Serious Sam, moeten we die gast wel serieus gaan nemen? Joran postte gisteren het nieuws dat de game 50 pieken gaat kosten. Voodoo Extreme ontving de beta ook en liet wat screens zien.The Gathering of Developers sent along a 'Alpha' copy of Croteam's Serious Sam and I played a bit of it today. So far it's a lot of fun, the action is almost arcadish in its intensity and the graphics are honestly better than Quake III. If you don't believe me -- just enlarge the shot on the far right (bg05). Beginning on the left (bg01) we have a capture of the level selection screen, then we have a big-ass 1600x1200 capture of "extreme detail" that shows off the cool shadowing effect the game has, then we have a little akimbo pistol action that showcases the cool weapon models (that blacken after they fire - nice effect). Moving along (we're walking, we're walking, we're walking) we have extreme lens flare action, and of course on the end -- the shot that should be on the retail box (wink).

Wat zien we? Graphics van een sublieme kwaliteit en waarvan je zonder meer kan zeggen dat het de mooiste graphics ooit gezien zijn in een FPS. De landschappen doen fel denken aan het ondergewaardeerde Shogo. Als we daarbij de gameplay optellen, met de maffe monsters die in grote getalen aanwezig zijn, dan hebben we al een topper. Het is geen spel met de diepgang van Half Life, maar volgens mij moet id software wel eens gaan kijken of de ontwikkeling van Doom 3 nog wel zin heeft.