Nieuws
Fortnite: Battle Royale

PUBG Corp. klaagt Epic aan om overeenkomsten PUBG en Fortnite

De battle royale onder de battle royales

Geschreven door Michel Musters op
PUBG Corp., het bedrijf achter PlayerUnknown's Battlegrounds, klaagt Epic Games, de ontwikkelaar van Fortnite, aan.
PUBG Corp. en Bluehole dreigen al sinds vorig jaar om Epic Games voor de rechter te slepen. De Koreaanse ontwikkelaar wil namelijk reageren op de battle royale-modus in Fortnite, die te veel op de gameplay in PUBG zou lijken.


Dat PUBG Epic Games nu voor de rechter sleept, heeft mogelijk te maken met het feit dat de battle royale-modus van Fortnite door Neowiz (de ontwikkelaar van de mmorpg Bless Online) naar Oost-Azië wordt gebracht. De aanklacht van PUBG werd in januari in Seoul, Zuid-Korea ingeleverd.

Het is het doel van PUBG Corp. om een rechter te laten beslissen dat de battle royale-modus van Fortnite te veel op Battlegrounds lijkt.

Bron: Korea Times

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Games With Gold van juni gelekt Wat is je favoriete handheld om op te gamen?
17

Reacties op: PUBG Corp. klaagt Epic aan om overeenkomsten PUBG en Fortnite

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 29 mei 2018 08:51
    Haha was te verwachten natuurlijk, good luck in court…. … PUBG.


    edit:

    Een beetje zoiets als Microsoft die Sony gaat aanklagen omdat Gran turismo teveel lijkt op Forza.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 29 mei 2018 10:14
    @casualkiller Dat zou Microsoft gaan verliezen omdat Gran Turismo al heel wat jaartjes ouder is dan Forza, er waren al 5 versies voordat forza op de markt kwam en in datzelfde jaar kwam ook GT4 volledig uit.
    Maar ik ben met je eens, lijkt me sterk dat ze kunnen winnen, aangezien je op gameplay ansich voor zover ik weet geen patent kunt hebben, en anders kan Epic weer terug aanklagen met dat PUBG weer veel weg heeft van hun Unreal Last man standing modus..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 29 mei 2018 12:11
    @casualkiller Of het te bewijzen is weet ik niet, maar Epic heeft hier natuurlijk wel een beetje een vies spelletje gespeeld. De originele modus van Fortnite (ook een ripoff van Minecraft) leverde geen flikker op volgens mij, waardoor ze gewoon het volgende gekopieerd hebben en in de game gestopt hebben.
    Ze hebben ook een tijdje samengewerkt als ik het goed begrijp dus Epic heeft daadwerkelijk in de keuken gekeken bij PUBG.
    Als je nu de gemiddelde Fortnite speler vraagt wat Fortnite is zeggen ze Battle Royale en niet de zombie-survival modus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • battlefield_4

    • 29 mei 2018 09:14
    Ach ja je moet wat als je ziet dat de concurrent het beter doet (geen idee eigenlijk maar dat denk ik)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wootism

    • 29 mei 2018 09:54
    Tja, je moet wat wanneer de concurrent het beter doet met ongeveer hetzelfde concept en je zelf met je eigen buggy spelletje achter de feiten aan hobbelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Turambar

    • 29 mei 2018 10:01
    Laten we het erop houden dat Fortnite voor kinderen is en PUBG voor volwassenen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 29 mei 2018 10:18
    @Turambar Nou, ik denk dat er heel wat volwassenen Fortnite spelen. Dat jij de cartoon graphics niet interessant vindt maakt het nog niet dat het een spel is puur bedoelt voor kinderen. Zelf vind ik het nog steeds jammer dat ze gestopt zijn met Battlefield Heroes, want die vond ik leuker dan de gewone Battlefield.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 29 mei 2018 10:20
    @Turambar mee eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 29 mei 2018 13:02
    @Turambar Dus jij speelt Fortnite dan? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 29 mei 2018 10:11
    Ze hebben het tog zelf ook gejat wtf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 29 mei 2018 11:11
    Tja alleen de gamemode nee natuurlijk niet. Maar als ze letterlijk alles gejat zouden hebben kwa opzet, levels etc, looks, misschien. Maar dat lijkt me hier ook niet het geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 29 mei 2018 15:28
    Waarop wil PUBG hun claim baseren? Schending copyright of trademark?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 29 mei 2018 16:28
    Kopiëren van een idee gaat niet alleen over wat je ziet, maar ook wat in de code staat van een game. Misschien hebben ze daar gewoon in zitten stelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 30 mei 2018 08:07
    @MelvinChowder dat inderdaad goed kunnen. Hoopte dat hier al info over bekend was. Ik ben benieuwd ik hoeverre het te bewijzen valt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DunkieXL

    • 29 mei 2018 18:05
    Grappig, ze weten dat ze zelf hun concept ook gejat hebben van Arma modders?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 30 mei 2018 00:21
    @DunkieXL Ehr.. raad eens wie die mod in ARMA heeft gemaakt? iemand met een naam "PlayerUnknown"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 29 mei 2018 21:21
    Ik durf wel te wedden dat de advocaten van Epic druk bezig zijn om te kijken of PUBG Corp. niet iets in de licentie eisen van Unreal Engine 4 heeft overtreden.