Nieuws
Quantum Break

Remedy: Microsoft wilde geen vervolgen op Quantum Break of Alan Wake

CEO van Remedy vertelt over de samenwerking

Geschreven door Pablo Bool op
In een interview met Remedy-CEO Tero Virtala vertelt hij dat Microsoft geen vervolgen voor Quantum Break of Alan Wake wilden produceren.

Virtala duidt aan dat de studio zich had voorgenomen om langlopende franchises met Quantum Break en Alan Wake. Zo had het team de nadruk gelegd op de motivaties en achtergrondverhalen van de personages en hoe ze de bijbehorende fictieve werelden moesten verrijken. Alleen besloot Microsoft niet "verder" te willen gaan met de games. Remedy Entertainment heeft zelf niet de rechten in handen van Quantum Break of Alan Wake en kan dus niet zelf de beslissing kan maken om door te gaan met de serie.

De CEO zegt dat het een grote investering is geweest om medewerkers te vinden met veel ervaring om een zo een rijk mogelijke wereld neer te zetten. Hij gaat niet dieper in op wat nou exact de reden is dat Microsoft niet bereid is om de franchise voort te zetten. Hij neemt enkel de woorden "bepaalde redenen" in de mond.

Hij vertelt dat het een slimme zet was om de rechten te verkopen aan Microsoft ongeveer vijftien jaar geleden, maar dat hij het liefst in de toekomst weer de eigen controle heeft.

Op dit moment werkt Remedy aan aan de third person-actiegame Control. De E3-trailer toont een vrouwelijk hoofdpersonage met telekinetische krachten. Net als in Quantum Break maakt de speler afwisselend gebruik van krachten en geschut. De hoofdpersoon is de nieuwe directeur van een geheimzinnig bureau dat geïnfiltreerd is door iets buitenaards. Het is aan haar de taak om de macht weer in eigen handen te krijgen. Control verschijnt in 2019 voor pc, Xbox One en PS4.

Remedy entertainment

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week Vacature bij Santa Monica Studios hint naar vervolg op God of War
36

Reacties op: Remedy: Microsoft wilde geen vervolgen op Quantum Break of Alan Wake

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MrKingofhearts

    • 19 juli 2018 11:07
    Jammer man had graag een nieuwe Alan Wake gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 19 juli 2018 14:28
    @MrKingofhearts zeker, Microsoft en Phil veel berichten sturen, misschien wordt het dan mogelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 19 juli 2018 11:15
    Leuk dat Control ook gewoon op de Ps4 een release krijgt, lijkt een aardige game te worden, heb Quantum Break al moeten missen wegens gebrek aan de reguliere Xdoos..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 juli 2018 11:23
    Quantum Break was qua verhaal en actie echt wel een goeie game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 11:44
    Logisch, Microsoft is enkel geïnteresseerd in GAAS achtige games zoals sea of nietstedoen, Mulitplayer games met microtransacties tot op het bot (forza, gears of war) en Phil Spencer's uitspraken over singleplayer games passen daar precies bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 juli 2018 11:56
    @casualkiller Doe die Sony pet eens af en stop met onzin te verklaren man..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 11:58
    @Paxopoxo gewoon die oogkleppen ophouden en negeren man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 juli 2018 12:35
    @casualkiller Misschien ben jij juist de persoon die oogkleppen nodig heeft om niet elke keer te janken en zeiken op dingen van Microsoft, kiddo. Of ze juist af moet doen zodat je meer ziet dan alleen Sony?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 13:09
    @Paxopoxo in het bericht staat LETTERLIJK dat MICROSOFT geen vervolgen wilde maken op succesvolle singleplayer games van Remedy.

    Ik ben benieuwd hoe je dat als een positief gegeven gaat afdoen!!

    Kom op! je kan het!! Ga ik alvast de berichten opsnorren waarin Phil Spencer zegt geen tot weinig heil te zien in singleplayer games en hun focus op GAAS.

    Succes ermee!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 juli 2018 13:32
    @casualkiller Ik zeg nergens dat dit positief is, ik weet niet waar je dit vandaan haalt? Of praat jij altijd voor andere mensen?

    Ik heb het hier over JOU en je gezeik op alles wat maar met Microsoft en Xbox gerelateerd is want Sony nummer 1. Ik ben niet de enigste die dit inziet. Misschien moet je voortaan even Google gebruiken voordat je gaat blaten dat Microsoft niks met Singleplayer te maken wilt hebben terwijl er genoeg Singleplayer games aankomen. En dan heb ik het niet eens over de toekomst met de nieuwe 5 aangeschafte game studios zoals Ninja Theory of beter bekend als de makers van SINGLEPLAYER spel Hellblade. Of Compulsion Games, bekend van de SINGLEPLAYER game We Happy Few?

    Je zou toch echt voortaan zelf research moeten doen voordat je gaat zeiken en janken over dingen waar je 0.0& verstand van hebt.

    Fijne dag, kiddo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 14:11
    @Paxopoxo 5 studios waarvan nog geen 1 titel is aangekondigt, waarvan je pas over 2-3-4 jaar de eerste titels gaat ziet, …

    "We happy few " is al jaren geleden aangekondigt en komt op pc/ps4 ook uit, niets speciaals aan. maar Nice try!!

    Leuk dat ze nu studios opkopen, hadden ze 3 jaar geleden moeten doen, waren ze nu nummer 1 geweest. Niet nummer 2 … en als het zo doorgaat nummer 3.

