Nieuws

Quantic Dream onthult Star Wars Eclipse

Verhalende game in High Republic-tijd

Geschreven door Jacco Peek op
Heavy Rain-ontwikkelaar Quantic Dream heeft Star Wars Eclipse officieel onthuld.

De verhalende Star Wars-game speelt zich af ten tijde van de High Republic. In de game nemen spelers de rol aan van verschillende personages, waarbij keuzes invloed hebben op de toestand in de Outer Rim van het universum. Onder andere Yoda is kort zichtbaar in de trailer.

Een releasedatum en platformen zijn nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Alan Wake 2 aangekondigd, verschijnt in 2023 It Takes Two uitgeroepen tot game van het jaar bij The Game Awards
16

Reacties op: Quantic Dream onthult Star Wars Eclipse

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Rutgie

    • 10 december 2021 07:11
    Wat een prachtige, sfeervolle trailer! De sfeer deed me meer denken aan recente sci-f krakers als Blade Runner en Dune. Nu hopen dat de uiteindelijke game niet tegenvalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 december 2021 07:40
    Ziet er prachtig uit maar de personages op de drums en die laaste voelt niet als star wars voor mij aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 december 2021 08:49
    @hulstpower Ik had hetzelfde, het ziet er fantastisch uit en er zitten duidelijk Star Wars elementen in, maar krijg hier niet het echte SW gevoel bij, maar wie weet komt dat nog.
    Ik hoop ook op iets diepere gameplay dan QT-events, daar komen ze dit keer echt niet mee weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 december 2021 08:52
    @Ziminar Denk dat je deze game dan kan over slaan wat die qt events zullen er in zitten, dat is gewoon hoe hun hun games maken, voor Detroid become human echt verschikkelijk mooi en leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 december 2021 08:59
    @hulstpower precies bij Detroit paste het perfect, maar bij een SW game niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 december 2021 09:56
    @Ziminar we gaan het zien toch, het is een qd sausje en die games gaan meer om het verhaal dus zal wel goed komen denk ik en er zijn ook zat star wars games met qt events geweest in verleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 december 2021 13:35
    @Ziminar Waarom specifiek bij een star wars game niet? Er zijn star wars games in zowat ieder denkbaar genre uitgekomen. Dus voor mijn gevoel bestaat er niet zoiets als een specifieke star wars game.
    Het zal dus prima een quantic dream stijl game met QTE's kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 december 2021 14:09
    @Messtranor Goed punt, wellich hebt je gelijk.
    Detroid vond ik echter niet echt een actiegame, daar draaide het puur om het verhaal en de keuzes die je maakte. Ik vond hierin de QTE's echt het minste van die game en voegde mijns inziens weinig toe.
    Dit leek mij een uitgelezen momen om een KOTOR-achtige game te maken. Is ook natuurlijk ook niet echt een actiegame.
    Ben gewoon geen van QTE's blijkbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 december 2021 14:21
    @Ziminar Voor een kotor achtige game kan men tegenwoordig denk ik beter bij Obsidian of Larian aankloppen. Bioware in ieder geval niet. Die studio bestaat niet meer. Dat is EA's bitch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • St3ve

    • 10 december 2021 10:11
    WAUW!!! Ziet er erg tof uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ichi

    • 10 december 2021 10:21
    Kippenvel, wat een pracht en praal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 10 december 2021 11:00
    Ik sluit me bij alle bovenstaande reacties aan. Wat een sfeer. Tikje weinig Star Wars gevoel, gelukkig niet helemaal weg, dankzij de ruimte beelden heb ik hier wel net wat Star Wars gevoel bij. Maar verder ziet dit er echt heel goed uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 10 december 2021 11:03
    Alsof je naar een live action film zit te kijken, ongelofelijk. Wel gek dat de platforms nog niet bekend zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 10 december 2021 11:35
    Ziet er fantastisch uit, maar dat mag ook wel voor een pre-renderd filmpje. Je ziet dus 0 gameplay. Tot die tijd probeer ik mezelf niet te veel te hypen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 december 2021 13:37
    @The_Stifmeister Het is een Quantic dream game. Dan moet je sowieso je definitie van gameplay wel bijstellen. Het is niet zozeer een game, maar een interactieve film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 10 december 2021 12:31
    High replubic tijd spreekt me wel aan.
    Wel zin in een goed Star Wars verhaal.
    Liefste een open world RPG, maar dat gaat dit niet zijn.