Soldier of Fortune 2: Double Helix interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ik verveelde me laatst weer eens en opeens kreeg ik een ingeving die me vertelde wat oude demos te gaan downloaden. Als snel stuitte ik op Soldier of Fortune, de first person shooter van Raven Software. Wat het spel in mijn ogen vooral zo leuk maakte was het GHOUL systeem, wat inhoud dat vijanden een aantal hitpoints hebben en bij ieder schot op een hitpoint anders reageren.

Na flink wat vijanden een paar vingers af geschoten te hebben, bedacht ik me ook dat er een vervolg op de game aan zit te komen; Soldier of Fortune 2: Double Helix. Een site genaamd Player.at heeft een uitgebreid interview kunnen houden met Kenn Hoekstra over de game.If you're going to release SoF 2 this early, you'll rival with the highly anticipated Return to Castle Wolfenstein and maybe Duke Nukem Forever. If you're going to delay until 2002, you may face Unreal 2 and even Doom 3 on the shelves. What do you think about these competitors and which of them do you consider to be more challenging for SoF 2?

Kenn: We're trying not to concern ourselves with what other games are doing. Each title you mentioned has its own market, its own strengths and weakne es and its own core audience. The same is true for Soldier of Fortune II, which is why we're confident it will do well for itself among FPS fans, fans of the original game and fans of real-world action titles.Verder wordt er ook nog gesproken over de mod-community die rond de game kan onstaan. Omdat de game loopt op de Quake3 engine zal het voor de mod-makers mogelijk zijn om het spel flinke aanpa ingen te geven, Raven zal dan ook proberen de mod-teams flink te helpen door vragen te beantwoorden, tools uit te geven etcetera.

Het gehele interview is hier te lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou