Nieuws

Returnal-studio vraagt PS5-gamers om vandaag auto-updates uit te zetten

Anders verliest men mogelijk progressie in de game

Geschreven door Michel Musters op
Returnal-ontwikkelaar Housemarque raadt PlayStation 5-gamers aan vandaag de auto-update-optie op de PS5 uit te zetten, in verband met een aankomende patch.

De patch voor Returnal moet om 21:00 uur Nederlandse tijd arriveren. Er zijn nog geen details gegeven over de inhoud van deze patch.

Returnal laat spelers niet saven tijdens 'runs' door de spelwereld. Als oplossing zetten spelers nu hun PlayStation 5 in rustmodus wanneer men even pauze wil nemen of iets anders moet gaan doen. 

Een PlayStation 5 in rustmodus downloadt en installeert echter ook automatisch patches. Wanneer dat met Returnal gebeurt, wordt het spel opnieuw opgestart. Daardoor kan men dus progressie tijdens een run verliezen. Door de functie waarmee updates automatisch worden gedownload uit te zetten, gebeurt dit niet, tot de speler er zelf voor kiest de update te downloaden en te installeren.

Hoewel men wel kan saven tussen verschillende runs in Returnal, is de mogelijkheid om tijdens een run te saven een van de meest gevraagde opties voor de game. Housemarque gaf eerder al aan hier van op de hoogte te zijn, maar heeft nog niet gecommuniceerd of het dit ook gaat implementeren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony en Nike onthullen schoenen gebaseerd op PlayStation 5-ontwerp De Blue Snowball: eenvoudige usb-microfoon met praktische problemen
21

Reacties op: Returnal-studio vraagt PS5-gamers om vandaag auto-updates uit te zetten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jelster

    • 5 mei 2021 15:25
    Wat een chaos. PS5 wel uit of niet uit. Wel of geen update. Welkom in de next gen :D
    Makkelijker word het allemaal niet dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 5 mei 2021 16:24
    @Jelster "wat een chaos", niet zo overdrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 5 mei 2021 21:35
    @Jelster ligt niet aan de next gen, maar aan een waardeloze (en pretentieuze) keuze van Housemarque om niet toe te staan dat je je voortgang opslaat… Met dat soort onzin had Sony inderdaad geen rekening gehouden, haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 8 mei 2021 10:33
    @Michael-Raymond-Clayton dat een keuze jou niet bevalt maakt hem niet waardeloos, zij ontwikkelen een game met hun visie, dat dat niet aansluit op jouw persoonlijke wensen is jouw probleem

