Nieuws
Super Mario Sunshine

'Remasters Super Mario 64, Sunshine en Galaxy zitten in één collectie'

Paper Mario-game zou veel weghebben van eerste spellen in de franchise

Geschreven door Michel Musters op
De mogelijke remasters van Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy voor de Switch zouden in één collectie zitten.

Dat claimt VideoGamesChronicle in een vervolgartikel. Eergisteren plaatste de website het gerucht dat bijna alle driedimensionale Mario-games later dit jaar naar Switch zouden komen. Daarop lieten diverse websites, waaronder Eurogamer en Kotaku, weten soortgelijke geruchten te hebben gehoord.

Nu laat VGC dus weten dat het in ieder geval om een collectie met Super Mario 64, Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy gaat. Super Mario 3D World zou daarnaast losstaand uitgegeven worden op de Switch. Het bestaan van een remaster van Super Mario Galaxy 2 wordt niet bevestigd.

In het oorspronkelijke gerucht viel ook te lezen dat Nintendo zou werken aan een nieuwe Paper Mario-game voor de Switch. VentureBeat laat nu weten dat het gaat om een Paper Mario die vooral lijkt op het origineel op de Nintendo 64 en het GameCube-vervolg The Thousand Year Door. Deze games hadden een grotere focus op rpg-elementen dan later uitgekomen spellen in de franchise.

Nintendo heeft vooralsnog geen van bovenstaande games aangekondigd of bevestigd.

Super Mario 64

Dit artikel delen:

Lees meer

De Xbox Games with Gold van april zijn bekend Modern Warfare 2 Remastered nu beschikbaar op PlayStation 4
24

Reacties op: 'Remasters Super Mario 64, Sunshine en Galaxy zitten in één collectie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 1 april 2020 08:42
    Dit is goed nieuws, ik was er gisteren bang voor dat ze deze per stuk full price zouden gaan verkopen maar dit is een goeie oplossing.
    Nu hopen dat de prijs enigszins schappelijk is, 60 Euro zou ik hier wel voor over hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heiny Reimes

    • 1 april 2020 12:52
    @fonsrutte Als het vandaag was geplaatst, zou ik voor heel andere dingen bang zijn :D.

    Maar gisteren las ik al soortegelijke berichten(echter wel met Mario 3D World erbij), dus het klinkt goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 2 april 2020 05:53
    @Heiny Reimes 3D Workx verwacht ik zelf in een eerder genoemde deluxe versie.

    Verder hoop ik echt dat Nintendo dit allemaal gaat uitbrengen, aangezien ik met name Sunshine en 3D World mis op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 1 april 2020 08:52
    Heb liever Galaxy 2, die was op alle fronten superieur aan 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 1 april 2020 12:14
    @Mmo-veteran Ik heb toch echt een grote voorkeur voor 1 :) Eigenlijk zou deze combo perfect zijn. Net als de paper mario versie. Die op de n64 was echt goed, alleen net iets te makkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 2 april 2020 06:37
    @coolharry te makkelijk ?? Hahah ik wist nog goed toen ik een kind was ik totaal niet wist wat ik moest doen eerst op de haven en toen volgens mij in die kleedkamers met die worstelaars heb het nooit helemaal voltooid helaas

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 1 april 2020 14:39
    @Mmo-veteran Mwa, Galaxy 2 had iets groter opgezette levels af en toe die wat meer aan Super Mario 64 en Sunshine deden denken, maar de gameplay an sich was wel wat minder vernieuwend dan bij de eerste. Ik hoop echt dat 'ie wel onderdeel is van de remaster collectie, de Galaxy games zijn voor mij de grootste reden om dit bundeltje aan te schaffen. Mario 64 is wel erg gedateerd nu, vooral de onhandige camera, blokkerige modellen en fletse textures van welleer zorgen dat ik daar nu niet meer al te warm voor loop. Sunshine kan denk ik met een poetslaag wat beter mee met de nieuwere 3d Mario's.

