De Soldier of Fortune 2 interviews blijven ons om de oren vliegen. Dit keer waren het de mensen van Shacknews die Kenn Hoekstra wisten te interviewen. Het is een goed gevuld interview geworden, waarin je kan lezen dat SoF2 met 60 single player en 12 multiplayer levels gevuld is. De copy protectie zal bestaan uit een CD-key, er zal geen geweldloze versie komen en John Mullins moet nog steeds alles alleen opknappen, hoewel hij soms hulp krijgt van andere troepen. Verder zullen de random mission generator en de "fun factor" van SoF2 ervoor zorgen dat dit een heftige FPS wordt.What kinds of enemies will the player face? What were your key goals in designing them? Are you willing to reveal a couple of interesting or unusual examples? And what objectives do you have with respect to enemy AI? Kenn Hoekstra: The enemies in Soldier of Fortune II are, for the most part, human. There are a few other non-standard enemy types like dogs and maybe a vehicle or two, but it's mainly human enemies. The goal in designing any human enemy (and therein, the challenge) is to make them as lifelike and realistic as possible without being boring (tough) or dumb (even tougher). If you think about it, which is easier: designing a flying Zombie enemy that spits fire at you as it mindlessly lumbers towards you or a Spec Ops soldier that can only move like a human, can be killed by a single bullet like a human and is limited in his attack capability by whatever weapon he's holding? Op 1 april liet Rick Johnson, programmeur van Raven Software, weten dat er geen bots in Soldier of Fortune 2 zouden zitten. Homelan nam contact op met Raven en helaas was het geen 1 april grap van Rick. Wil je nog meer weten over Soldier of Fortune 2, dan kan je ook terecht bij de Action Vault waar men ook Kenn Hoekstra interviewde.