Nieuws
PS5

Sony: 'PlayStation 5 wordt niet per se het goedkoopst'

Coronavirus heeft vooralsnog geen invloed op de productie

Geschreven door Michel Musters op
De prijs van de PlayStation 5 wordt niet per se het goedkoopst van alle consoles op de markt, zo claimt Sony's Jim Ryan.

Dat meldt de CEO van Sony Interactive Entertainment in een interview met GamesIndustry.biz. "Ik denk dat ik de prijs het beste zo kan omschrijven: we zullen de best mogelijke prijs die bij de waarde van de console past gebruiken. Ik bedoel daarmee niet per se de laagste prijs. Waarde is een combinatie van meerdere elementen. Het betekent games, het aantal games, de diepgang van de games, de variatie in games, de kwaliteit van games, de prijs van games... al deze elementen en hoe ze samenvallen met de features van de console."

Ryan meldt in een interview met CNET daarnaast dat het coronavirus vooralsnog geen invloed heeft op de productie van de PlayStation 5 en diens games. "We lopen absoluut op schema. We gaan deze feestdagen lanceren en krijgen een wereldwijde lancering." Hoewel hij niet uitsluit dat er rond de lancering een tekort is aan PS5-consoles, verwacht hij dat deze tekorten niet verschillen van andere consolelanceringen.

Tot slot meldt Ryan dat er geen plannen zijn om games van Sony zelf cross-generation te maken. "We hebben altijd gezegd dat we in generaties geloven. We denken dat als je al die stappen zetten om een next-gen console te maken, het ook de features en voordelen moet bevatten die de vorige generatie niet heeft. Mensen moeten dan ook games maken die het meeste uit die nieuwe features halen." Dit staat in contrast met de strategie van Microsoft. Het bedrijf heeft eerder aangekondigd dat alle Xbox Series X-games van het bedrijf de eerste paar jaar speelbaar worden op zowel de Series X als de Xbox One X.

Gisteren kondigde Sony een PlayStation 5-event aan voor aanstaande donderdag om 22:00 uur Nederlandse tijd. Hoewel het nog niet precies duidelijk is wat daar allemaal wordt getoond, wordt verwacht dat in de livestream van pakweg een uur een onbekend aantal PlayStation 5-games worden getoond. Het bedrijf is van plan om daarna meerdere soortgelijke uitzendingen te houden met nog meer informatie.

ps5

Dit artikel delen:

Lees meer

Cate Blanchett bevestigd voor Borderlands-film Hoogtepunten: PS5-presentatie en backwards compatibility op de Series X
47

Reacties op: Sony: 'PlayStation 5 wordt niet per se het goedkoopst'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 12:00
    We krijgen hieronder vast weer een discussie over backwards compatible, maar ik ben bij beide consoles vooral benieuwd met welke nieuwe games ze komen! Dat het weer mooier/sneller zal worden, weten we ook wel. Gebruik mijn X en Pro wel voor de huidige generatie games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 30 mei 2020 14:44
    @Bteqq nee die discussie wordt gevoerd onder het bijbehorende artikel. Wel een beetje on-topic blijven hè?

    Dus vooruit ik trap 'm on-topic voor je af:

    Sony: "ps5 wordt niet perse het goedkoopst"
    Microsoft: "prijs XSX is beweegelijk en een goede lancerings prijs is kritiek voor het succes van de series X"

    Ik durf hier wel een conclusie uit te trekken. Of mogen we geen consoles meer vergelijken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 15:44
    @wazp

    Tuurlijk mag dat wel. Ik ben trouwens gewoon on-topic, lees het artikel maar eens. Maargoed voel je vrij om me een beetje bij de les te houden haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 30 mei 2020 15:58
    @Bteqq ik neem aan dat je doelt op het gedeelte "cross-generation" in het artikel. Dat is namelijk niet hetzelfde als BC. En in de basis gaat het on-topic nog steeds gewoon over de prijs hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 16:02
    @wazp

    Oh ik las hem BC gericht door dit deel : "Het bedrijf heeft eerder aangekondigd dat alle Xbox Series X-games van het bedrijf de eerste paar jaar speelbaar worden op zowel de Series X als de Xbox One X". Klopt wat je zegt dus! Maargoed volgens mij krijgen we nu een discussie over on-topic of een persoonlijk iets en daar ga ik nu voor passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 30 mei 2020 16:07
    @Bteqq feitelijk betekent dat dus dat de xbox one forward compatible is met de series X, althans voor de eerste paar jaar. Al ben ik het hier niet helemaal mee eens want ik meen dat er al games zijn die alleen op de series X draaien en niet op de xbox one(correct me if im wrong).

