Nieuws

Return to Monkey Island komt op 19 september uit

Mensen die de game reserveren ontvangen horse armor

Geschreven door Michel Musters op
Return to Monkey Island is vanaf 19 september verkrijgbaar.

Dat werd tijdens Gamescom Opening Night Live aangekondigd. Er werd tevens een nieuwe trailer van de aankomende adventuregame getoond. 

Mensen die het spel alvast reserveren, ontvangen op release in-game 'horse armor' - een grappige ode aan een van de eerste controversiële dlc die voor The Elder Scrolls 4: Oblivion uitkwam. Spelers kunnen de paardenbescherming verder niet voor iets nuttigs gebruiken in de game.

Return to Monkey Island is een vervolg op de eerste twee Monkey Island-games. Gilbert maakt de game samen met zijn studio Terrible Toybox, in samenwerking met Devolver Digital en Lucasfilm Games. Het spel moet een direct vervolg worden op de eerste twee games uit 1990 en 1991, Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge.

Hoewel het geen direct vervolg is op later verschenen vervolgen - The Curse of Monkey Island uit 1997, Escape from Monkey Island uit 2000 en Tales of Monkey Island uit 2009 - wordt er ook zoveel mogelijk rekening gehouden met de canon uit die games.

Return to Monkey Island komt naar pc en Nintendo Switch. Het is niet bekend of het spel op een later moment ook naar andere platforms komt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe trailer van duistere Pinocchio-game Lies of P getoond Releasedatum Sonic Frontiers op 8 november officieel bevestigd
10

Reacties op: Return to Monkey Island komt op 19 september uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 augustus 2022 21:14
    Serieus? Horse armor als bonus.
    Ok extra en zonder bijbetaling is natuurlijk altijd goed maar dit is toch eigenlijk niks. Zal ook weinig verschil maken behalve uiterlijk.

    Maar goed.
    Ik kijk naar deze game uit. En ik vind de grafische kant persoonlijk best goed
    En hopelijk met de echte ouderwetse humor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 23 augustus 2022 22:04
    @watashi wa maurice desu.
    Het is een grap… het gaat om puur het reserveren van een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 augustus 2022 22:30
    @Ardyn

    Ah dat had ik niet eens door. Hahha
    Heb ik het serieus te serieus gekeken.

    Nou ja het is monkey island. Je kunt misschien alles verwachten en blijkbaar was ik niet op bedacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 24 augustus 2022 04:44
    @watashi wa maurice desu.
    Korte verduidelijking van de grap.
    "Horse Armor is a downloadable content (DLC) package containing armor that could be placed on a player's horse for the Xbox 360 release of the game The Elder Scrolls IV: Oblivion. After being heavily mocked by the gaming community, the term "horse armor" became associated with useless and overpriced DLC packages."
    - KnowYourMeme -

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 24 augustus 2022 14:48
    @Rainking

    Thanks maar serieus dat kende ik niet. Haha
    Ik heb niet zoveel met cosmetische dlc dus ik zie ook zelden hoe men daarop gereageerd heeft.
    Heel stom want ik kon het weten dat het een grap was. Dat ik erin trapte zeg. Hahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 24 augustus 2022 07:31
    @watashi wa maurice desu.
    OMG. Nog nooit een Monkey Island game gespeeld? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 24 augustus 2022 14:47
    @The_Stifmeister jawel maar ik liet me even verrassen.
    Ik heb the curse of monkey island gespeeld.
    Maar even was ik in een moment van verstandsverbijstering en ja dan is dat het moment dat ze je te pakken nemen.
    Hahahaha

    Een goed moment voor mij om sarcasme in filmpjes bij humor games ook te zien.

    Hahahahha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 augustus 2022 22:28
    Hier kijk ik echt naar uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 24 augustus 2022 07:38
    Ondanks dat ik de art-style helemaal kut vind heb ik er echt zo onwijs zin in. 19 september ook al, top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 24 augustus 2022 10:59
    goty