    Geen Galaxy 2 is geen aanschaf voor mij..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 1 april 2020 14:53
    @clandestine666 Wat ik uit het bericht begrijp zouden het remasters zijn, dus dezelfde spellen met echter hedendaagse graphics en sound.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 1 april 2020 15:23
    @Robert-Frans Voor hedendaagse graphics voor Mario 64 en - Sunshine zouden toch echt alle modellen van de personages, objecten en eigenlijk de complete levels opnieuw vormgegeven moeten worden. Dan is het geen remaster meer maar een heuse remake. Logischer is een HD-oplapbeurt met misschien wat nieuwe gedetailleerdere textures, terwijl het blokkerige uiterlijk blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 april 2020 17:21
    @Robert-Frans Dat is wel een uitleg die je wat zal moeten uitdiepen.
    Wat bedoel je met hedendaagse graphics? Want als de game grafisch compleet nieuwe models en dergelijke heeft, dus technisch weer helemaal opnieuw is opgebouwd, dan is het geen remaster maar een remake. Hebben ze echter alleen de resolutie wat opgeschroefd en eventueel wat textures toegevoegd of vervangen, dan is het een remaster.
    Totdat we daadwerkelijk beelden zien weten we gewoonweg nog niet wat het gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 1 april 2020 17:57
    @darkmanwls Ik denk dat 'ie het nu wel begrepen heeft, darkman..:P

    Maar idd, het opnieuw ontwerpen van zo'n beetje het hele uiterlijk, en dan alle genoemde games, gaat echt jaren duren. Zeker met het perfectionisme dat Nintendo erop nahoudt, vooral voor hun vlaggenschip/paradepaardje/boegbeeld. Mogen we hieruit voorzichtig concluderen dat het bij oppoetsen blijft?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 april 2020 19:21
    @clandestine666 oh had jouw comment helemaal niet gezien. Maar inderdaad wat jij zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 1 april 2020 19:41
    @darkmanwls Oh, had begrepen dat men ook van een remaster kan spreken als men de models opnieuw ontwerpt. Maar als dat dan al een remake is, wel, dan zullen we wel zien waar ze dan mee willen komen, áls dit waar is.
    Het lijkt me sowieso niet handig om Mario 64 vrijwel ongewijzigd op de Switch uit te brengen, want die graphics zijn bepaald niet goed verouderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 april 2020 22:56
    @Robert-Frans Het ligt eraan, je kan hetzelfde basis model gebruiken maar het aantal polygonen verhogen, Dan kan je nog steeds van een remaster spreken. Maar als de models echt opnieuw gemaakt moeten worden, dan spreek je van een remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 1 april 2020 08:55
    Dit is wel erg leuk als dit waar blijkt te zijn, momenteel is onze oude Wii met HDMI adapter aangesloten op een HD tv'tje, maar deze geeft max 480p weer, een remaster van meerdere iconsiche 3D mario games in één voor de Switch zie ik graag komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 1 april 2020 09:11
    Klinkt als een mooie 1 aprilgrap, zeker omdat Nintendo er helemaal niets over heeft gezegd en het ook weer niet zo heel erg waarschijnlijk klinkt.
    Maar als het waar is, dan zou het wel mooi zijn natuurlijk. 2 april zullen we meer weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 1 april 2020 09:20
    Ik wil geen updates over een Sunshine remaster zien op 1 april.. :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 1 april 2020 09:36
    Wat 1 april betreft… normaal zou ik het met jullie eens zijn, maar het wordt door verschillende bronnen bevestigd… VGC, Eurogamer, VentureBeat, Jason Schreier van Kotaku. Wil nog niet zeggen dat het gerucht blijkt te kloppen, maar tenzij al deze websites de handen ineen hebben geslagen voor een 1 april-grap, is dat het in ieder geval niet lijkt mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 1 april 2020 10:16
    @MichelMusters Of die ene gemeenschappelijke bron heeft een grap uitgehaald met al die partijen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 1 april 2020 10:43
    @fonsrutte Ja, dat is een optie. Wel flauw om het dan al twee dagen voor 1 april te doen, maar het zou niet de eerste keer zijn.