Nieuws
resistance 3

Sony wees pitch voor Resistance-game met open wereld af

Ook Syphon Filter werd overwogen

Geschreven door Jacco Peek op
Sony wees een pitch voor een openwereldgame in de Resistance-franchise af. Dat zegt Days Gone-regisseur Jeff Ross tijdens een interview.

Eerder deze week liet Ross zich uit over hoe Days Gone 'werd behandeld als een teleurstelling', ondanks dat de game 9 miljoen keer verkocht. Tijdens een livestream van God of War-bedenker David Jaffe noemt Ross het pitchen van een vervolg op Days Gone 'een moeizame strijd'.

Vervolgens vroeg Sony volgens Ross of ontwikkelaar Sony Bend uit de voeten kon met actiegamefranchise Syphon Filter, maar daar zag de regisseur geen brood in. 

"Het was gewoon een vraag: zijn er nog andere IP's die we kunnen gebruiken?", zegt Ross (via VGC). "En het enige antwoord was Syphon Filter. Ik heb geen idee hoe je Syphon Filter moet rebooten. Ik had geen enkele interesse."

In plaats daarvan pitchte Jeff Ross een openwereldgame in het Resistance-universum. Volgens Ross leent de franchise zich uitstekend voor een open wereld en zou de game 'bijna zichzelf schrijven'. De pitch werd echter ook afgewezen.

Jeff Ross vertrok in 2020 bij ontwikkelaar Sony Bend. De studio werkt momenteel aan een nieuwe IP.

Dit artikel delen:

Lees meer

Analist: 'Nieuwe Mario Kart-game bevat nieuwe twist' 'Helft verkopen It Takes Two afkomstig uit China'
18

Reacties op: Sony wees pitch voor Resistance-game met open wereld af

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 7 januari 2022 15:23
    Als je een filter op een syphon zou zetten krijg je toch een verstopping lijkt me? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 8 januari 2022 07:01
    @-JK- de syphon werkt als filter, namelijk tegen de geurtjes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 7 januari 2022 17:24
    Goed zo, niet alles hoeft open wereld te zijn. Ik vind vaak genoeg gewoon een bepaald pad moeten afleggen net zo leuk. En dat was bij de resistance games zo, hoeft dus niet aamgepast te worden voor een nieuwe game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 januari 2022 17:39
    @SuperDre ik ben het met je eens.
    Voordeel van een te volgen pad is dat actie goed gedirigeerd kan worden en in een open veld afhankelijk van welke keuze de speler maakt. De open werelden zijn dan mogelijk indrukwekkend maar de actie ook minder strak met minder adrenaline, tot op het moment dat een open wereld je toch aan het handje neemt en een missie in lijntjes geeft. Open wereld is eigenlijk niks en overrated omdat de open wereld enkel een hub is tussen gedirigeerde missies die dan wel vet zijn, dan heb ik net zo lief missies die minder open zijn maar alles perfect geplaatst is voor dikke actie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Triico

    • 7 januari 2022 18:41
    Eigenlijk wel jammer was wel benieuwd hoe dat eruit ging zien. Het is ook echt lang geleden dat er iets van Resistance kwam. Blijft wel een goede IP. Momenteel ben ik ook bezig met Resistance 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 7 januari 2022 23:20
    En volgend jaar een verassing dat er door een andere studio een nieuwe Resistance wordt gemaakt/aangekondigd.

    /remind me 1 year

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 8 januari 2022 07:03
    Misschien waren zijn ideeen gewoon niet goed genoeg. De vorige game was ook niet echt een baken van originaliteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 8 januari 2022 07:04
    @do365nic als ik het woord ideeen juist spel is mijn post spam.
    Ik blijf hier over zeuren tot dit opgelost is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 januari 2022 10:40
    @do365nic
    Groot gelijk. Te triest voor woorden dat we inmiddels dik een jaar verder zijn en de 'techneuten' nog steeds geen oplossing hebben voor dit probleem. Geeft wel aan hoe professioneel deze site is (en daarmee doe ik niks af aan de kwaliteit van de artikelen maar wel over het zogenaamde 'leiderschap').

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 8 januari 2022 12:38
    @The_Stifmeister hear hear.
    Volgens mij hebben ze een Engelstalige spamfilter erop staan, waardoor deze de Nederlandse taal niet machtig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 januari 2022 13:45
    @do365nic
    Je mag geen speciale leestekens gebruiken (trema's en dergelijke). Idioot inderdaad voor de Nederlandse taal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 9 januari 2022 10:10
    @do365nic het spamfilter kent helemaal geen taal. Zo slim is t systeem niet. Het blokt gewoon alle speciale tekens behalve punten en kommas

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 12 januari 2022 09:02
    @Messtranor gek genoeg lukt het me toch om af en toe een speciaal teken te gebruiken en andere keren niet.
    Dat de filter echt enorme bagger is, vinden we echter allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 9 januari 2022 00:08
    Res 2 vond ik dope man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 9 januari 2022 10:11
    @san5324 resident evil 2 was idd dope.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 9 januari 2022 17:54
    @Messtranor resistance 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 januari 2022 09:43
    @san5324 Dat snapte ik. Ik maakte een flauw grapje. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 10 januari 2022 16:01
    @Messtranor

    LOL.. Ok