Nieuws
PlayStation 5

Sony kondigt next-gen vr-systeem voor PS5 aan

Verschijnt niet in 2021

Geschreven door Cody van den Bogert op
Sony heeft aangekondigd dat er wordt gewerkt aan een next-gen vr-systeem voor PlayStation 5.

De aankondiging van het nieuwe vr-systeem werd gedaan via een blogpost. In het bericht schrijft Hideaki Nishino, vicepresident van Sony, dat het nieuwe systeem de ultieme vr-ervaring moet bieden.

"Spelers zullen een nog sterker gevoel van aanwezigheid ervaren en worden nog dieper ondergedompeld in gamewerelden door deze nieuwe headset op te zetten", aldus Nishino.

Sony meldt verder dat ze alles meenemen wat ze hebben geleerd sinds de lanceren van PS VR op PS4 om een nog beter product te maken. Vrijwel alles moet worden verbeterd, van resolutie tot field of view. Het apparaat kan met één koord worden verbonden aan de PlayStation 5 en is verder erg makkelijk in de omgang.

De vicepresident zegt daarnaast erg trots te zijn op de nieuwe vr-controller. Deze bevat namelijk verschillende functies die we kennen van de DualSense-controller en legt veel focus op ergonomie.

Ten slotte vermeldt Sony dat het vr-systeem nog niet in 2021 verschijnt. Er is namelijk nog een hoop werk aan de winkel. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Gran Turismo 7 uitgesteld tot 2022 Multiplayermodus Watch Dogs: Legion verschijnt 9 maart
26

Reacties op: Sony kondigt next-gen vr-systeem voor PS5 aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 23 februari 2021 15:43
    Persoonlijk geen interesse in VR. Voor mij is het mooier nieuws dat een groot deel van de first party titels naar pc komt! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tektwo

    • 23 februari 2021 23:50
    @COSMIC_TSAR, same here. Geen interesse in VR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 23 februari 2021 16:03
    Nou dan begin ik alvast maar met sparen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 februari 2021 16:07
    Nog steeds met een snoer, dat is wel jammer.
    Natuurlijk al een hele vooruitgang dat het er maar eentje is, maar zonder snoer geeft je zoveel meer vrijheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 23 februari 2021 16:19
    @Ziminar echt wel! Ik heb de Quest 2 sinds kort en het is echt heel vet! Zonder snoeren 😌

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaurav

    • 23 februari 2021 16:27
    @Ziminar Voor nu kleven daar behoorlijk wat beperkingen aan voor het high-end VR segment, maar misschien wordt dat anders met de onvermijdelijke inburgering van de Wi-Fi 6 spec! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 23 februari 2021 21:43
    @Gaurav Wat dus PS5 dus ondersteund, dus wie weet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 23 februari 2021 21:43
    @Ziminar Je weet maar nooit, het is nog zeker een jaar voordat ze deze headset uit gaan brengen, en de PS5 heeft Wifi6 welke specifiek lowlatency modus heeft voor oa VR.
    Snoer zou zeker jammer zijn aangezien dat toch wel de grootste ergernis is die ik heb met mn HTC Vive Pro, maar om draadloos te gaan kost hetzelfde als een complete Quest 2, dus daar gaan we nu niet meer aan beginnen, tenzij ik voor 100 euro toch nog die draadloze module op te kop kan tikken ergens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 23 februari 2021 17:57
    GTA VI in vr exclusief op de PS5 noiceee👌🏼

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 23 februari 2021 18:20
    Erg tof nieuws, als PSVR-liefhebber taste je tot nu toe toch wel erg in het duister aangaande de toekomst van VR op de Playstation.. Een grote upgrade ipv wat kleine aanpassingen! 👌

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 23 februari 2021 18:38
    Met welke games?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 23 februari 2021 21:44
    @Ollongren DAT is dus ook een reden waarom ze die dit jaar nog niet uitbrengen. De devkits zijn schijnbaar pas net verzonden, wil natuurlijk niet zeggen dat men niet al bezig was op basis van pure PC headsets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 23 februari 2021 23:51
    @SuperDre klinkt wel heel erg laat. Ze doen toch al 5 jaar vr brilletjes?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 februari 2021 19:45
    Heerlijk. Dat is zeker iets om naar uit te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TripleDad

    • 23 februari 2021 20:00
    Mijn PSVR ligt al sinds een goed jaar stof te happen. Een Quest, een goede game PC en wireless VR zijn game changers geweest.
    Toch kijk ik heel erg uit naar de PSVR2. Ongeëvenaard comfort, en een aantal unieke exclusieve. Als er een Astrobot 2 komt, komt er een PSVR2. En anders waarschijnlijk ook wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 februari 2021 20:04
    @TripleDad ik heb pas een game pc aangeschaft is een quest echt een goede vr ? Ik zit den beetje te zoeken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 24 februari 2021 07:35
    @Roy36NL beste wat er is. Zeker voor die prijs. Enige waar je over moet beslissen is of je akkoord wil gaan met Facebook koppeling. (Je kan alles in je profiel wel op privé zetten)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 februari 2021 08:33
    @NrFive ok thanks ja daar heb ik niet echt moeite mee. kan ik ook half-life erop spelen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 24 februari 2021 15:25
    @Roy36NL
    Zeker! Ik heb em uitgespeeld op de Quest 1 draadloos. Speelt super zonder lag of wat dan ook.
    Wel een must dat je een goede router hebt met 5 ghz kanaal en niet te grote afstand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 februari 2021 20:52
    @Sabor thanks ga ik het toch een keer proberen