Nieuws
PS5

Sony onthult interface PlayStation 5

'Gemaakt voor 4K-tv's en PS5'

Geschreven door Jacco Peek op
Sony heeft de gebruikersinterface van de PlayStation 5 onthuld middels een trailer.

Sony geeft aan de de interface opnieuw is gebouwd voor 4K-tv's en om gebruik te maken van de capaciteiten van de PlayStation 5. Zo heeft elke game een Control Center, waarin spelers kunnen zien wie online is, direct screenshots kunnen bekijken en nieuws kunnen bekijken via 'cards'.

In het Control Center is het ook mogelijk verschillende Activities te kiezen, in-game doelstellingen en levels. Zo is het mogelijk om locaties direct te bezoeken, waarbij de console een inschatting geeft van hoeveel tijd het kost om het level te halen. Sommige PS5-games bieden ook hulp en hints voor PlayStation Plus-leden in de vorm van video's.

Spelers kunnen tijdens games ook direct deelnemen aan party's en gameplay van anderen bekijken als picture-in-picture, en vanuit het Control Center direct meedoen anderen zonder de game op te starten. Sony onthult ook hoe de Create-knop werkt. Screenshots en video's worden in 4K-resolutie opgeslagen.

Tot slot onthult Sony het homescherm, dat elke game en app wordt weergegeven als een kaart met een eigen Control Center. De PlayStation Store moet verder soepeler en beter gepersonaliseerd zijn.

De PlayStation 5 lanceert op 19 november.

PS5
PS5
PS5

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft onthult geoptimaliseerde Xbox One-lanceergames YouTube: 'Among Us-video's 4 miljard keer bekeken'
25

Reacties op: Sony onthult interface PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Breadpit

    • 15 oktober 2020 15:23
    Ontzettend boeiend…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ocima

    • 15 oktober 2020 15:34
    @Breadpit Was best boeiend ja.. Xbox fanboy?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 15 oktober 2020 16:44
    @Ocima Nee een ps fanboy eigenlijk xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 16 oktober 2020 09:15
    Mooi gesprek boys.. hahaha!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 15 oktober 2020 16:26
    @Breadpit
    Ik vind dit ook niet spannend. Ik zie het wel met de launch. 😊

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ocima

    • 15 oktober 2020 15:34
    Wow! Dat ziet goed uit! Niceeeee Sony!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 15 oktober 2020 16:27
    @Ocima
    Dank je. Maar genoeg over mij. Wat vond je van de interface?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 oktober 2020 17:15
    @ShadowKiller Ok, die was best leuk :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 15 oktober 2020 15:42
    Erg vertrouwd (PS4)uiterlijk en toch een boel nieuwe functies. Goedgekeurd!😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 15 oktober 2020 15:45
    Wauw ziet er echt geweldig uit. Laat 19 November maar komen!!!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 15 oktober 2020 16:29
    @Daywalker
    Wat wil je doen op onze eerste date op 19 november aanstaande?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 15 oktober 2020 18:03
    @ShadowKiller gamen op de PlayStation 5 natuurlijk! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 15 oktober 2020 16:17
    lol. Lekker boeiend. Het is een interface. We weten al JAREN dat dit bestaat uit tegeltjes en animaties/schaduwen etc. etc. En elke keer zitten de fanboys: WAUW WAT GEWELDIG IS DIT. Dude. Relax. Het is het schermpje waar je je spelletje mee opstart en je WIFI instelt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 15 oktober 2020 16:25
    @Djobba007
    +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 15 oktober 2020 18:10
    @niqomipa Als mensen willen melden dat ze het niet boeiend vinden, wie ben jij dan om hen de mond te snoeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 15 oktober 2020 19:31
    @Mmo-veteran als mensen dat melden,dan slaat hun reactie nergens op,waarom moeite doen,als je het toch niks vind,zeg dan gewoon niks,kansloos noemen we dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 15 oktober 2020 21:06
    @niqomipa Wie ben jij om dat te zeggen? Jij loopt op elke post te zeiken pik. Kan me nog een mooie discussie herinneren waar jij in spotlights stond. Volgens mij over de kwaliteit van de PS5. En nu heb je iets tegen mij te zeggen? Hypocriet mannetje, rot lekker op van het internet. Je snapt niet waar het voor is bedoeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 16 oktober 2020 09:13
    @niqomipa Dat was ik!! :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 15 oktober 2020 17:02
    Nice,
    Maar het is iets wat ik doorgaans snel zal skippen
    Het is een interface. Gewoon een menu dus.
    Je kickt toch ook niet op een menu kaart van een restaurant nadat ze de kaart hebben aangepast. Hahah
    Ik kan me in ieder geval wel veel mooiere of spannendere dingen voorstellen dan een menu van een console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 15 oktober 2020 17:20
    Ziet er goed uit, ben alleen bang dat sommige functionaliteiten over 2-3 jaar alleen nog door Sony's eigen games ondersteund zullen worden.