Nieuws
God of War

Sony PlayStation wijdt gedeelte van website aan pc-games

Bedrijf legt steeds meer nadruk op pc-releases

Geschreven door Michel Musters op
Sony PlayStation heeft op diens website een pagina online gezet waarin het pc-games uitlicht.

De pagina is de zoveelste stap in Sony's huidige strategie om exclusieve PlayStation-games ook op pc uit te brengen. Op de pagina worden de verschillende pc-releases van PlayStation-exclusives uitgelicht, waaronder Horizon Zero Dawn, God of War en Days Gone.

In de FAQ op de pagina wordt verder gemeld dat er "op dit moment" geen PSN-account nodig is om de games op pc te spelen. Omdat er op dit moment geschreven staat, speculeren fans dat het mogelijk is dat dit in de toekomst wel verplicht is, maar Sony heeft vooralsnog geen indicatie gegeven dat dit het geval is.

Vanaf vandaag is Marvel's Spider-Man Remastered op pc verkrijgbaar. Later dit jaar moet The Last of Us: Part 1 ook naar pc komen. Het bedrijf liet eerder al weten dat de helft van alle releases van Sony in 2025 op pc en mobiel moet uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Soccer Story aangekondigd, komt dit jaar nog uit Fifa 23 Ultimate Team neemt Chemistry-systeem op de schop
28

Reacties op: Sony PlayStation wijdt gedeelte van website aan pc-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ravw

    • 12 augustus 2022 11:12
    Denk dat ze op een langere termijn toch alles aan hardware achter zich moeten laten , ik zie de consoles toch wel langzaam verdwijnen , zeker de mobile apparaten ook steeds beter worden …en cloud gaming.
    Straks heb je niets meer nodig dan alleen internet en een site waarop je moet inloggen om al je games te spelen
    dan word je mobile telefoon + vr gewoon je game console

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 12 augustus 2022 11:26
    @ravw dat denk ik ook. en Sony ziet nu waarschijnlijk ook in dat ze extra geld verdienen aan de PC releases ipv alles voor de PS consoles te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 11:32
    @Aerofox81 probleem voor Sony is denk ik wel dat hun streamingdienst nog niet zo volwassen is, ja het bestaat al een tijdje maar als je het vergelijkt met Stadia en XCloud loopt het achter. De concurrentie heeft al jaren hun eigen cloudplatform. Lijkt me lastig om dat in te halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 12 augustus 2022 11:48
    @Ziminar xcloud is nog niet waar het moet zijn. Er zijn nog te veel functionaliteit die ontbreekt. Daarnaast loopt het nog steeds niet soepel. GeForcenow en stadia zijn de betere platformen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 11:52
    @Liquidshake ik speel regelmatig op xcloud mijn ervaring is anders. Er zal vast wel functionaliteit ontbreken maar games kun je er prima op spelen.
    Punt is dat Sony’s dienst achterloopt op allen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 augustus 2022 12:19
    @Ziminar maar sony dienst gaat op servers van micro draaien, en cloud gaming voor sony. micro helpt mee met het opzetten er van. Dus dat komt wel goed azure is een prima platform en sony heeft daar voor gekozen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 12:35
    @hulstpower Ah ok, dat wist ik niet. Wel apart eigenlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 augustus 2022 17:23
    @Ziminar deze deal heeft sony gemaakt achter de rug om van ps dat is nog gekker. Ps wist hier niks van en xboz ook niet dit was gemaakr tussen top micro em top van sony. Ik weet niet of micro meer faat doen met azure voor sony films, muziek misschien ook wel of zakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 12 augustus 2022 12:59
    @Ziminar dat jou ervaring anders is kan, maar in het algemeen werkt het nog niet goed genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 13:05
    @Liquidshake En waar haal jij de kennis dan vandaan dat het over het algemeen niet goed genoeg werkt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 12 augustus 2022 17:50
    @Ziminar internet. Dat heeft op Facebook gestaaaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 18:03
    @Liquidshake oh Facebook! Nou dan is het waar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 12 augustus 2022 15:38
    @Liquidshake Ik heb er zelf eigenlijk ook nooit problemen mee gehad. Nu heb ik wel overal waar ik ben een 100mbps of meer verbinding dus ik weet niet hoe het met een zwakkere verbinding zal presteren.

    Hoe kom je er eigenlijk bij dat Geforce Now en Stadia beter presteren? Dat is de eerst keer dat ik dat lees. Een bron is wel welkom bij deze uitspraak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 13 augustus 2022 13:45
    @Riyakuya op internet valt veel terug te lezen dst het nog niet voldoende werkt, het is niet stabiel genoeg. Daarnaast ontbreken nog te veel functionaliteiten waaronder 4k en muis en toetsenbord ondersteuning. Ook synchronisatie van save games tussen pc en Xbox is niet helemaal goed. Ook is de bitrate best slecht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 augustus 2022 01:35
    @Liquidshake heb hele games uitgespeeld via xcloud. Werkt prima maar als je internet ruk is ja dan werkt het niet misschien moet men daar eerst naar kijken. Met 5g of snel WiFi dan is er niks aan de hand, en razor kishi doet ook al veel goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 13 augustus 2022 13:46
    @hulstpower je hoeft een blik te nemen op reddit of andere forums en je zult zien dat er nog veel problemen mee zijn. Bij mij werkt het ook niet optimaal. Veel glitches en ik heb 1000mbps internet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 augustus 2022 16:40
    @Liquidshake dat zal best internet in amerika is kut, en ik. Heb ook 1000mbps internet maar ga ik op de wifi van tmobile is het ruk ga ik op me gaming router of 5g van me telefoon is er niks aan de hand. Het is afhankelijk van je internet en is dat niet goed op 1 plek ja dan is het kut. Gebruik ik het op pc en kabel ook niks aan de hand of via xbox om even een game te testen niks aan de hand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 12 augustus 2022 11:35
    @ravw
    Dat zeg je goed, op de lange termijn.
    Door de toenemende grafische capaciteiten die games vragen, en de beperkte latency die mensen acceptabel vinden, zal dit met name voor online gaming nog wel even duren.
    Persoonlijk moet ik zeggen dat ik gaming op mijn telefoon niet als goed alternatief zie voor gamen op tv. Ik vind het scherm formaat van de switch nog acceptabel maar kleiner dan dat vind ik niet prettig voor langere sessies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 12 augustus 2022 12:08
    @Fr3nzy Ik kijk liever ook op een groot scherm, tablet en telefoon game vind ik zelf niets .. ja tetris of zo ….
    maar zie me nog geen uren MSFS doen op een 6 inc scherm , alleen al niet om alle meters in de gaten te houden ….
    Maar een telefoon met ingebouwde beamer van een leuke 32 inc formaat zou wel leuk zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 12 augustus 2022 13:55
    @ravw
    Ik zie het totaal niet zie zitten om een goede game via mijn telefoon te laten spelen door middel van cloud gaming. Geef mij maar gewoon een 27 inch scherm. Switch scherm is ook nog goed te doen ja maar daar houdt het wel mee op. Ook ben ik niet zo'n fan van cloud gaming. Veel te veel overgeleverd aan het internet. Als ik een game wil spelen zoals AC of God of War wil ik niet afhankelijk zijn van mijn internet.