De virtual reality-bril van Samsung zou speciaal zijn ontwikkeld voor het spelen van Android-games. Het apparaat beschikt naar verluidt over een oled-scherm en wordt mogelijk via een kabel met een smartphone of tablet verbonden.
De virtual reality-bril zou vergelijkbaar zijn met de Oculus Rift. Het gelijknamige bedrijf achter de virtual reality-bril is recentelijk voor 2 miljard overgenomen door Facebook. Verder zou de virtual reality-bril van Samsung niet zo duur worden als de Oculus Rift, waarvan het ontwikkelaarsmodel voor 350 dollar te koop is.
De verwachting is dat de consumentenversie van Samsungs bril in 2015 wordt uitgebracht. Samsung wil niet op het gerucht reageren.
Door NUtech.
Reacties op: 'Samsung werkt aan virtual reality-bril voor smartphones'
Aug
JotunNeko
incarnatus
incarnatus
80% van de fietsers die ik tegenkom zitten met hun mobiel te spelen.
30% heeft een koptelefoon op en hoort niks meer.
Ontopic:
De bril zal vast en zeker een eigen accu hebben.
Nemisis2003
Door een categorie te definiëren zou Samsung eindelijk z'n copy-cat imago achter zich kunnen laten.
Maar het zit er niet in bij Samsung; ze hebben een geschiedenis van andermans uitvindingen kopiëren en markten kapot maken achter zich, het is hun business strategy. Een illegale, maar helaas wel effectieve strategie.
http://www.vanityfair.com/business/2014/06/apple-samsung-smartphone-patent-war
Echter schiet Samsung met hagel en neemt het nimmer de tijd om producten de aandacht te geven die nodig zijn om een categorie definiërend product te maken.
Samsung is graag first to market, maar heeft altijd een commercieel succes nodig om te kopiëren, voordat ze zelf winst kunnen maken in een categorie.
As for of dit product concept succesvol zou kunnen zijn? Zeker weten. Telefoons worden steeds krachtiger en kunnen met de juiste input ondersteuning straks voor velen de console vervangen.
Waarom zou je dan beperkt blijven tot het kleine scherm.
I.p.v. draadloos je beeld naar een televisie te sturen zou je ook een Oculus VR aan je telefoon kunnen koppelen right?
Who cares waar de game gerendered wordt of dat nu op een pc, console of smartphone/tablet is. Als het maar prettig speelt en er mooi uit ziet.
Met bluetooth controllers en een manier om de content op groot scherm te beleven kan de smartphone wel eens de console of choice worden voor velen.
Nemisis2003
geert1
Maar het kan wel een stapje in de goede richting zijn, waar andere fabrikanten op door kunnen gaan. Ik denk dat 't zeker een optie is dat smartphones een steeds grotere rol gaan spelen. We zien smartphones nu vooral als die dingen met een te klein schermpje om fatsoenlijk te gamen, en met vooral casual games. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Smartphones zouden in principe de PC en de console kunnen overnemen: De rekenkracht van smartphones stijgt snel en ze kunnen aangesloten worden op een TV, met een controller of muis + toetsenbord. Het is eigenlijk best onzinnig om thuis een tablet, een smartphone, een pc en één of meer consoles neer te zetten terwijl het allemaal gewoon computers zijn. Vooral de besturing is anders, maar dat valt prima te overbruggen. Het lijkt mij erg interessant om gewoon één superkrachtig, draagbaar apparaat te hebben, die je thuis in een dock plaatst en die dan ook gelijk de rol vervult van PC en console, met een keuze uit verschillende besturingsmethoden zoals een controller. Een virtual reality-bril daarbij creëert alleen nog maar meer mogelijkheden.
Dit idee van Samsung wordt misschien wel helemaal niks, maar ik vind het wel een interessante ontwikkeling. De gaming-wereld bestaat nu uit een hoop eilandjes, met elk eigen exclusives en app stores en dergelijke. Dat is uiteindelijk niet zo wenselijk voor consumenten, want het stimuleert ons om meerdere apparaten af te nemen en zelfs dezelfde game meerdere keren te kopen. Ik zou wel graag een universele oplossing zien waar je alles op kunt spelen. De smartphone (of hoe zo'n ding over 5-10 jaar ook maar zal heten en functioneren) is daarvoor de meest logische kandidaat wat mij betreft, omdat je die thuis kunt combineren met een scherm + besturingsaccessoires naar keuze en 'm ook mee kunt pakken voor onderweg.
SuperDre
Maargoed eerst zien, dan geloven.. Ik heb er in iedergeval geen bezwaar tegen, met meer spelers kan het misschien alleen maar beter worden zodat ze elkaar willen overtreffen, dat is in iedergeval de reden geweest waarom er zo'n vooruitgang is mbt smartphones, en juist daardoor dus ook nu VR weer een boost krijgt.. Ik zit in iedergeval nog met smart te wachten totdat ze mn Oculus Rift DK2 gaan verzenden.. hehe..
Nemisis2003
greekgod91
frenchfriemaniac
Een smartphone kan nooit een console of pc vervangen voor gamen (mss wel over 100 jaar) want de technologie die daarvoor nodig is krijgen we voorlopig nooit in zo'n kleine vorm dat het in een ipod of mobiel gaat passen.
geert1
Nemisis2003
Mijn iphone 5S is net zo snel als mijn laptop uit 2008 waarop ik prima kan gamen.
Qua graphics kan de 5S beelden weergeven in een kwaliteit die tussen Xbox en Xbox 360 in zitten.
En aangezien de mobiele processoren elk jaar 40-50% sneller worden zal dit snel de last gen consoles evenaren.
Punt is gewoon dat smartphones nu al snel genoeg zijn om de "echte" games van nu te draaien, zij het met iets mindere graphics. Niet voor niets wordt de unreal engine 4 ook ontwikkeld voor iOS.
JotunNeko
Nemisis2003