Eurogamer baseert zich op meerdere bronnen. Sony's virtual reality-bril zou oorspronkelijk tijdens zijn Gamescom-presentatie onthuld worden, maar dat is niet gebeurd. Volgens Eurogamer wordt de bril nu pas volgend jaar onthuld.
Eén van Sony's interne studio's, Evolution Studios, zou de bril al hebben gebruikt voor racegame DriveClub. Hierbij konden spelers rondkijken in de cockpit van hun auto. Evolution was al eerder betrokken bij de ontwikkeling van technologie voor Sony. De studio had een speciaal team dat zich richtte op de ontwikkeling van stereoscopisch 3D voor games. Die techniek wordt echter nauwelijks meer ondersteund in games.
Sony heeft nog niet bevestigd dat het werkt aan een eigen virtual reality-bril. Wel heeft het bedrijf al enkele vergelijkbare producten uitgebracht, zoals de HMZ-T2. Deze bevat twee OLED-schermen, een voor ieder oog, en geeft beelden in 3D weer. De bril wordt hoofdzakelijk in de markt gezet als accessoire voor het kijken van films, maar kan ook in combinatie met games gebruikt worden. De HMZ-T2 is echter geen virtual reality-bril.
Oculus Rift
De meest bekende virtual reality-bril die ontwikkeld wordt, is de Oculus Rift. Doom-programmeur John Carmack werkt sinds kort bij het bedrijf en was een van de eerste topontwikkelaars die zijn steun aan het project verleende. De Oculus Rift werd gefinancierd via Kickstarter, maar heeft sindsdien al minimaal 16 miljoen dollar aan investeringen ontvangen voor een consumentenversie. Wanneer deze verschijnt, is niet bekend.
Reacties op: 'Sony heeft grote plannen voor virtual reality met PS4'
AzorAhai
devilkid7
dooder39
Maar hey, VR op de PS4, mij hoor je niet klagen.
Sermiosa
Ook kan het nu zijn dat je 2 brillen moet kopen. 1 voor je PC en 1 voor je PS4. Was mooi geweest als je met alleen de oculus rift kopen klaar was geweest : P
Xanadu
En gezien we het hier over Sony hebben, vrees ik het ergste. :p
NahroGamer
Gregoryviper
sijmen4life
JeMoeder69
Alleen is het nu niet geen Nintendo waar ze het van jatten, maar de Rift
F...theHaters
Dat is altijd de taktiek van ms geweest en dus 1 van de redenen waarom ik een soort haar tegen ze krijg
Sithlord
Cryptical
Pfipfo
tedades
coola
coola
SuperDre
Als developer kun je dat natuurlijk gewoon zelf implementeren, immers meeste commercieel gebruikte engines (zoals unreal/unity3d) ondersteunen inmiddels de OR al..
SuperDre
SuperDre
SuperDre
http://www.engadget.com/2013/09/03/sony-new-hmz-t3-head-mounted-display-wireless-hands-on/