Nieuws
PlayStation VR

Sony wil vr-aanbod in één jaar verdubbelen

Technologie nog volop in ontwikkeling

Geschreven door Arran Winmai op
Sony is van plan het aanbod aan PlayStation VR-titels bijna te verdubbelen vóór het einde van 2018.

Het gaat om een toename van 150 naar 280 titels, meldt Nikkei. Dat is een toename van ruim 85%. Volgens Sony is dit mogelijk omdat ze ondertussen ruim twee miljoen exemplaren van de PlayStation VR verkocht hebben, waardoor het gemakkelijker is voor bedrijven om mee te doen aan de ontwikkeling van software.

In oktober kwam een nieuw model uit van de PlayStation VR. Deze had kleine verbeteringen zoals het integreren van kabels van de koptelefoon en een dunnere connectiekabel. Ook is het mogelijk films te kijken in een omgeving van 360 graden in Theatre Room VR.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Darkest Shore voor Nazi Zombies in Call of Duty: WW2 Live om 20:00: They Are Billions
8

Reacties op: Sony wil vr-aanbod in één jaar verdubbelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Dre2010

    • 9 januari 2018 17:25
    Vraag me af of dat dan voledige games zijn of nog meer demo's .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 9 januari 2018 18:04
    @Dre2010
    Verdiep je maar eens in de materie. Je post getuigd van naïviteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 9 januari 2018 21:17
    Laat maar zien dan, ik snak naar een beetje fatsoenlijke content voor m'n PSVR. Er is best veel, maar óf het genre spreekt me niet aan, óf het zijn veredelde tech-demo's.

    De releaselijst belooft beterschap, dat wel.. Kan niet wachten op Blood and Truth..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 9 januari 2018 22:40
    @clandestine666
    Resi7, DiRT rally, Skyrim, star trek bridge crew, solus project, farpoint, Super Hot, Starblood arena, zomaar een greep uit mijn eigen library. Allemaal games die in VR een ervaring bieden die op het gewone scherm niet geëvenaard wordt. Dit kan je in eerlijkheid geen tech demo's noemen. En er zijn er meer, en er komen er meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 9 januari 2018 21:52
    Vreselijk blij dat ik dit en oculus alleen maar een maandje of wat geleend heb. Was er na een week of twee helemaal op uitgekeken. Leuke gimmick maar veel teveel gedoe voor even een ontspannen spelletje spelen. Zelfde vind ik overigens van 3D films.

    Kom maar met een toegankelijke draadloze bril die je zo opzet en dan wil ik het nog eens overwegen.

    Waar ik overigens wel bang voor ben en nu ook al gebeurt is dat developers van geweldige games nu straks vr only games gaan maken die ik niet zou willen missen, het vervolg van until dawn zou bijvoorbeeld vr only worden, dat vind ik dan toch jammer…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 9 januari 2018 22:34
    @nicster
    Ik ben toch zo blij dat ik bij release een PSVR gekocht heb ik speel vrijwel dagelijks in VR. Niet VR games kunnen me nauwelijks nog boeien.

    Het is geen gimmick maar een grote verbetering van game ervaring. Als ik niet uitkijk zit ik uren in Skyrim, en dat terwijl die game op het gewone scherm me niet kon boeien.

    Mijn PSVR staat als ik niet game op een glazen hoofd, en binnen 2 minuten zit ik weer in de virtuele wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 10 januari 2018 08:28
    Heb kort met een PSVR op gezeten. Alleen maar zo'n demo/filmpje kunnen zien dat je aan het duiken bent en er komt een haai langs.

    Vond het wel leuk om een keer mee te maken en denk dat er zeker wel al interessante games voor zijn. Het enige echte probleem wat ik met VR ervaar, is dat als je al een bril op hebt, het niet lekker zit. Ze zouden dus wel wat aan het draag comfort kunnen verbeteren, zodat het voor iedereen toegankelijk is. Desnoods een optie om de bril, net als een camera scherp te stellen, zodat je je eigen bril af kunt doen.

    Nou heb ik geen idee of de Oculus en de Vive dit al kunnen, want die heb ik nog nooit geprobeerd. Maar dit is voor mij toch wel de enige reden waarom ik er (nog) geen heb staan hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 10 januari 2018 08:57
    @Vogeltje Zag in een Vive Pro hands-on filmpje dat die gast zij dat zijn bril er goed in paste en dan niet zo goed ging bij de Vive 1.
    Ben benieuwd aangezien ik nu een nieuwe en relatief grote bril heb (wel redelijk normaal gezien de rest dat er te koop is nu volgens mij)