle games voor die console probleemloos spelen. Ouderdom van de console is mijns inziens dan geen excuus.
    Sterker nog: games voor een bepaalde console worden niet zelden zelfs mooier en complexer met de jaren, omdat men dan steeds beter en creativer met de console leert werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 09:51
    @Robert-Frans Ja alleen is cyberpunk gemaakt voor high end pc.
    Zelfs de 3090 kan de game niet op 60 fps draaien met alles op ultra.
    Dit is gewoon de crysis van de nieuwe generatie.
    Ze hebben geprobeert de game op de huidige base consoles te krijgen en zal vast iets beter worden maar de fps zal naar beneden gaan als je in de auto stapt en gaat rijden omdat de cpu gewoon te oud zijn helaas.
    En wat je zegt over dat games er vaak beter uit zien aan einde klopt wel ja maar dit is vaak sony's eigen studios die dit voor elkaar krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 14 december 2020 18:09
    @hulstpower Ik neem aan dat als je raytracing uit zet je gewoon een flinke fps boost krijgt. Ik weet niet hoe zwaar raytracing trekt in Cyberpunk alleen de hardware zit op het randje van dit soort high end grafische games te draaien op 4k met raytracing. Eigenlijk nog gewoon eronder zelfs.

    Ik zou de game dus op zichzelf niet bijzonder zwaar willen noemen maar op 4k met raytracing en alle settings aan word het wel heel zwaar. Raytracing is o.a. een volgende stap voor betere graphics alleen niet alle high end games zul je met de huidige hardware op 4k kunnen draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 14 december 2020 19:54
    @hulstpower Dat het gemaakt is voor high-end pc's is mijns inziens ook geen excuus. Het had inderdaad een reden dat Crysis destijds niet op consoles uitkwam. Men besefde toen blijkbaar sneller dat als iets niet echt goed kan, je dat dan ook niet moet doen.
    Of je moet het met flinke aanpassingen doen, zoals bij The Witcher 3 en Doom 2016 voor de Switch is gedaan, zodanig dat het beantwoord aan de kwaliteit die je op een dergelijke console mag verwachten: misschien een stuk soberder qua graphics, maar wel voldoende geloofwaardig en net zo goed speelbaar.

    Van Cyberpunk hadden ze denk ik gewoon een volle next-gen game moeten maken, dat de betreffende consoles eens flink aan het werk zou zetten. Dan had je dit gedoe wellicht helemaal niet gehad en je had wellicht zelfs van een potentiële system seller kunnen spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 december 2020 21:37
    @Robert-Frans ja dat vind ik ook cp had een next gen game moeten zijn. Mooie is ik heb vrienden die zeggen ze kunnen niet onder 30 fps gamen maar spelen wel dit een game die op ps4 gewoon 15 fps aan tikt en dan zeggen merk er niks van😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 december 2020 10:48
    @Robert-Frans Ja, er gingen bij mij ook alarmbellen af toen er geen review exemplaren werden verstuurd voor consoles. Vind het dan ook niet meer dan terecht dat mensen hun geld terug krijgen.
    Adverteren met mooie plaatjes maar vervolgens een product krijgen wat daar niet op lijkt zijn McDonalds praktijken in mijn ogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 december 2020 11:51
    @Ryme Zoals ik al een paar keer meer heb aangegeven, wat een onzin argument is dat. Een console is een vaststaand systeem waarvan een ontwikkelaar dus exact weet wat er wel en niet op draait.
    Het is gewoon niet goed te praten dat een game daar niet fatsoenlijk op draait.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 december 2020 13:49
    @darkmanwls Ik denk dat je mijn reactie niet helemaal goed hebt gelezen of hebt begrepen. Ik geef je groot gelijk dat het argument niet klopt. Het is gewoon niet goed te praten, zelfs niet met een excuses na afloop. Hadden veel reviewers een code gekregen voor de consoleversie en mochten ze wel hun eigen beelden gebruiken om te reviewen dan hadden veel mensen hun pre-order geannuleerd denk ik. Nu kunnen ze mooi de cijfers laten zien dat de pre-orders torenhoog zijn.

    Zelfde verhaal wat Ubisoft ook heeft gedaan met de eerste Watch Dogs. Beelden laten zien van de PC versie en vervolgens op de consoles ziet het er allemaal erger uit dan geadverteerd.

    Maar ja, de diehard fans doen er alles aan om het goed te praten, vooral met dit soort argumenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.