Nieuws
Sea of Thieves

Grote Sea of Thieves-update voegt nieuwe verhaallijn en competitieve modus toe

Spel bestaat één jaar

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
De Anniversary Update van Sea of Thieves introduceert een competitieve spelmodus. Ook wordt een nieuwe verhaallijn toegevoegd, kunnen masten van schepen afbreken en kunnen spelers straks vissen en koken in het spel.

Om de verjaardag van Sea of Thieves te vieren, brengt ontwikkelaar Rare een grote update uit voor het spel. De Anniversary Update wordt omschreven als de start van een nieuwe Gouden Eeuw en introduceert naast nieuwe gameplay-functionaliteiten ook een competitieve spelmodus en een nieuwe verhaallijn.

In de nieuwe competitieve modus van Sea of Thieves, genaamd The Arena, nemen vijf teams van vier het tegen elkaar op om binnen 24 minuten zoveel mogelijk munten te verzamelen. De bemanningen starten vanaf hetzelfde punt en ontvangen een identieke schatkaart. Vervolgens kunnen punten worden verdiend door schatkisten op te graven, kisten te stelen van anderen en de schepen van tegenstanders onder vuur nemen.

De Tall Tales: Shores of Gold-verhaallijn voegt een aantal nieuwe missies toe aan Sea of Thieves. Hierin kunnen spelers het grootste eiland tot nu toe verkennen en is er een nieuw soort vijand om tegen te vechten. Verder worden er nieuwe personages geïntroduceerd en kunnen items worden gevonden die nieuwe vaardigheden bevatten.

Sea of Thieves

Met de update wordt ook het systeem voor schade aan schepen uitgebreid. Masten en stuurwielen kunnen straks afbreken en gaten in de romp van het schip kunnen verschillende groottes hebben. Bovendien beschikken de boten straks over een harpoen, waarmee schatkisten kunnen worden gestolen van vijanden en nieuwe manoeuvres gemaakt kunnen worden.

Tot slot wordt het mogelijk om te vissen en koken in Sea of Thieves. The Hunter's Call, een nieuwe Trading Company in het spel, ruilt goud en cosmetische items voor de beste vangsten en gerechten. Ook biedt de factie een nieuwe manier om een Pirate Legend te worden.

De Anniversary Update van Sea of Thieves verschijnt op 30 april en zal gratis te downloaden zijn op pc en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Haal de vakantie in huis met Vacation Simulator De beste games voor Android en iOS
12

Reacties op: Grote Sea of Thieves-update voegt nieuwe verhaallijn en competitieve modus toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Derper

    • 10 april 2019 14:27
    Zonder de update heb ik mij het afgelopen jaar enorm vermaakt met deze game. Er mag dan voor veel mensen te weinig te doen zijn, alles wat er te doen was was imo uniek op dit moment in een game (ten goede en slechte). We spelen het nog steeds elk weekend met een vaste groep en het blijft amuseren. Kijk erg uit naar de update, vooral de Tall Tales.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 april 2019 19:50
    @Derper ik speel het dus ook regelmatig, het kwam bij release zeker iets te kort, maar het heeft ook niet echt een eerlijke kans gehad. Het is echt een unieke game en dat zie je echt niet vaak meer. Mensen spelen liever Far Cry 213 of FIFA 3034

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 10 april 2019 21:09
    @fonsrutte
    Mensen spelen liever Far Cry 213 of FIFA 3034
    Je bedoelt games die wel content hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 april 2019 10:33
    @Sander999
    Zoals ik volgens mij al vrij duidelijk in mijn reactie aangeef kwam het inderdaad iets te kort bij release, maar de game was qua gameplay al veel unieker dan de aangehaalde games ooit geweest zijn. En het was niet alsof er helemaal niets te doen was, samen met een groep (zelfs randoms) kon je toen al echt hilarische momenten beleven. Dat heb ik nooit gehad bij een Far Cry of FIFA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 11 april 2019 12:24
    @Sander999 Fifa heeft voort mij minder content dan SoT en Far Cry 5 ben ik nu mee bezig na 4 overgeslagen te hebben en dat is ook zelfde laken een pak. Ik speel met liefde meer SoT wat unieker aanvoelt dan ze zoveelste iteratie van dezelfde game of deel 20….
    en op dit moment zit er voor mij (en ik denk onderhand voor iedereen) genoeg content in om de prijs te rechtvaardigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Whitewolf1988

    • 10 april 2019 15:17
    CAPTAIN! LOOK!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 11 april 2019 12:23
    :'D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rudyman85

    • 11 april 2019 09:11
    Ik kijk echt uit naar deze uitbreiding, vooral voor het verhaallijn gedeelte en de harpoons. De manier waarop RARE de community op de hoogte houd kunnen vele ontwikkelaars van leren. Daarnaast luisteren ze naar de community, men wilde een drie mans schip, men kreeg een 3 mans schip b.v.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psychoot

    • 11 april 2019 10:52
    Ik twijfel al een tijdje om deze game aan te schaffen.
    Maar is deze game goed solo te spelen of moet je echt met een party iets doen ?
    Vrienden van mij zullen dit niet gaan spelen en met randoms heb ik vaak slechte ervaring :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 11 april 2019 12:25
    Heb nog geen enkel probleem gehad met randoms, alhoewel ik het 9 van de 10 keer met een groep vrienden speel. In tegenstelling tot elke andere game die ik ooit heb gespeeld, creëer je hier echt verhalen van samenwerking, bedrog, gevechten en avonturen. De laatste keer dat we zoveel lol hadden met een co-op game was met Left 4 Dead.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 11 april 2019 12:26
    @Psychoot kom maar aan boord maat! Same nickname op xbox-app. Heb zelf veel solo gedaan en dat vond ik heerlijk rustgevend, tot het moment dat je aangevallen wordt, dan zit je meteen aan de andere kant van het spectrum en is het letterlijk alle hens aan dek.
    Als je met een groepje speelt is het vaak wel leuker je kan ook sneller raadsels oplossen etc….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psychoot

    • 11 april 2019 17:14
    @Derper
    Thanks allen, ik ga je toevoegen en de game aanschaffen :)