Republic: The Revolution is een game die ik al vanaf het begin volg, gemaakt door wonderboy Demis Hassabis en zijn crew van Elixir Studios belooft het spel een ware revolutie te gaan betekenen op gamegebied, zowel qua grafisch detail als vernieuwende gameplay.

Gamespy ging rond de tafel zitten en heeft Elixir het hemd van het lijf gevraagd over het spel. Zo is er informatie te vinden over de A.I, de verschillende fracties, de grafische engine, het feit dat geen twee potjes hetzelfde zijn en nog veel meer. GameSpy: Give us five reasons why Republic is going to blow everything else coming out this year out of the water. Elixir: The setting and subject matter are not quite like anything seen before, nor is their treatment. Technologically the game engine is very advanced. We are attempting to make Republic very replayable, providing a unique experience each time the player tackles it from the start. There is no one-way of beating the game, the player is free to experiment to achieve success or failure. And the final reason: You get to play with the lives of a nation!•Ook het leger is inzetbaar voor machtsovername Het interview biedt veel informatie over Republic: The Revolution en is absoluut de moeite waard om te lezen.