De uitgever heeft veel vertrouwen in de technieken van Sony en Microsoft. "Natal en Move geven ons de kans om meer feestgames voor verschillende systemen uit te brengen. Het is een eindje verwijderd van de fanatieke gamer, maar daar zijn we best goed in geworden." Hayes doelt op de Mario & Sonic-games. "Microsoft en Sony vinden dat we geen twintig miljoen dollar hoeven te besteden om dingen te leveren die de consument wil. Je kunt games maken die gewoon leuk zijn - makkelijk om op te pakken en met vrienden te doen."
Uitdaging
Sega is er nog niet over uit of ze voor dergelijke games hun bekende personages van stal halen. "We kunnen oude series van Sega gebruiken of iets nieuws verzinnen. De uitdaging [voor Sony en Microsoft] is er voor te zorgen dat er genoeg mensen met deze technologie in huis zijn. "Als ze 12,5 procent van de eigenaren van hun systeem weten te bereiken, dan is dat 2,5 miljoen spelers. Als tien procent daarvan onze games koopt, dan is dat 2,5 ton. Hoeveel geld kunnen we voor zo'n klein publiek uitgeven? Maar Microsoft en Sony hebben het over grote nummers. Lukt dat ze, dan wordt deze technologie erg winstgevend. We denken dat de prijs zeer aantrekkelijk wordt."