Je als kleine, onafhankelijke ontwikkelaar durven te mengen in de concurrentiestrijd met de titanen van de RTS wereld, is moedig. Je spel dan ook nog de titel 'Trash' toebedelen, is zo mogelijk nog moediger. Inhuman Games durft het echter aan en hoopt de juiste innovaties door te voeren om zo een frisse wind te laten waaien door het RTS genre.

Zo heeft men gepoogd ervoor te zorgen dat een spelletje Trash niet tot in de oneindigheid kan duren, zoals bij bijvoorbeeld Age of Empires of Total Annihilation het geval kon zijn. Men heeft hiervoor teruggegrepen op enkele bestaande RTS concepten, zoals de superweapons zoals we die uit de Command & Conquer games kennen. Daarnaast heeft men elke eenheid oneindig veel upgrades geven, waardoor ze steeds sterker worden en ze de tegenstander dus steeds eenvoudiger onderuit kunnen halen, waardoor de aanval naarmate het spel vordert, steeds aantrekkelijker wordt.

Trash staat in de planning voor een release in de lente van dit jaar. Een uitgever heeft men nog niet gevonden. Bezoek de officiële website voor meer informatie over de verschillende aspecten van het spel.