Nieuws

PUBG op mobiel onverwachts gereleased in het Westen

Gelijktijdig met Fortnite: Battle Royale

Geschreven door Bob van der Laan op
Een mobile-versie van PlayerUnknown's Battlegrounds is onaangekondigd als softlaunch uitgebracht in het Westen, genaamd PUBG Mobile.

De mobiele-versie van PUBG is namelijk donderdag uitgebracht in de Google Playstore van Canada, waar de game nu te downloaden is, als ‘soft release’. Dit is een soort early access of bèta waarin ontwikkelaars hun game in de store van een bepaalde regio uitbrengen om de stabiliteit en interesse van het spel te testen.

In februari van dit jaar kwamen er in China al twee varianten van PUBG voor smartphones uit, destijds sprak niemand over een mogelijke release in het Westen. Toen zagen we vooral gameplay-video’s vanaf iPhone-toestellen, waar de game ook snel in het Westen naar toe moet gaan komen. Bekijk hier hoe PUBG Mobile in zijn werking gaat.

De timing van de PUBG Mobile-release is nogal opvallend, concurrent Fortnite: Battle Royale kwam namelijk op dezelfde dag met een mobiele-versie van de game. Deze bèta van de iOS-versie van Fortnite: Battle Royale stroomde, ondanks dat het een uitnodigingsevent is, gelijk al op nummer één in de hitlijst van de App Store.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ark: Survival Evolved krijgt mobiele versie Total War: Arena
9

Reacties op: PUBG op mobiel onverwachts gereleased in het Westen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • KratosFever

    • 16 maart 2018 11:00
    Waarom staat er in te titel "in het westen" en niet "in Canada"?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 16 maart 2018 11:39
    Somebody is feeling that Fortnite heat …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ries

    • 16 maart 2018 17:44
    Onverwachts? Gister is Fortnite gereleased op iOS. PUBG is over 2 maandjes over denk ik zo, dat spel zit zo verrot in elkaar..ene issue na de ander, servers down om de haver klap…en nog geld voor vragen ook pfffff schamen moeten ze zich. Fortnite staat als een huis, leuke updates en speel het nu ook relax op me phone (ziet er trouwens nagenoeg net zo uit als op pc, echt knap dat dit mogelijk is).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 16 maart 2018 18:10
    @Ries Fortnite is beter inderdaad want het is gratis dus iedereen kan het uitproberen het loopt ook soepel en heeft geen tot nauwelijks problemen, is op alle consoles te spelen met eventueel crossplay tussen ps4 & pc, en xbox & pc. Maar om een spel nog maar 2 maanden te geven en dan af te schrijven wat 30 miljoen keer is verkocht.. ik denk het niet. Fortnite zit gewoon goed in elkaar, iedereen kan instappen en iedereen snapt meteen wat de bedoeling, er zijn geen attachments of verschillende helmen, vesten etc. Ik heb beiden gespeeld, fortnite prima game hoor, maar ik speel nog steeds liever pubg en er zijn genoeg mensen die het met mij eens zijn. En ik heb eigenlijk nooit of nauwlijks last van servers die down zijn op pubg, maar ik zal wel op een ander tijdstip spelen dan omdat jij er blijkbaar wel last van hebt.

    Zelf niet zo'n fan van mobiel gamen, dus zal pubg ook niet spelen op mijn telefoon.
    Wel heb ik veel zin in de aankomende updates op pc waaronder de nieuwe 4x4 map en wapens, voertuigen etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 17 maart 2018 09:08
    @Ries
    Dat was in het begon zo maar pubg is nu prima te spelen hoor. Fortnite is meer toegankelijk en pubg meer voor de gevorderde gamer. Plus het styltje moet je aanspreken van fortnite….ik ga toch liever voor een iets realistische setting

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sanderth

    • 17 maart 2018 12:36
    @Ries Echt, weet je wel waar je over praat? Fortnite en PUBG zijn in de basis zeer vergelijkbaar; echter zijn er mensen die Fortnite niks vinden en PUBG geweldig, en uiteraard andersom.

    Toegegeven, PUBG is niet al te best geoptimaliseerd tot zo ver. Maar ze zijn goed op weg! Na de update van afgelopen week schoot bij mij de FPS weer een eindje omhoog en ik denk dat ze nog lang niet klaar zijn met de optimalisaties.

    Als je werkelijk meent dat PUBG binnen 2 maand finito is, dan heb je vrij weinig kennis van de markt. Dat staat vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ries

    • 18 maart 2018 16:08
    @sanderth Hoeveel tijd hebben ze wel niet nodig dan om te optimaliseren? Spel is al zolang uit en elke update neemt nieuwe issues mee. En 2 maandjes is natuurlijk “bij wijze van”.
    Zelf hou ik ook meer van realisme, H1Z1 is bijvoorbeeld een goede tussenweg. Maar hoop van harte dat PUBG geweldig gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sanderth

    • 19 maart 2018 09:41
    @Ries Ik zeg ook nergens dat ik het niet lang vind duren; integendeel, het duurt verschrikkelijk lang.

    En ik weet nu niet of je H1Z1 erbij haalt omdat deze misschien goed geoptimaliseerd is? Ik meen namelijk dat H1Z1 ook al een jaartje of 3 onder ons is en dus ook langer de tijd heeft gehad om zich te ontwikkelen dan PUBG (wat begin 2017 is uitgekomen).

    Heb wel even wat gameplay van H1Z1 bekeken, het trekt mij toch nog niet zo erg als PUBG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 19 maart 2018 11:39
    @Ries
    Fortnite is voor noobs, PUBG voor gevorderden