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 5 mei 2021 15:33
    haha.. doet mij beetje denken aan de good old nes tijd. Ouders boos dat je te laat bent door gegaan.. maar ja spel nog niet uitgespeeld.. Ofwel tv uit en een object voor het rode lampje plaatsen zodat het net leek of ie uit staat.. Volgende dag school en maar hopen dat moeders er niet achter zou komen.. na school direct naar huis en weer vrolijk verder. Lang leve save games..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 6 mei 2021 07:12
    @kleinekoosjer Tegenwoordig is het verhullen van een draaiende vliegtuigmotor niet meer zo gemakkelijk 😅. Die van mij is nog redelijk stil vergeleken met wat ik op youtube gezien heb, maar de speakers gaan bij mij wel structureel 2-3 standjes hoger dan bij de andere consoles. puur om die fans niet zo te horen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 mei 2021 17:06
    Ugh, zo'n hekel aan niet kunnen saven wanneer IK dat wil, zeker als het om grotere levels gaat. Niets frusterender dan 15 minuten bezig zijn, dan denken, hmmm dit kon wel eens gevaarlijk zijn en dan niet kunnen saven en dood gaan en dan dus weer 10 minuten moeten spelen om dan WEER op hetzelfde punt dood te gaan, bad gamedesign noem ik dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 mei 2021 21:12
    @SuperDre
    Dat is geen Bad-design maar een ESSENTIEEL onderdeel van een rogue game. Ben er mee eens dat er een savesysteem in moet, maar wel maar 1 save die ook weer verdwijnt als je dood gaat en update bij elke room zodat je niet “effe” terug kan omdat je teveel damage hebt gekregen. Zoiets is gewoon “cheaten” in een roguegame. Dat het niet voor iedereen is snap ik heel goed. Maar verdiep je eerst in een genre voordat je er wat over raaskalt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 7 mei 2021 23:34
    @rreloaderr Tja, ieder zo zijn ding he, ik vind het gewoon bad gamedesign als ik niet kan saven waar ik wil, ik heb niet alle tijd van de wereld, en telkens opnieuw 10-15 minuten moeten spelen om dan weer dood te gaan op hetzelfde punt is gewoon hardstikke frustrerend.
    En dat is wat JIJ vindt dat essentieel is aan een roque game, ik vind dat dus niet. Ik vind dus dat JIJ juist degene bent die raaskakelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 8 mei 2021 10:37
    @SuperDre je persoonlijke mening kan de essentie van een genre niet veranderen. Als jij vindt dat auto's vierkante wielen moeten hebben blijven ze nog steeds rond hoor vriend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 mei 2021 19:30
    @GekkeHenkie maar het is niet de essentie van de genre genoeg waar je wel tijdig kunt saven. En wat iemand essentieel noemt is puur in the eye of the beholder, zeker bij gaming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 8 mei 2021 10:35
    @SuperDre of gewoon falen, het feit dat je IK in caps moet schrijven zegt mij genoeg, de wereld moet zich maar aan jou aanpassen anders is het janken of niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 mei 2021 19:28
    @GekkeHenkie maar dat is toch hoe de doorsnee gamer denkt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 26 mei 2021 18:59
    @SuperDre ik geef je daarin graag gelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 5 mei 2021 20:53
    Ik wil met alle plezier deze game aanschaffen maar tja geen save en 3 uur gamen dan doodgaan en helemaal met niets opnieuw beginnen vind ik in deze tijd kansloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 mei 2021 21:14
    @DarkraverX
    Zucht, een run duurt Max anderhalf uur en de game heeft een hard save halverwege

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 mei 2021 13:40
    @rreloaderr De 1e die zegt dat er een save is halverwege, ik lees toch echt overal hetzelfde dat er geen save is, wat anderhalf uur betreft ook dit hangt af van jezelf, gemiddeld persoon is meer dan 2 uur per level bezig en ga je dood dan mag je weer helemaal opnieuw beginnen.

    Ja je kan rushen maar dan mis je upgrades die je hard nodig schijnt te hebben.

    Ik zou graag een link willen zien met de info die jij zegt want ik kan het toch echt niet vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 5 mei 2021 20:57
    Als je dit combineert met de 1080p en de framedrops richting de 45fps, dan vraag ik me af waar iedereen zo wild van is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 mei 2021 21:15
    @Mr.Happy
    De supergoede gameplay, goede muziek en mysterie. Ikzelf ervaar geen framedrops (zit nu in biome 5) en de game zit er echt heel goed uit, vooral op een OLED met de hoeveel zwart en particles een waar genot

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 5 mei 2021 21:30
    @Mr.Happy

    Serieus? Dus je beoordeelt nu een game enkel op een paar specs?
    Dus gamers kunnen niet wild worden van een game die framedrops heeft? En niet 4K is?
    Voor de meeste games vind ik 45 fps genoeg, en 1080p is al jaren goed en wordt niet ineens slechter omdat er een hogere resolutie is. Tenminste zo moet je niet denken.
    Je moet niet denken dat 1080p/45fps ineens lelijk is. Je moet denken dat enkel 4k/60fps mooier is.
    Dan denk je niet in negatieve maar in wat goed is is goed en wat mooier is verbeterd het oude enkel.

    Oftewel wat deze game goed maakt zal niet de gfx van de top zijn, of de super hoge frame rate.
    Vul jij dan zelf even in wat dan de meerdere redenen kunnen zijn? Zal niet zo moeilijk zijn toch in dan te bepalen wat het goed maakt.

    Tip: gameplay is er 1 van. En zover ik weet altijd het belangrijkste. Een game zonder leuke gameplay kan best super mooi zijn en is alsnog slecht.