    Dat is iets anders dan dat de series X backwards compatible is met games die zijn verschenen op oudere Xboxen.

    Edit:
    En wat dit betreft vind ik de strategie van Sony persoonlijk wel wat beter. Misschien minder klantvriendelijk maar naar mijn mening moeten nieuwe games de hardware optimaal gebruiken en hoeft er dus geen rekening gehouden te worden met een vorige generatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 16:10
    @wazp

    Ja klopt. Ben benieuwd hoe dit straks in de praktijk zal zijn (hoelang gaan ze dat ondersteunen etc), alhoewel ik vooral op de nieuwe consoles nieuwe games zal gaan spelen en vaak later wat remakes/remasters/BC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 30 mei 2020 16:20
    @Bteqq zie je, we kunnen gewoon een normale "discussie" voeren 😉👍.

    Wat mij betreft is die cross-gen ondersteuning maar van korte duur. Dus hooguit 1 a 2 jaar. Daarna moeten mensen maar een next gen console aanschaffen willen ze de nieuwste games spelen. Anders ben ik bang dat er bij nieuwe games te veel rekening wordt gehouden met de vorige gen. En voor de mensen met minder geld is daar de (volgens de geruchten) series S(xbox lockhart) een oplossing voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 16:32
    @wazp

    Haha jep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HardcoreConsument

    • 30 mei 2020 12:42
    Het maakt niet uit hoe veel hij gaat kosten, ik moet en zal elk product van Sony gaan consumeren tot aan m'n dood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 12:50
    @HardcoreConsument haha wat is dit voor onzin? Wat als de console tegenvalt? Nou spreekt je gebruikersnaam boekdelen…maar toch…doe eens normaal haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mephisto93

    • 30 mei 2020 13:05
    @Bteqq ik zweer toch ook bij PS hoor. En tegenvalt? Lijkt me sterk. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 13:15
    @mephisto93

    Haha ja sorry, ik lig dubbel om HardcoreConsument. Maargoed ik ga beide consoles niet op dag 1 halen en even wachten op een bundel/prijsdaling, fouten eruit etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 mei 2020 14:14
    @Bteqq wat voor Xbox bundel wil je neem gamepass en je hebt bijna alle games al.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 mei 2020 15:52
    @hulstpower

    Ja, dat is momenteel wel een hele goede deal!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 mei 2020 16:51
    @Bteqq als Sony dat zou doen met psnow dan koop ik een ps5 meteen en later een xbox. Omdat ik op pc de gamepass kan doen dan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 mei 2020 14:13
    @mephisto93 ps3 viel eerste jaren anders flink tegen pas later kwamen ze terug is 'n hebben ze net Xbox verslagen in verkochte consoles. Sony doet goede dingen maar als ze arrogant worden zijn wij de consument de dupe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 mei 2020 14:08
    @HardcoreConsument and lk product van Sony dus hun mobiele telefoons en waardeloze tv's koop je ook en zo hebben ze nog wel een aantal ruk producten. Vroeger was Sony de Samsung van nu met hun kwaliteit tegenwoordig valt het vies tegen Playstation is waardoor Sony nog bestaat, anders waren ze net als Philips leven van patenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 30 mei 2020 14:45
    @hulstpower
    Waardeloze tv’s? De Bravia’s behoren tot het top segment en krijgen nagenoeg altijd goede reviews. En dan Samsung noemen als betere partij….. Zonder OLED panelen en zonder Dolby Vision ondersteuning.

    Prima als je je bedenkingen hebt bij de PS5 maar ga geen onzin praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 mei 2020 14:59
    @niqomipa bravias hebben de grootste input lag van alle tv's. En oled en qled heeft ze voor en na delen. Ik ging voor een LG oled maar na zien van in brander van tv ben ik over gegaan naar qled voor op slaapkamer. Maar Samsung hdr10+ kan zich prima meten met dolby vision want heb ook tv met vision en zie tussen beide geen verschil. Behalve dat bij Samsung een beetje wit in zwart kan zitten maar daar zijn kleuren weer veel veller en mooier.