Seks niet het einddoel van relaties in nieuwe Dragon Age | Gamer.nl

Seks niet het einddoel van relaties in nieuwe Dragon Age | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Laidlaw geeft in een interview met IGN toe dat eerdere BioWare-games wel dit einddoel hadden. Door seks te hebben met een npc kon de speler een relatie aangaan. In Dragon Age: Inquisition verandert dit.

"Het meest romantische moment dat ik ooit heb gezien in een videogame is wanneer Jackie bij zijn vriendin op bezoek gaat in The Darkne ", zegt Laidlaw. "Ze bakte een cake voor me en viel in slaap op mijn schoot terwijl we naar To Kill a Mockingbird keken. Dat was verbluffend."

De niet-seksuele relatie tu en Joel en Ellie in The Last of Us had ook een sterke impact op spelers. Dit bevestigde dat spelers platonisch om npc's kunnen geven alsof het echte mensen zijn. De studio stelt daarom nieuwe doelen voor relaties in Dragon Age: Inquisition. "Laat ons geen cadeaus gebruiken om affectie te krijgen. Laat ons seks niet als het einddoel stellen. Laat ons, in plaats daarvan, proberen te bereiken dat spelers van de 'echte momenten' genieten."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou