Nieuws
PUBG

PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek

Framerate bepaalt prestatie van wapens

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Verschillende spelers van PlayerUnknown's Battlegrounds hebben een probleem ontdekt in het wapen-mechaniek van de game. Zo wordt uitgewezen dat de hoogte van de framerate bepaalt hoe het wapen in PUBG presteert.

YouTube-kanaal WackyJacky101 analyseerde de wapen-mechanieken in PUBG wanneer hij tot de conclusie kwam, dat het hebben van een lagere framerate voordeliger kan zijn bij het gebruiken van specifieke wapens. Zo kwam de speler erachter dat wanneer de framerate wordt ingesteld op 30fps, de terugslag van een aantal wapens makkelijker te controleren is. Hierdoor kunnen spelers makkelijker richten en hun kans vergroten op het uitschakelen van doelwitten.

Volgens WackyJacky101 wordt deze prestatie met name beïnvloed bij wapens met een hoge vuursnelheid. Hiermee wordt verondersteld dat hoe langzamer het wapen vuurt, hoe hoger de framerate moet zijn om goed te presteren. Volgens hem wordt dit veroorzaakt door de manier hoe PUBG de terugslag calculeert, dat gebeurt bij ieder schot dat wordt gelost in plaats van een vast patroon. Echter benadrukt WackyJacky101 dat het verlagen van de framerate de schade per kogel vermindert. Toch is het verlagen van de framerate gunstig voor spelers die normaal moeite hebben om met de terugslag om te gaan.

Reddit-gebruiker MutuTutu deed ook onderzoek naar deze kwestie en kwam erachter dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door het aantal kogels dat een wapen per seconde afvuurt. Zo wordt het voorbeeld uit WackyJacky101 benoemd waarin het AKM-wapen wordt gebruikt. Dit wapen vuurt tien schoten per seconde af wat perfect in lijn is met 30 en 60fps. De terugslag van dit wapen wordt zo het minste beïnvloed.

Dit geeft aan dat er voor elk wapen in de game een ideale framerate is om zo min mogelijk beïnvloed te worden door de terugslag. Met deze conclusie deelde MutuTutu een document waarin de ideale framerate voor elk wapen is opgesteld. Wanneer de framerate gesynchroniseerd is met het wapen, is het effect van de terugslag minimaal.

Voor de meeste spelers is het vaststellen van een framerate echter geen keuze. Met name aan het begin van een wedstrijd in PUBG, wanneer iedereen nog leeft, daalt de framerate drastisch. In de meeste situaties is het dan ook niet te vermijden.

Dit artikel delen:

Lees meer

YouTuber haalt met Donkey Kong 64-stream geld op voor transgender jongeren Treyarch bevestigt nieuwe tijdelijke modus voor Blackout
2

Reacties op: PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Devenace

    • 21 januari 2019 21:37
    Ik heb er ook nog 1, wanneer je op afstand op iemand schiet met een red dot of holographic sight, je dan vaker kans hebt dat je diegene knocked of uitschakelt dan wanneer je een scope gebruikt. De game past zich (zover ik weet) aan aan je uitrusting, het richten met een grotere scope vraagt om meer precisie, leuk als je dat kan maar in sommige gevallen niet altijd beter, aangezien met een red dot het stipje op de persoon in de verte zetten al voldoende is voor een goede hit, de grotere scope eist gewoon een body hit door je eigen kunnen en vaardigheden, wat bij een bewegend doelwit velen malen moeilijker is met een grotere scope.
    Ook past de game zich aan als je ver buiten de cirkel zit de kans op het vinden van een voertuig heel klein is.
    Een gerucht is dat je sneller add ons voor je guns vind als je een mic hebt en je tegen je teammates ook daadwerkelijk zegt wat je zoekt het de kans vergroot om dat te vinden.
    Graag hoor ik van andere gamers of ze dit ook ervaren op bijv de xbox versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 21 januari 2019 21:41
    Dat is wel heel bagger weaponcode dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.