Michael Denny van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios Europe heeft in een interview uit de doeken gedaan hoe Sony de samenwerking tussen het bedrijf en interne en externe studio's tegenwoordig structureert. Dit heeft hij gedaan met enkele voorbeelden die nu al in werking zijn gezet.

De bedoeling is dat de interne studio's steeds meer met elkaar gaan werken, zoals Sony Liverpool (WipEout HD) en Evolution (Motorstorm: Pacific Rift) dat al doen. Sony wil ook nieuwe externe studio's blijven ondersteunen, omdat het enthousiasme van dit nieuwe bloed volgens Denny voor meer innovatie zorgt. Als voorbeelden worden Crash Commando van Epos Game Studio en Super Stardust van Housemarque genoemd.

Alle interne studios moeten ook de kans krijgen hun eigen concepten te bedenken, zodat er nieuwe ideeën kunnen ontstaan, terwijl er ook gewerkt wordt aan de grotere franchise van Sony. "Evolution en Liverpool Studio maken nu al gebruik van dezelfde bronnen en managementstructuur. Zo heeft Liverpool naast de ontwikkeling van WipEout HD ook geholpen met Motorstorm: Pacific Rift."

De MMO-specialist Sony Online Entertainment wordt nu geleid door Sony Computer Entertainment en daardoor ligt het in de lijn der verwachting dat deze studio diverse Europese studio's van Sony gaat helpen bij het maken van online multiplayer games. "Het is geweldig om met ze te werken en van hun expertise gebruik te maken", aldus Denny. Sony Online Entertainment is verantwoordelijk voor EverQuest en het nog te verschijnen The Agency.

Verder gaf Denny aan dat hij niet tevreden is met de episodische content die op dit moment op de markt is. Hij zou het graag wat spannender zien. Denny: "Echt episodisch gamen moet meer zijn dan een normale game die in delen gesplitst is. Het moeten games zijn die erg gedreven worden door het verhaal en met spannende cliffhangers. Eigenlijk een beetje zoals de beste televisieseries van dit moment, zoals Lost en Heroes."