Nog niet zolang geleden kwam de roddel dat Rogue Entertainment de single player versie van Counter-Strike zou doen. Later ging dit feest toch niet door voor Rogue Entertainment, maar hoe is het zo ver gekomen?

Valve heeft Rogue Entertainment benadert of zij de single player versie wilden doen. Het contract werd getekend en Rogue ging hard aan het werk om te zorgen dat ze een speelbare versie voor de E3 af hadden. De producer van het spel, Jim Molinets, kreeg een baan aangeboden bij Sony. De beste man verliet Rogue en vertrok naar San Diego. Het maakte voor Rogue niet uit aangezien Jim alleen het voorbereidend werk deed. Voor Valve maakte het wel uit en ze beschuldigde Rogue ervan dat ze al van te voren wisten dat Jim weg zou gaan.When we inform Valve of Jim's unexpected decision to leave, they panic. We try to assure them that Jim's leaving would not really affect the project at all, as most of his duties (sheduling milestones, design doc., etc) were already done prior to his leaving. But, Valve felt that we had "betrayed" them. They thought we knew the whole time that Jim was planning on leaving, which we didn't, and that we purposely didn't tell them until the contract was secured. So they yanked the project from us, once again leaving Rogue in an unexpected financial hole. Het niet kunnen afmaken van het project is een behoorlijke financiele tegenvaller voor Rogue Entertainment. Deze gebeurtenis kan nog wel eens een lang staartje krijgen, want Valve zal hier waarschijnlijk op reageren en zo begint er een moddergevecht.