Nieuws
PSN trophy

Sony beloont verzamelaars PlayStation-trofeeën met tegoed

Maar nog niet in Nederland

Geschreven door Eline Oosterloo op
In de Verenigde Staten kun je nu PlayStation-tegoed winnen door trofeeën te verzamelen.

Sony beloont gebruikers door PlayStation-tegoed te geven aan spelers die trofeeën verzamelen op PlayStation 3, PlayStation 4 en PlayStation Vita. Beloningen zijn te winnen door punten te verzamelen. Als een speler 1.000 punten verzamelt wordt hij of zij beloond met 10 dollar PSN-tegoed. Verschillende trofeeën leveren een toepasselijk aantal punten op:

Zilveren trofee:
1 punt
Gouden trofee: 10 punten
Platinum trofee: 100 punten

Dit betekent dat spelers al 10 dollar ontvangen door het verzamelen van tien platinum-trofeeën. Jammer genoeg geldt dit systeem op dit moment alleen voor spelers in de Verenigde Staten. Er is nog niet bekend of een soortgelijk systeem later naar Europa komt.

Amerikaanse Xbox One-gebruikers kregen laatst een soortgelijk systeem met Quests, waarmee echte prijzen kunnen worden verdiend door maandelijkse missies uit te voeren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fangemaakte Castlevania-game in first-person gratis speelbaar op pc Stardew Valley-update voor Switch versnelt saven naar 17 seconden
9

Reacties op: Sony beloont verzamelaars PlayStation-trofeeën met tegoed

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ghotirey

    • 6 november 2017 13:18
    Dat zou voor mij best leuk zijn, ik probeer elk spel op platinum uit te spelen :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • its_charro

    • 6 november 2017 13:39
    @Ghotirey hoeveel dollar heb je al vrijgespeeld? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 6 november 2017 16:34
    @its_charro ik heb iig 23 platinum maar als het op punten gaat een stukkie meer, op de PS3 ging ik nooit voor platinum maar heb ik wel veel spellen rond de 70%

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 6 november 2017 14:56
    @Ghotirey
    Een vriend van mij is ook een echte trofee jager. Voor mij gaat gamen dan echt als een taak/werk aanvoelen.
    Maar ieder zijn ding natuurlijk hoor. Maar heb je dat gevoel nooit gehad? Dat je eigenlijk al klaar bent met de game, maar toch achter die trofeeën aangaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 6 november 2017 16:34
    @Akira Ik heb juist als ik platinum gehaald heb pas echt het gevoel dat het spel klaar is :-) maar goed dan is DLC ook weer niet zo erg interessant voor mij moet ik eerlijk zeggen, dan ben ik alweer op naar het volgende spel.

    De trophies helpen mij ook om meer uit het spel te halen. Maar goed ieder zo ze ding hoor, kan me goed voorstellen dat je me voor gek verklaart :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Captain_Carnage

    • 7 november 2017 14:22
    @Ghotirey Ik herken je verhaal heel goed! Zelf heb ik nog maar 2 platinum (Diablo III en Fallout 4, voor Skyrim moet ik er nog maar 3), maar de games die ik écht tof vind, wil ik zo veel mogelijk trophies op halen. Zo ook de nieuwe AC. Vaak haak ik wel af voor trophies die te maken hebben met MP, dan voelt het heel geforceerd voor me ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 6 november 2017 13:34
    Zo, dat tikt nog best aan dan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • its_charro

    • 6 november 2017 13:59
    Al verdiende trophies worden niet meegerekend. Alleen verdiende trophies behaald na het aanmelden voor deze 'reward program' worden ook daadwerkelijk beloond!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marley

    • 6 november 2017 14:04
    Dat is $60 aan enkel platinum tofeeën. Voer maar in!