Nieuws
PS5

'Sony toont in juni iets van de PlayStation 5'

De console en prijs? Of de eerste games?

Geschreven door Michel Musters op
Sony zou ergens begin tot midden juni iets organiseren omtrent de PlayStation 5, aldus Jason Schreier.

Dat meldt hij in een nieuwe aflevering van de Press Start-podcast. Schreier werkte voorheen voor Kotaku en tegenwoordig voor Bloomberg, en doet meestal gedegen onderzoek voordat hij dergelijke informatie de wereld in helpt.

"Voor zover ik weet is Sony nog altijd van plan iets tegen begin of midden juni te doen", zo meldt hij in de podcast. Hij laat weten dat dit echter wel kan veranderen vanwege het coronavirus.

Op gameforum Resetera licht Schreier zijn onthulling wat verder toe. "Ik zei dat er op zijn laatst op midden juni iets gerelateerd aan PlayStation 5 gebeurt (tenzij het wordt uitgesteld vanwege corona). Ik zei niet dat het om hét PlayStation 5-evenement gaat, want ik weet niet hoeveel dingen Sony organiseert."

Hieronder is de podcast in kwestie te zien. Schreier doet de onthulling in de 39ste minuut. Er is nog weinig bekend over de PlayStation 5 - de controller is getoond en we weten dat de console eind dit jaar in de winkels moet komen te liggen. Games van Sony, een precieze lanceringsdatum of prijs zijn nog niet onthuld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe rpg Scarlet Nexus komt ook naar PS5, PS4 en pc Xbox Series X-game The Ascent uitgebreid getoond
22

Reacties op: 'Sony toont in juni iets van de PlayStation 5'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    wazp

    • 9 mei 2020 12:23
    Het is maar verdacht stil rondom het Sony kamp.. Beraden ze een master plan? Kampen ze met problemen? Wat is er loos daar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 mei 2020 12:24
    Ja ik vraag het me ook af je kan hype creëren zo, maar mensen willen nu wel die PS5 zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sjaakiefolkert

    • 9 mei 2020 12:53
    Het zou morgen kunnen gaan regenen. Maar misschien ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 9 mei 2020 12:55
    Inderdaad, op VIJF juni.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 9 mei 2020 13:19
    Ondertussen oud nieuws. 1 of 5 juni gaan ze de console onthullen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 9 mei 2020 14:53
    Ik zeg 4 juni

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 9 mei 2020 15:33
    'iets' ? Ook lekker vaag. Alleen de binnenkant zeker!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 9 mei 2020 18:23
    @Quirinius ik vind het heel bizar dat ze zo'n laffe 'strategie' hebben bij ps. Waar zijn ze bang voor? Ze staan gigantisch voor met de ps4 en heel veel klanten stappen echt niet zomaar over naar de andere kant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 9 mei 2020 19:54
    @Aces-82 mwah jawel hoor, ik ken geen loyaliteit 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 9 mei 2020 20:38
    @Aces-82

    Waarop baseer je dat ze laf zijn?

    Wellicht is er een kans dat sony een eigen strategie heeft? En zich niet onder druk laten zetten door een ander? Waarom haast hebben? Tijd zat toch? :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 9 mei 2020 22:20
    @Goodmushin het is eind dit jaar al en je weet nog niks….. geen console geen games…… Ik vind het een hele rare strategie. Bij mij komt het over of ze niet zeker zijn van hun zaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 9 mei 2020 22:52
    @Aces-82

    Ok, dat kan ik mij enigszins voorstellen dat je dat op die manier ervaart, maar try and think outside the box :-) you can’t rush perfection. By my count hebben we nog 6 maanden te gaan.

    Wellicht worden we straks heel aangenaam verrast. Voor de verandering is MS er gewoon best snel mee, want met de xbox one was dat toch echt een ander ervaring, maar i respect your way of thinking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 10 mei 2020 03:22
    @Aces-82 Wat mij gewoon opvalt is dat dit nu al zo'n tijd aan de gang is. Het lijkt net alsof ze zo ongeveer al voor de E3 van 2019 het hele promotie team hebben wegbezuinigd. Geen E3, geen Playstation Experience in december, toen een grote aankondiging die uiteindelijk niets meer bleek te zijn de de onthulling van een logo, toen een saai college over de binnenkant wat totaal geen enthousiasme opriep qua uitleg, en dan nu dit weer. En het is dat de E3 er dit jaar niet is, maar anders waren ze daar ook wel weg geweest. Het lijkt net alsof ze gewoon niet willen dat de PS5 gaat verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 mei 2020 12:12
    @Aces-82 Waarom niet Sony laat je toch niks van je aankopen meenemen naar de volgende console. Bij de Ps4 kon ik ook lekker alles opnieuw kopen….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 10 mei 2020 14:26
    @Mmo-veteran zo denk ik er ook over! Maar het grootste gedeelte gaat gewoon blind voor een ps5. En ik kan ze niet eens ongelijk geven. Maar mensen die het nieuws volop volgen ( jij, ik en nog een paar) zijn wel op de hoogte hoe Sony nu bezig is tegen hun fans en tegelijkertijd hoe Xbox open spel speelt naar hun fans. Op dit moment vind ik Xbox de sterkere speler zoals in die column van Ron "playstation is aan dammen terwijl Xbox aan het schaken is" vooruit denken is wat ze nu doen bij Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 10 mei 2020 16:31
    @Aces-82
    Maar mensen die het nieuws volop volgen ( jij, ik en nog een paar) zijn wel op de hoogte hoe Sony nu bezig is tegen hun fans
    Een heleboel mensen interesseert het geen ruk en gaan gewoon, zoals de vorige console generaties is gebleken, voor de beste exclusives en daarvoor moet je toch echt bij Sony zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 10 mei 2020 16:35
    @niqomipa maar dat zeg ik toch ook?
    'Maar het grootste gedeelte gaat gewoon blind voor een ps5. En ik kan ze niet eens ongelijk geven.'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 mei 2020 18:03
    @niqomipa Ik vind Sony niet bepaald klantvriendelijk.. en zelfs een beetje hebzuchtig, kijk alleen naar het continu verhogen van de kosten van PS-plus.
    Hoop dat meer mensen gaan inzien dat Microsoft er nu gewoon echt alles aan doet om het voor de consument zo aantrekkelijk mogelijk te maken en dat er daardoor weer wat meer balans in de markt komt.
    Uiteindelijk hebben we allemaal baat bij een een sterke concurrentie strijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vriess

    • 9 mei 2020 19:19
    Iets nieuws? Wat, de achterkant van de controller?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 10 mei 2020 03:23
    @Vriess nee joh, daar is het nog veel te vroeg voor. Eerst maar even de controler opschroeven en die van de binnenkant laten zien, want dat willen we natuurlijk ook echt weten!