Nieuws

Sony: ‘PlayStation-gebruikers in Europa behalen meer Platinum Trophy’s dan Amerikanen’

‘Moeilijkere Trophy’s vaker in Azië behaald’

Geschreven door Marvin Toepoel op
Sony meldt in een presentatie allerlei informatie over behaalde Trophy’s van PlayStation 4- en PlayStation 5-gebruikers. Zo zouden Europeanen en Aziaten vaker Platinum Trophy’s behalen dan Amerikanen.

Op CEDEC 2020, een conferentie voor gameontwikkelaars, hield Sony’s Kenjo Akiyama afgelopen week een presentatie over het gedrag van PS4- en PS5-gebruikers in Amerika, Europa, Japan en de rest van Azië (met dank aan VGC voor de vertaling). Hij meldt dat Japanners over het algemeen meer geneigd zijn om alle Trophy’s te behalen in de spellen die zij spelen, wat erop wijst dat Japanners een game langer spelen en er meer Trophy’s in behalen voordat zij doorgaan naar een volgende game, ten opzichte van spelers in de andere regio’s.

Op het gebied van Platinum Trophy’s stelt Akiyama dat Europese en Aziatische spelers (met uitzondering van Japanse) ze het meest waarschijnlijk behalen. Amerikaanse spelers verdienen minst waarschijnlijk een Platinum Trophy.

Daar voegt Akiyama aan toe dat de Platinum Trophy’s die gezien worden als moeilijk om te behalen, “veel vaker” verdiend worden door Aziatische én Japanse spelers ten opzichte van westerse spelers. Volgens hem zou dat laten zien dat Aziatische spelers meer een “geef-nooit-op-houding” hebben.

Akiyama baseerde zijn bevindingen op Trophy’s die behaald zijn in games die in het voorgaande jaar uitkwamen, in de Top 100 van de genoemde regio’s voorkwamen en een Platinum Trophy hebben om te bemachtigen.

Hij voegt eraan toe dat gratis spellen het vaakst worden gespeeld in Japen (ten opzichte van de andere regio’s), en veel minder in de rest van Azië. In Europa en Amerika spelen spelers vaker onlinespellen dan in Japan en de rest van Azië. De verhouding op disk gekochte games tegenover digitale games ligt in Japan het hoogst, en in de Verenigde Staten het laagst. 

Bron: VGC

Dit artikel delen:

Lees meer

Ook Roccat krimpt toetsenborden met Vulcan II Mini Fifa 23 was maand te vroeg even te spelen op Xbox, info gelekt
17

Reacties op: Sony: ‘PlayStation-gebruikers in Europa behalen meer Platinum Trophy’s dan Amerikanen’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 30 augustus 2022 17:19
    Ligt in ieder geval niet aan mij. 500+ games en maar 9 Platinum trophies. Moet zeggen dat ik ook geen moeite doe voor trophies ( speel mn games dan ook niet voor trophies te krijgen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 30 augustus 2022 17:51
    Sukkels die Amerikanen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 30 augustus 2022 18:21
    Maar de Amerikanen betalen geen prijsverhoging voor de PS5… slechte prestaties worden beloond. de wereld is oneerlijk. Hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GloriousGodGamer

    • 30 augustus 2022 20:23
    @lightyears Misschien kopen Amerikanen vaker en meer games en heft dat elkaar weer op. Zou ook verklaren waarom ze minder platinums hebben: Ze zijn al weer bezig met de volgende game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MysteryGuest83

    • 30 augustus 2022 19:00
    Ik heb er gedeeltelijk aan mee gewerkt met 250 platinums

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 30 augustus 2022 19:49
    @MysteryGuest83 dat doe ik je niet na! Maar sinds ik in het voorjaar van 2021 een PS5 heb, ben ik opnieuw beginnen met een geheel nieuwe gamertag en sindsdien heb ik alle 25 games die ik sindsdien heb gespeeld ook geplatinumd. Ben nu bezig met nummer 26. Langzaam maar zeker halen we die Aziaten wel in ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MysteryGuest83

    • 23 september 2022 11:09
    @Michael-Raymond-Clayton hahaha nou dat weet ik niet hoor als jij en ik die gaan inhalen, we need MORE help hahahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 30 augustus 2022 20:15
    Ik haal eigelijk alleen een trophy als ik na de credits nog niet klaar ben met het spel en er geen mp en difficulty trophies inzitten of het niet te grindy is. Een platinum is niet meer dan een leuke bonus maar dat is het. Shovelware platinums als de my name is mayo games of dubbele plats voor een ps4 en ps5 versie zou ik dan ook niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 31 augustus 2022 07:24
    @Lavalera ik ook als ik game uit heb ben ik er klaar mee vaak voor de trophy's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 30 augustus 2022 23:46
    En wat is het voordeel als je die platina trofeeen haalt?
    Ben je anders geen 'echte' PS gamer?

    Oprechte vraag wat het doel hiervan is overigens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 31 augustus 2022 03:56
    @archangel1110
    Nu nog niets, Sony gaat later dit jaar wel met een loyaliteit programma komen waarmee je onder andere door bepaalde trophies te unlocken punten krijgt, die je dan bijvoorbeeld in the PlayStation Store kan uitgeven om games te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 31 augustus 2022 07:51
    @archangel1110 het is gewoon een extra uitdaging. Een spel in een spel zeg maar. Vaak dwingt het je om een spel op een andere manier te spelen (andere wapens te gebruiken of andere gebieden te onderzoeken etc.) waardoor je meer uit een game haalt. Voor mezelf is een game pas echt uitgespeeld na het behalen van de platinum trophy. Al is het inmiddels gewoon snoeiharde COPD waardoor ik die platinums van mezelf moet halen haha. Maar natuurlijk zijn gamers die die trophies links laten liggen niks minder gamer. Wel hebben trophy hunters onderling leuke gesprekstof over vreselijke trophies! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 31 augustus 2022 00:55
    Het zou wel leuk zijn als je hier in jouw profiel, kon zien wat voor spellen je hebt gespeeld en wat voor trophies of achievements je hebt behaald. Dit allemaal om elkaar beter te leren kennen. Leuk al die discussies altijd, maar uiteindelijk zijn wij allen gamers. Leuk om dan iets meer te weten dan alleen een avatar en screen name.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 31 augustus 2022 07:22
    @Rachid.H dat is een leuk idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 31 augustus 2022 08:33
    Die drang om te spelen voor de achievements/trophies heb ik nooit begrepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 31 augustus 2022 09:53
    Ik heb volgens mij maar 1 of 2 platinums. Ik vind het te veel tijd en moeite kosten, uiteindelijk speel ik het spel voor de ervaring en niet om trophies te halen. Ik vind het altijd wel leuk om een trophy te krijgen, maar ga er bijna nooit naar op zoek. Een vriend van me voelde continu de druk om alle trophies te halen waardoor hij het plezier in gamen verloor. Dat is een reden dat hij uiteindelijk alleen nog maar op de Switch speelt, omdat hij dan die druk van de trophies niet meer voelt. Het is niet voor iedereen makkelijk om trophies zomaar links te laten liggen waardoor het meer als een verplichting gaat voelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 31 augustus 2022 12:29
    Ach ja ik heb een paar Platinum Trophies en probeer die van Saints Row te halen. Als het enig zins te doen is (geen difficulty trophies en zo) dan probeer ik hem juist wel te halen omdat de makers eraan hebben gedacht het leuk te houden.

    Heb er nu 73.