Rocket League-studio over cross-play: 'We weten hoe het moet' | Gamer.nl

Rocket League-studio over cross-play: 'We weten hoe het moet' | Gamer.nl

Rocket League wordt mogelijk de eerste multiplayergame die spelers op PlayStation 4 en Xbox One tegen elkaar laat spelen. In een interview met Jeremy Dunham, vice president bij Psyonix, wordt de functionaliteit besproken.

Dunham meldt dat de studio de nodige technologie al beheerst. “We hebben alles uitgezocht, we hebben alleen wat meer tijd nodig om het volledig te laten werken. Op dit moment zijn we erg enthousiast over de toekomst.” In het interview komt naar boven dat niet alleen de techniek bepalend is voor het invoeren van de cro -play functionaliteit. Dunham zegt dat de studio ook moet onderzoeken “waar we politiek gezien staan met iedereen”.

Hij geeft aan dat de mogelijkheid om spelers op PlayStation 4 en Xbox One te koppelen belangrijk is voor de algemene gezondheid van de game. Niet alleen zorgt het voor een grotere groep van spelers, ook kan de game tegelijkertijd worden verbeterd op alle platformen. Hierdoor ontstaan er geen ongelijkheden tu en de verschillende versies.

Eerder deze maand heeft Microsoft een open uitnodiging gestuurd aan andere platformhouders om andere netwerken te koppelen aan Xbox Live. Sony zegt open te staan voor het idee, maar heeft geen officiële bevestiging naar buiten gebracht.

De PlayStation 4-versie van Rocket League ondersteunt al de mogelijkheid om tegen pc-gebruikers te strijden, dit wordt binnenkort ook mogelijk op Xbox One. Het is nog onduidelijk wanneer spelers op alle platforms het eventueel tegen elkaar kunnen opnemen.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou