Nieuws

Sega wil ergens in de komende vijf jaar een 'Super Game' uitbrengen

Ook wil het bedrijf klassieke IP's meer gaan benutten

Geschreven door Michel Musters op
Sega is van plan om binnen nu en vijf jaar een zogenaamde 'Super Game' uit te brengen.

Dat blijkt uit een presentatie van het bedrijf waarin het zijn fiscale jaarcijfers bekendmaakte. Deze game zou met een lage winstmarge beginnen, omdat het om een nieuwe IP zou gaan, maar heeft veel potentie om globaal te groeien. De game moet ergens binnen vijf jaar uitkomen, maar meer details zijn er nog niet.

Uit de presentatie blijkt verder dat Sega ook een nieuwe first person shooter in ontwikkeling heeft bij een Europese studio. Die shooter wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Total War-ontwikkelaar Creative Assembly, dat op dit moment zoekt naar werknemers voor een nieuwe shooter.

Verder wil Sega diverse remakes, remasters en reboots van klassieke Sega-franchises uitbrengen. Series die volgens het bedrijf potentie hebben om hier onder te vallen, zijn Crazy Taxi, Rez, Nights, Panzer Dragoon, Shinobi, Jet Set Radio, Space Channel 5, Virtua Fighter, Streets of Rage, House of the Dead, Altered Beast en Soul Hackers.

Sega is ook van plan om binnen drie jaar bestaande franchises te versterken door ze over de hele wereld populair te maken. Daarbij worden Phantasy Star Online 2, Yakuza, Persona 5, Total War en Sonic genoemd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogtepunten: PlayStation VR 2 ondersteunt 4K en haptic feedback  Overgeklokte Radeon RX 6900 XT breekt wereldrecord in 3DMark
19

Reacties op: Sega wil ergens in de komende vijf jaar een 'Super Game' uitbrengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 14 mei 2021 17:48
    Zitten er veel mensen op reboots van de genoemde klassieke Sega franchises te wachten? Ik bedoel: een Virtua Fighter was destijds helemaal de bom omdat het zo vernieuwend was. Een vechtgame in échte 3D?! Wauw!! Maar wat is daarvan anno 2021 nog onderscheidend?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 14 mei 2021 20:16
    @Michael-Raymond-Clayton Ik denk dat er wel een markt voor is.
    Met Sonic Mania en Street Of rage 4 heb ik wel erg veel plezier aan gehad.
    Ben nu bezig met WonderBoy 4 en die is ook erg leuk.
    Maar met Virtua Fighter heb je wel gelijk, die is hopeloos verouderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 14 mei 2021 21:29
    @DaFixer geldt eigenlijk voor alles waar Virtua voor staat, toch? Virtua Racer, Virtua Cop, Virtua Striker… Allemaal briljant, maar nu niets meer aan. Maar heb even naar de lijst met Sega IP's gekeken en een After Burner, Out Run of Zaxxon scoren bij mij wel hoog op de nostalgie-meter… Maar dan nog, vrees ik dat de tand des tijds niet lief is geweest voor dergelijke games en een nieuw jasje daar niet veel aan zal veranderen.
    Streets of Rage 4 vond ik zelf ook wel aardig trouwens. Good point.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 15 mei 2021 11:07
    @Michael-Raymond-Clayton Nou vorig jaar is er een perfecte port uitgekomen van Virtua Racer. Het was de arcade versie met de extra's van 32x versie. Ik heb er toch even het spel zitten spelen omdat ik vroeger de Sega 32x had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 mei 2021 22:09
    @Michael-Raymond-Clayton men dacht ook dat streetfighter dood was. Sf3 sloeg vooral aan bij de hardcore fans. Maar ze kwamen wel keihard terug met sf4 die t gewoon enorm goed gedaan heeft.
    Een vf6 kan wel tegelijk aanslaan. Mits ze t genoeg aanpassen aan de huidige standaard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    crimsondeon

    • 14 mei 2021 18:13
    Oke misschien house of the dead als vr op de playstation?
    De laatste die ik speelde was op de wii, en dat werkte wel lekker.
    Maar gezien de huidige televisies niet meer de oude lightgun techniek aan kunnen , zal het wel vr worden…. of ze halen dat move systeem weer van zolder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 14 mei 2021 19:31
    Shinobi verdient wel een nieuw deeltje lijkt me.
    Persona 6 zie ik ook wel zitten. Ik wist niet dat deze laatste onder de vleugels van Sega werd ontwikkeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magatama

