"Ik heb een aantal waardevolle gesprekken gehad", aldus Levine. "Eén van de personages in de game is flink aangepast, gebaseerd op interessante gesprekken die ik heb gehad met religieuze mensen uit mijn team. Ik kon begrijpen waarom sommige dingen hen boos maakten."

Volgens Levine is van censuur echter geen sprake. "Ik zei tegen (mijn team): 'Ik ga niets veranderen om jullie goedkeuring te krijgen, maar ik denk dat ik begrijp wat jullie bedoelen en ik kan iets doen dat het verhaal beter maakt, gebaseerd op wat jullie mij hebben verteld'. Dus dat deed ik en ik ben dankbaar voor hun perspectief. Het laatste wat ik wilde doen, was iets veranderen omdat het mensen zou kunnen beledigen, maar de dingen die zij aanwezen zorgden voor een minder goed verhaal."

Levine geeft niet prijs waar het precies om gaat, omdat het religieuze thema een belangrijk element is in de game. Wel wil hij benadrukken dat religie niet het enige thema van BioShock: Infinite is: "Toen mensen (Infinite) voor het eerst zagen, dachten ze dat het over de Tea Party-beweging in Amerika ging, daarna dachten ze dat het een game over een arbeidersbeweging was. Nu gaan mensen denken dat het om religie gaat. Infinite draait over patriottisme en om al die dingen, maar de overkoepelende thema's houden we nog geheim."