Update: CD Projekt Red heeft kort na het plaatsen van dit nieuwsbericht op Twitter een bericht geplaatst waarin het bevestigt dat iedereen zijn of haar geld terug kan krijgen bij ontevredenheid. Toegang tot de game verdwijnt daarna logischerwijs wel. Op consoles moet men daarvoor gebruikmaken van het teruggavesysteem op PlayStation- en Xbox-consoles.
Daarbij laat de ontwikkelaar weten dat er in januari en februari grote patches uit moeten komen die de game speelbaarder maken op de oude consoles. Het bedrijf verontschuldigt zich voor het feit dat het voor release geen gameplay heeft laten zien van de game die draait op een standaard PlayStation 4 of Xbox One. "We hadden beter moeten opletten en het spel beter moeten laten draaien op PS4 en Xbox One."
Oorspronkelijk bericht:
Sony zou ontevreden Cyberpunk 2077-spelers hun geld teruggeven, zelfs als men meer dan twee uur heeft gespeeld.
Teruggave van het betaalde geld voor games kan op PlayStation-consoles meestal alleen wanneer men minder dan twee uur heeft gespeeld, maar volgens een speler op Reddit kan het in het geval van Cyberpunk 2077 ook wanneer men langer heeft gespeeld.
"Ik moest online een support claim doorgeven en een uur bellen met iemand, maar ik kreeg daarna snel mijn geld terug en de game werd uit mijn bibliotheek gehaald", aldus de persoon op Reddit. Andere mensen lieten vervolgens weten dat zij ook hun geld terug hadden gekregen.
Volgens dezelfde persoon zou Sony ook een zakelijke klacht richting ontwikkelaar CD Projekt Red sturen, al is er geen concreet bewijs dat dit het geval is. Consolespelers klagen sinds de release van Cyberpunk 2077 vorige week over de vele bugs in de game. Er is op Twitter zelfs een hashtag genaamd 'Cyberbug2077' in het leven geroepen.

Reacties op: Update: Ontevreden Cyberpunk 2077-spelers kunnen geld terugkrijgen
hulstpower
darkmanwls
hulstpower
darkmanwls
fonsrutte
darkmanwls
Ryme
Niet iedereen heeft zomaar even 2000,- liggen en zou die dan maar uitgeven aan een nieuwe PC om een spel te kunnen spelen van 60 euro
hulstpower
Maar als ik dan kijk hoe slecht de game draait op de base consoles raad ik al mijn vrienden aan de game niet te kopen nu maar te wachten met next gen console.
Zag wel dat ie op series x op resolution mode gewoon lekker 30 fps strak aan houd.
Ryme
Spel ziet er heel tof uit en ik wil het zeker spelen maar niet op deze manier
hulstpower
Ryme
hulstpower
Heb zelf op pc maar 1 bug gehad.
Verder loopt met juiste instelling de game op pc wel goed met de fps, waar op de ps4 xbox one ps4 pro one x one s de game voor geen meter loopt.
Veel bugs zijn op pc wel verholpen met day one patch en patch er na.
Robert-Frans
Dat is immers het hele idee van een console: je koopt eenmalig zo'n apparaat en vervolgens kun je alle games voor die console probleemloos spelen. Ouderdom van de console is mijns inziens dan geen excuus.
Sterker nog: games voor een bepaalde console worden niet zelden zelfs mooier en complexer met de jaren, omdat men dan steeds beter en creativer met de console leert werken.
hulstpower
Zelfs de 3090 kan de game niet op 60 fps draaien met alles op ultra.
Dit is gewoon de crysis van de nieuwe generatie.
Ze hebben geprobeert de game op de huidige base consoles te krijgen en zal vast iets beter worden maar de fps zal naar beneden gaan als je in de auto stapt en gaat rijden omdat de cpu gewoon te oud zijn helaas.
En wat je zegt over dat games er vaak beter uit zien aan einde klopt wel ja maar dit is vaak sony's eigen studios die dit voor elkaar krijgen.
004
Ik zou de game dus op zichzelf niet bijzonder zwaar willen noemen maar op 4k met raytracing en alle settings aan word het wel heel zwaar. Raytracing is o.a. een volgende stap voor betere graphics alleen niet alle high end games zul je met de huidige hardware op 4k kunnen draaien.
Robert-Frans
Of je moet het met flinke aanpassingen doen, zoals bij The Witcher 3 en Doom 2016 voor de Switch is gedaan, zodanig dat het beantwoord aan de kwaliteit die je op een dergelijke console mag verwachten: misschien een stuk soberder qua graphics, maar wel voldoende geloofwaardig en net zo goed speelbaar.
Van Cyberpunk hadden ze denk ik gewoon een volle next-gen game moeten maken, dat de betreffende consoles eens flink aan het werk zou zetten. Dan had je dit gedoe wellicht helemaal niet gehad en je had wellicht zelfs van een potentiële system seller kunnen spreken.
hulstpower
Ryme
Adverteren met mooie plaatjes maar vervolgens een product krijgen wat daar niet op lijkt zijn McDonalds praktijken in mijn ogen.
darkmanwls
Het is gewoon niet goed te praten dat een game daar niet fatsoenlijk op draait.
Ryme
Zelfde verhaal wat Ubisoft ook heeft gedaan met de eerste Watch Dogs. Beelden laten zien van de PC versie en vervolgens op de consoles ziet het er allemaal erger uit dan geadverteerd.
Maar ja, de diehard fans doen er alles aan om het goed te praten, vooral met dit soort argumenten.