Retro-shading geeft Schwarzenberg een authentieke sfeer | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het Berlijnse ontwikkelstudio Radon Labs heeft zojuist met Project Nomads een erg originele game afgeleverd (Nederlandse releasedatum begin november) waarmee men heeft aangetoond zeker wat talent in huis te hebben. Project Nomads was echter zelfs een oefening die men nodig had om hun grote droom te verwezenlijken: het maken van Schwarzenberg, een spel dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog in het stadje Schwarzenberg waar een aantal van de makers vandaan komen. Het spel is gebaseerd op een legende rond dat dorpje en zal zowel feiten als fictie met elkaar mengen. Om het spel een echte, authentieke sfeer te geven heeft men een nieuwe rendermethode ontwikkeld die men Retro-shading genoemd heeft:What graphics engine will you use in this game? Have you used it before? Tell us about its unique performance.

We are using our own 3D engine: THE NEBULA DEVICE.

This engine is specialiced in Outdoor Environment, 3D clouds, dynamic Trees and cool lighting / day-night cycles. For SCHWARZENBERG we are adding a special RETRO SHADING – a brand new technology to make things looking old J The special thing about THE NEBULA DEVICE is, that it is OPEN SOURCE. You can download it for free from our website: www.radonlabs.de. Schwarzenberg wordt op zijn vroegst in 2004 verwacht en zal aanvankelijk uitkomen op de Xbox. Als het spel het enthausiasme van de makers evenaart dan kunnen we een echte topper verwachten. Het spel belooft zowel actie als adventure-elementen te combineren met een sterk verhaal en prachtige graphics. Screenshots hebben we echter nog niet gezien, en men is dan ook nog hard op zoek naar een uitgever. Lees het hele interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou