Nieuws

Return to Monkey Island verschijnt komende week op PS5 en Xbox Series

Game kwam eerder al uit op pc en Nintendo Switch

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf 8 november is Return to Monkey Island verkrijgbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Dat heeft Devolver Digital onthuld. De game verscheen in september al op pc, Mac en Nintendo Switch en in oktober voor Linux, maar komt nu dus ook naar de nieuwe consoles van Sony en Microsoft. Gisteren werd al duidelijk dat de game po die dag ook naar Game Pass komt.

Return to Monkey Island is een vervolg op de eerste twee Monkey Island-games. Ron Gilbert maakte de game samen met zijn studio Terrible Toybox, in samenwerking met Devolver Digital en Lucasfilm Games. Hoewel het geen direct vervolg is op later verschenen vervolgen, wordt er ook zoveel mogelijk rekening gehouden met de canon uit die games.

Gilbert hintte er eerder overigens naar dat Return to Monkey Island waarschijnlijk niet de laatste game in de reeks betreft.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ben Stiller verkleed als Kratos in God of War Ragnarök-reclame Gerucht: Eidos Montréal werkt aan Deus Ex-game, helpt mee met Fable
9

Reacties op: Return to Monkey Island verschijnt komende week op PS5 en Xbox Series

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ToMaX99

    • 2 november 2022 12:11
    Stond al op mijn wish list op Steam, dus top dit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 2 november 2022 12:21
    Nu nog de fysieke release!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 2 november 2022 12:31
    Hele leuke game! Zou 'm zeker meepakken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 2 november 2022 13:21
    Had em net gekocht op de Switch en nu komt ie in Gamepass… misschien moet ik ook gewoon stoppen met kopen van games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 2 november 2022 14:17
    @FishSt1ck Maar, je hebt het toch gekocht omdat je het waard vond?
    Dat moet je dan ook gewoon blijven doen. Als we allemaal straks geen games meer kopen, omdat het ook wel eens op een abbo-dienst te spelen is, dan gaat de industrie kapot.
    Net als bij films. Als we niet meer naar de bios gaan of films kopen, en enkel via streaming dienst willen kijken, gaat die industrie ook kapot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 2 november 2022 14:29
    @Exalian-1

    Ik ben wel benieuwd wat een ontwikkelaar krijgt voor een game als het op Gamepass o.i.d. staat. Het kost ze natuurlijk minder geld m.b.t fysieke ontwikkeling enzovoort, maar wat ze er onder aan de streep aan overhouden? Geen idee.

    Het is in ieder geval wel gemakkelijker om er een wanproduct op te kwakken, dus het zou kunnen voorkomen dat ontwikkelaars games afleveren die of kut zijn, of nog niet half klaar. Bijvoorbeeld in 'episodes' ofzo.

    Momenteel zit ik in ieder geval nog in het kamp 'games kopen'.

    Bij films is het vooral streamen en af en toe eens een bezoekje aan de bios.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 2 november 2022 16:29
    @Exalian-1
    Ik zal ook niet snel stoppen met het kopen van games, maar het is wel zonde van het geld als ik hem twee weken later gewoon 'gratis' kan spelen op het platform waar ik hem toch al liever had gespeeld.

    Normaal gesproken maak ik een inschatting dat bepaalde games toch voorlopig niet op game pass te vinden zullen zijn binnen een paar maanden. Nu had ik voor de aankoop nog gezocht en kon enkel iets vinden over een PC / switch release. Beetje jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 2 november 2022 14:15
    Mooie aanwinst voor de Gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 2 november 2022 23:49
    Geweldige game, denk dat ik hem nog voor de Switch koop.