Patrick Seybold, directeur Bedrijfscommunicatie van Sony Computer Entertainment America, heeft zich in een interview in Edge negatief uitgelaten over OnLive.

Volgens Seybold is het nog maar de vraag of OnLive wel betaalbaar kan worden voor de consument: "Wat zal het totale kostenplaatje zijn, wanneer je alles bij elkaar optelt wat OnLive verkoopt?" Seybold baseert zijn mening op het feit dat OnLive straks een arsenaal aan high-end servers nodig heeft om alle games op te draaien. En de kosten die daaraan verbonden zijn, moeten op iemand verhaald worden.

Seybold maakt zich overigens niet alleen zorgen over de kosten van OnLive, maar ook over de bandbreedte van de gamingservice: "Wat wordt er straks opgeofferd wanneer je OnLive in de echte wereld loslaat. In een omgeving waar bijvoorbeeld meerdere internetgebruikers op één internetaansluiting zitten."

De zorgen van Seybold zijn ergens wel te begrijpen, alleen kun je vraagtekens zetten bij de achterliggende gedachte van de beste man. Sony registreerde afgelopen week namelijk de naam 'PSCloud'. Naar alle waarschijnlijk een streaming service van Sony en dus directe concurrentie voor OnLive. In alle commotie rond OnLive heeft ook een van de oprichters van OnLive, Steve Perlman, van zich laten horen via de BBC: "De meeste criticasters hebben het systeem niet eens getest. We hebben al negen grote uitgevers bereid gevonden om mee te werken. Sommige hebben meerdere tests met onze technologie uitgevoerd, voordat we aan de slag konden gaan met hun top-franchises en hun naam mochten gebruiken."

Perlman reageert vervolgens ook op de bedenkingen met betrekking op de vertraging van het beeld: "De tijd die een druk op de knop nodig heeft om van je gamepad iets op je beeldscherm gedaan te krijgen, moet minder dan ongeveer 80 milliseconden bedragen. Wij [OnLive] zien meestal iets van tussen de 35 en 40 milliseconden."