LucasArts werkt momenteel aan een nieuwe adventure met het fantastische duo Sam & Max in de hoofdrol. Sam & Max: Freelance Police werd afgelopen E3 aangekondigd voor de lente van 2004, een datum die men waarschijnlijk niet zal halen, en zou volledige 3D graphics op het scherm toveren. Toen onlangs de eerste scans uit magazines verschenen, leek het er echter op dat men voor voorgerenderde achtergronden met daarop 3D karakters zou gaan. LucasArts heeft vandaag bekend gemaakt dat dit niet het geval zal zijn, maar dat de achtergronden gewoon zó mooi real-time 3D zijn, dat het onderscheid tussen een voorgerenderd plaatje bijna niet meer zichtbaar is:For the record, Sam & Max Freelance Police uses an honest-to-George real-time 3D renderer. Its “so-pretty-it-must-be-pre-rendered” look is achieved via a precarious balance of shaders, bump maps, lightmaps, and a little thing we like to call “sweet, sweet lovin'.”

Het lijkt er dus op dat Sam & Max: Freelance Police op grafisch gebied hoge ogen gaat gooien, iets wat het gecancelde Full Throttle 2 niet bepaald deed. Toch zal het succes van de titel vooral afhangen van de scherpe, soms platte en soms geniale humor, die zo kenmerkend is voor Sam & Max. De E3 trailer was in ieder geval al een van de grappigste sinds tijden, dus waarschijnlijk zit het op dat gebied ook wel snor!