Gamershell had een kort interview met Elexir Studios, de ontwikkelaars van het revolutionaire spel Republic: The Revolution die je voor het eerst in een computerspel een poltieke campagne laat simuleren in een levende stad. Het concept is zo uniek dat het gewoonweg niet met een ander spel te vergelijken valt en dat is iets wat de laatste tijd zeldzaam is. Gamershell is dan ook benieuwd naar de manier waarop je dit spel bedient:How does the actual controlling of the character work, and what game(s) would you compare it to? And can you control for instance a sniper's scope as you assassinate someone?

Each and every character in the game has their own daily routines, they go to work, go home, go shopping, etc. By recruiting a character to your faction you may ask them to carry out tasks. However, there is no direct control, such as you would expect in a first person shooter. You cannot therefore control the aim of an assassin's rifle. However there are tweaks, which appear on-screen during an action. These allow you to influence how your characters perform in action. For example, controlling how your character responds in a conversation; determining how violent someone is during an assault action; or dealing with hecklers during a rally. Verder wordt gevraagd of de PC het enige platform voor het spel is, en er wordt gezegd dat dit voorlopig nog wel de planning is, maar men legt de nadruk op het feit dat dit in de nabije toekomst nog wel eens zou kunnen veranderen. De kans is dus groot dat we een console versie van dit spel zullen zien. De vraag is echter of het spel daar wel geschikt voor is. Republic wordt eind dit jaar verwacht. Lees het hele interview (slecht 5 vragen) hier.