    • 15 mei 2021 09:48
    @do365nic Sega heeft in 2013 het moederbedrijf van Atlus overgekocht dat destijds al aan het strugglen was, ze hebben vervolgens wel Atlus hun eigen vrijheid laten behouden in ontwikkeling van hun games, met wellicht wat meer gemelk van de persona series, maar dat is voor lief te nemen als je het mij vraagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 16 mei 2021 15:09
    @Magatama thx voor deze uitleg :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 14 mei 2021 20:21
    Een remaster/port van Skies Of Arcadia, Panzer Dragoon Zwei en Panzer Dragoon Saga zie ik wel zitten.
    Alleen bij Panzer Dragoon Saga zie ik het niet snel gebeuren, ik had begrepen dat Sega de source code kwijt is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 mei 2021 23:47
    @DaFixer
    Skies of Arcadia zou echt fantastisch zijn om die game nog één kans te geven.
    Omdat zowel de Dreamcast als de Gamecube niet de meest populaire platforms waren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 15 mei 2021 00:05
    @Ardyn
    Ooo skies of Arcadia…leuk man. Herinneringen…wat was de Dreamcast toch een underrated console. Zo goed…zoveel plezier mee gehad. Fantasy star online ook…nja enz enz.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 15 mei 2021 11:11
    @Ardyn Ja graag de dreamcast port met de extra's van de GameCube versie. Want de GC had last van lage muziek kwaliteit, omdat het spel op 2 GD's kwam. Op 1 GD rom paste 1GB aan data, en de GC versie kwam op 1 disc van 1,2 GB.
    Dus ergens is er veel compressie toegepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gourami

    • 14 mei 2021 22:27
    Nou kom maar op met een nieuwe Daytona USA, Sega Rally, Virtua Fighter en Panzer Dragoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 15 mei 2021 11:13
    @Gourami Ja Daytona USA en Sega Rally die hadden van die cheesy soundtracks.
    Rolling Start :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 14 mei 2021 23:46
    Ik vind het een beetje apart dat specifiek Persona 5 wordt genoemd…
    Maakt mij bang dat ze die game nog verder gaan uitmelken. Ik hoef het niet duidelijk te maken dat ik een Persona fan ben, maar ik zie liever heeeeel graag Persona 6 of een remake van een oudere Persona game die het wel nodig heeft… zoals 2 (beide delen :) ) of 3.
    Vooral 3 zou ik tof vinden, omdat iedere verse van deel 3 iets behoorlijks inlevert wat geen enkele versie een echt goede ervaring maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magatama

    • 15 mei 2021 10:02
    @Ardyn Als je kijkt naar de priority strategies en dan ziet dat dat voor de komende drie jaar is, ben ik wel bang dat het om wat melkerij gaat van P5, en hoewel ik ook liever een deel 6 zie zou ik dat niet in die span van 3 jaar verwachten. (Tegelijkertijd natuurlijk niet geheel onmogelijk als je kijkt naar de time windows tussen voorgaande releases)
    Een remake van voorgaande Persona delen zou ook welkom zijn en ook niet ondenkbaar, zeker nu ze een HD-remaster van Shin Megami Tensei III: Nocturne uitbrengen. (day one purchase btw, mijn favoriete SMT game)

    Als je kijkt naar de Utilization of IP assets infographic staan daar ook 'Megami Tensei etc' en 'Persona' apart vermeld tussen de active IP's, all-in-all een goede kans op meer nieuwe games, en dan moeten we dat uitmelken maar voor lief nemen ben ik bang, gelukkig maakt dat de main entries er niet minder om (naar mijn idee).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 17 mei 2021 20:26
    @Magatama
    Tuurlijk niet, een deel van dat uitmelken is ook gewoon goed weetje. Als fan heb ik me enorm veel vermaakt met P5 Royal en Strikers.
    En vergeet ook niet P4 Golden op Steam, dan zal een versie van P3 toch op zijn minst moeten komen ooit… zou je denken.
    En P6 schijnt al sinds 2018 in ontwikkeling te zijn, maar het is Atlus… dus we hebben nog wel minstens twee jaar te gaan. Ik hoop wel dat we nu met de 25th anniversary een officiële onthulling kunnen krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hellspawn

    • 15 mei 2021 10:00
    Alweer zo'n vaag verhaal van een gameontwikkelaar/publisher; een "super game". Dat zegt mij niks, kom eerst maar eens met wat je daadwerkelijk in huis hebt, of denkt te hebben. Spierballentaal daar kopen we niks voor, dat kan iedereen wel.

    Remasters verkopen blijkbaar beter dan gedacht of verwacht. Zelf ben ik er tot op zekere hoogte ook wel van gecharmeerd, mits het niet te gek gaat worden. Remasters/remakes van met name Rez en Skies of Arcadia afkomstig van Sega zou ik wel zien zitten.