Nieuws
Red Dead Redemption

'Rockstar heeft remasters van GTA 4 en Red Dead Redemption geschrapt'

De negatieve ontvangst van de heruitgave van de GTA-trilogie is mogelijk de oorzaak

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar zou van plan zijn geweest om remasters van Red Dead Redemption en Grand Theft Auto 4 uit te brengen, maar zou die plannen hebben geschrapt.

Dat claimt insider Tez2 te hebben vernomen, iemand die wel vaker op voorhand correcte informatie rondom Rockstar-games naar buiten heeft gebracht, waaronder over GTA Online. Hij zegt met een betrouwbare bron te hebben gesproken die hem dat heeft vermeld.

Rockstar zou "een paar jaar geleden" hebben overwogen om remasters te maken van Red Dead Redemption en Grand Theft Auto 4. Het bedrijf "besloot echter niet door te gaan met deze projecten". Een specifieke reden wordt niet vermeld, maar Tez2 speculeert dat "de negatieve ontvangst van de heruitgave van de GTA-trilogie" er mogelijk mee heeft te maken. Rockstar zelf heeft met geen woord gerept over mogelijke remasters en heeft dus ook het bovenstaande gerucht niet bevestigd noch ontkend.

Toen Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition vorig najaar uitkwam, werd de collectie met GTA 3, Vice City en San Andreas vanwege diverse technische problemen gehekeld door de pers en fans. Rockstar verontschuldigde zich en beloofde diverse updates uit te brengen om de ervaring te verbeteren. Inmiddels heeft moederbedrijf Take-Two echter wel gemeld dat de collectie goed verkoopt.

Noch Grand Theft Auto 4, noch Red Dead Redemption zijn sinds hun oorspronkelijke release op PS3 en Xbox 360 opnieuw uitgebracht. Van GTA 4 bestaat wel een pc-versie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Remake van Lollipop Chainsaw in de maak Cuphead: The Delicious Last Course is een essentiële uitbreiding
40

Reacties op: 'Rockstar heeft remasters van GTA 4 en Red Dead Redemption geschrapt'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MikkelE30

    • 5 juli 2022 11:43
    Lijkt me een gerucht zonder basis. Volgens Rockstar heeft de bundel boven verwachting gepresteerd, ondanks de slechte "ontvangst".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juli 2022 12:21
    @MikkelE30 Lijkt me sowieso rare aanname "we produceren een wanprodukt wat we absoluut niet goed aangepakt hebben, en omdat mensen dat niet willen, gaan we er maar vanuit dat mensen uberhaubt geen remasters willen."
    Nee, we willen best een remaster, maar dan wel een goede graag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 5 juli 2022 19:35
    @MikkelE30
    Ben wel een beetje klaar met uitgevers die zeggen dat hun games boven verwachting presteren, maar ze zeggen nooit van tevoren wat ze verwachten.

    En ik geloof er dus ook niets van. Uiteindelijk gaat het om 3 GTA games, 3 games van 1 van de grootste series die er is. En niemand heeft het er meer over en als er weer is ergens een lijstje van best verkochte games van de afgelopen week of maand voorbij komt zijn de games nergens te zien of staan ze er bijzonder laag op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 6 juli 2022 01:08
    @MikkelE30 Maar ze lieten dan ook helemaal niks zien van te voren ik had hem al op de pre order puur voor de nostalgie kan je zeggen dat ik alleen vice city ff gespeeld heb daarna niet meer aangeraakt door al die bugs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 5 juli 2022 11:47
    Zit iemand daar op te wachten dan? GTA 4 was niet echt een geweldige game en Red Dead Redemption ziet er op Xbox nog steeds super uit door de upscaling en verbeteringen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 5 juli 2022 12:03
    @Riyakuya ik vond deel 4 veruit het tofste spel uit de serie. En red dead heb ik nooit gespeeld dus voor mij zou het wel tof zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 5 juli 2022 12:47
    @Ronnyp schaf RDR originele versie aan en speel op One X of hoger. Erg goede graphics dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 juli 2022 13:48
    @Riyakuya Dan moet je dus wel zo'n console hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juli 2022 12:19
    @Riyakuya Alleen speelt niet iedereen het op xbox. Ik zou graag een remaster hebben van RDR. GTA4 hoeft van mij dan weer niet echt. Hoef niet perse weer met mn neef te gaan bowlen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 5 juli 2022 12:48
    @Messtranor gewoon even Series X kopen haha kan geen kwaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juli 2022 13:27
    @Riyakuya Die gaat er ook nog wel komen. Maar dan nog speelt niet iedereen op een xbox, Ik ben namelijk niet iedereen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 5 juli 2022 13:46
    @Messtranor hoe meer mensen een Xbox halen hoe beter voor de industrie het is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 juli 2022 13:59
    @Riyakuya 2 problemen
    1. Het ding is nog steeds niet ruim voorradig
    2. Niet iedereen heeft het geld om een console te kopen, laat staan meerdere. Ik heb toevallig die luxe. Ondanks dat ik al een ps5 en een switch en een PC heb. Maar die luxe heeft lang niet iedereen. En voor die mensen zou het dus heel fijn zijn dat die remaster er zou komen.

    Komt ook nog bij dat ik op dit moment nog geen enkele reden heb er een te kopen want er is nog niets voor uit wat ik hebben wil dat niet al beschikbaar is op de consoles die ik al heb. Dat gaat nog wel veranderen als al die aangekochte studio's eens een keer games gaan afleveren. Maar vooralsnog is dat er dus nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 5 juli 2022 14:26
    @Messtranor het was ook niet helemaal serieus. Het is natuurlijk altijd goed voor de markt als veel mensen verschillende consoles kopen. Concurrentie zorgt in het algemeen voor betere producten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 5 juli 2022 21:43
    @Messtranor

    Amazon de , bijna altijd vooradig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 6 juli 2022 01:10
    @Messtranor wauw moet men nu echt overal xbox en playstation zeggen of andersom

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 juli 2022 06:52
    @R.J volgens mij is dit een doodnormale discussie zonder flamewar? Je kan ook overdrijven vriend.

    Bovendien ben ik volledig neutraal. Ik ben zeker niet negatief tegenover xbox

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 6 juli 2022 11:51
    @Messtranor Jij neemt alles echt veel te serieus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 juli 2022 15:15
    @R.J je weet hier maar nooit. Is ook zo super goed af te lezen van pure tekst.
    Dr zijn hier mensen zat die dat zouden zeggen en t menen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 juli 2022 13:48
    @Riyakuya Why? Zolang ik daar geen standaard windows op kan draaien zie ik het nut niet in om die te kopen.