    Verder: vooral blijven praten in denigrerende toon!!! kom je lekker volwassen over!! Ik reageer gewoon op dit nieuwsbericht, en als dat je irriteert , nou kut voor je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 juli 2018 14:29
    @casualkiller Je slaat compleet de plank mis met deze comment en je had beter gewoon kunnen ophouden in plaats van je eigen willetje te willen doordrukken. Wat heeft 3 jaar geleden hier mee temaken? Je plaat loopt inderdaad vast zo te zien.

    Mij maakt het geen fluit uit of Microsoft Nr.1 is of Nr.2. Ik heb er geen aandelen in en snap mensen zoals jou niet die er erg veel waarde aan hechten.

    Misschien moet je dan maar eens je eigen berichtjes terug lezen? met je kinderachtige ''Kom op! je kan het!! ".

    Ik zal hier maar de volwassen persoon zijn, die jij duidelijk niet bent, en zal niet meer reageren op jou omdat het nu meer gaat lijken op een eindeloze discussie met een Sony fanboy. Iets waar jou naam al unaniem mee verbonden is.

    Adios, kiddo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 14:49
    @Paxopoxo dat is goed, stop met reageren, beter nog, reageer helemaal niet op mij, beter voor je bloeddruk, je maakt je namelijk heel erg druk om wat ik vind. prima als dat zoveel voor je betekend, je snapt mijn comments niet eens, omdat je in boosheid lees hoe ik jou oh zo geliefde Microsoft onrecht aan doe door ze aan te spreken op hun visie en beleid qua single player games.

    Want als je daar echt niets om gaf reageerde je niet, toch ?

    Ik wens je oprecht een hele fijne dag!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 juli 2018 15:09
    @casualkiller Het gaat niet alleen om jou maar de console fanboys die deze site verzieken, waarvan jij er eentje bent.

    Je comments zijn ongegrond zonder research puur om een andere console in de grond te boren. En daar heb ik een hekel aan (Microsoft fanboy naar Sony of Sony fanboy naar Microsoft.)

    Ik geef geen f*ck om Microsoft of Sony, dit gaf ik meerdere keren aan. Zoals ik al zei, ik heb geen aandelen in ze. En ze kunnen beide prima samen voortbestaan. Het ene hoeft het andere niet kapot te maken, zo houdt je concurrentie waardoor Microsoft de laatste 3 jaar flink aan hun weg heeft getimmerd.

    Wederom, ik geef niks om Microsoft (moet ik dit weer gaan zeggen, cursus begrijpend lezen voor jou misschien).

    Eensgelijks
    Tip: Denk voortaan even na voordat je onzin gaat lopen verkondigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 15:38
    @Paxopoxo je kan het niet laten he :)

    ik kom hier al bijna 10 jaar, al bijna meer dan 10 jaar spui ik mijn ongenoegen en liefde over gaming gerelateerde zaken hier.

    10 jaar. laat dat even tot je door dringen met je account van een paar maandjes oud. 2 generaties terug was ik de Nintendo fanboy, 1 generatie terug de Xbox fanboy en deze generatie de Sony fanboy (niet mijn woorden btw haha) i dont care hoe je me noemt, fanboy, kiddo, ik zeg wat ik wil en als jij daar niet mee kan dealen, tough luck!

    Jij weet net als ik dat Microsoft singleplayer helemaal niet interresant vind op dit moment en GAAS hun toekomst is, als je dat serieus oprecht niet weet, dan ben je simpelweg niet genoeg op de hoogte, want de hele f*cking gamewereld heeft het erover , check Neogaf, Resetera, Reddit , Youtube, whatever.

    Je weet dat er een kern van waarheid in mijn comment zit maar dat zal je simpelweg niet toegeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 juli 2018 16:44
    @casualkiller Wow ''hier is je sticker''. Als je na 10 jaar er nog niet achter bent gekomen dan, sorry, ik kan niks meer voor je betekenen. Leuk dat je denkt dat dit mijn eerste account is op deze site want, ja, iedereen heeft maar 1 account.. Je bent echt op dreef met denken voor andere mensen vandaag of niet? En wederom, misschien weet je over 10 jaar wat begrijpend lezen is? Je bent op je teentjes getrapt en dan ga je onzin lullen. lachen man…

    Een fanboy zijn blijft sneu, ook al is het Xbox, Sony, Nintendo..
    Wederom, waarom zou het ene het andere moeten kapot maken en waarom zou jij als een Fanboy de vlag wapperen waar je niks voor krijgt of waar Sony niks aan heeft. Dit genereerd alleen maar afkeer.

    Er zit klein een kern van waarheid in je originele comment maar die is ver te zoeken door het blèren van onzin er omheen.

    Je zou het niet met mij eens zijn, fine, maar kijk eens in een spiegel. Ben jij niet geïrriteerd door iemand die Microsoft door je strot wilt duwen? Blijkbaar wel omdat je dit ook op mij afspiegelde met ''jou oh zo geliefde Microsoft'',

    Denk na en kijk eens naar jezelf. Ik ben niet perfect maar dit kan ik alleen aan jou meegeven. Je bent een Sony meme op deze site geworden en dat is zonde na 10 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 19 juli 2018 16:14
    @casualkiller Doe jij toch ook als het om Sony gaat? Ieder ms artikel dezelfde onzin is wel duidelijk ondertussen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 juli 2018 18:14
    @casualkiller dus omdat MS geen vervolg wilde maken op 1 (!) sp game gaan ze alleen voor game as a service?
    Je begint een beetje op Grohe te lijken, dat was ook zo'n vervelende troll/fanboy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 19 juli 2018 12:37
    @casualkiller
    Je plaat loopt vast

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 13:08