Het battle royale-genre is een van de populairste genres van de afgelopen jaren. Hoewel PUBG door velen wordt gezien als de game die deze ontwikkeling in gang heeft gezet, zegt Brendan Greene, de bedenker van het spel, dat hij niet nog een battle royale-game wil maken.
In maart kondigde Greene aan dat hij, na vijf jaar, het team van PUBG heeft verlaten. Hij blijft wel in dienst bij PUBG Corporation en gaat aan de slag als hoofd van een nieuwe divisie bij de ontwikkelaar, genaamd PUBG Special Projects. Met dit team, dat gaat opereren vanuit Amsterdam, wil Greene nieuwe mogelijkheden van interactie en connecties in de gamewereld onderzoeken.
Greene weet nog niet wat zijn volgende spel gaat inhouden, maar het is wél zeker dat dit geen nieuwe battle royale-game of een vervolg op PUBG gaat zijn. Hij geeft aan dat het doel van dit project is om iets nieuws te proberen en houdt zich niet bezig met het maken van winst. Bovendien krijgt Greene alle vrijheid en is er geen opgegeven deadline, dus voorlopig hoeven fans geen nieuws te verwachten over zijn nieuwe game.
Hoewel Greene zich niet meer gaat bezig houden met battle royale-games, ziet hij wel graag dat het genre blijft groeien. Hij hoopt dat ontwikkelaars niet simpelweg meeliften op het succes van battle royale-games om snel geld te verdienen, maar in plaats hiervan een eigen draai geven aan het genre. Hierbij noemt hij het succes van Apex Legends als voorbeeld. Ook als esport denkt Greene dat battle royale-games nog een aantal stappen moeten maken.
Reacties op: PUBG-bedenker wil geen battle royale-games meer maken
TheChief
Ik ben echt zo toe aan een goede teambased shooter want alles wat er nu nog is op dat vlak is zeer matig:
- CS:GO: verouderde graphics, physics en game mechanics.
- BF:V: Een behoorlijke flop als je kijkt naar het gebrek aan content en gameplay. Om nog maar te zwijgen over DICE's hopeloze poging om ook een BR mode in BF te stoppen met Firestorm.
- Rainbox 6 Siege: Eigenlijk alleen goed als je met een vaste groep speelt want spelen met pubbies werkt voor geen meter. Om de haverklap sta je midgame opeens 3 vs 5 omdat mensen halverwege van sessie switchen omdat ze op het punt staan te verliezen, terwijl het spel daar geen penalty tegenover zet.
Ik ben echt weer toe aan een moderne variant van een Unreal 2 XMP, Team Fortress Classic of Quake Wars.
keenan
TheChief
Ik geef gewoon mijn mening. Doordat BR games de markt overspoelen is er op het moment weinig ruimte voor andere shooters. Prima dat jij BR wel leuk vindt, daar heb ik niks op tegen. Ik heb iets tegen BR games.
chemicalscum
CSGO is misschien van 2012 maar echt goed geüpdated, zeker de laatste jaren, ook visueel, niet voor niets dat nog steeds miljoenen mensen het spelen. En de game mechanics en economy system zijn juist heel erg sterk en skill based. Echt de enige shooter e-sport die er toe doet en dat blijft het nog jaren.
Online first person shooters boeien me sowieso niet heel erg, ik speel veel liever een meeslepende singleplayer shooter. En dat komt ook wel een beetje door CS, andere games zijn gewoon minder interessant.
keenan
ebiker
fonsrutte
Is een oprechte vraag, ik speelde beide niet.
MelvinChowder
TheChief
Ik was dan ook best teleurgesteld dat bijvoorbeeld Overwatch me niet aansprak omdat ik had verwacht dat de sterke focus op teamplay etc in die game me wel zou grijpen.
fonsrutte
TheChief
Maar het is voornamelijk het constante looten dat ik bijzonder storend vind in BR games.
Quintex
darkmanwls
Quintex
Natuurlijk vrij om te plaatsen wat je maar wilt, maar vervelend is het wel.
TheChief
Ik ben niet gericht op één bepaalde uitgever/developer. In tegendeel, zo ben ik bijvoorbeeld een BF fan en veteraan maar zal ik de eerste zijn om toe te geven dat de laatste 3 Battlefied games ronduit garbage zijn geweest (met name Hardline en BF1)
Als je je zo stoort aan mijn bijdragen kan je ze natuurlijk ook gewoon negeren. Live and let live.
Quintex
Maar inderdaad, live and let live.
SuperDre
Zelf vind ik het jammer dat Battlefield heroes gestopt was (maar eigenlijk ook niet, want ze hadden zich moeten beperken tot de 2 originele gametypes (capture the flag en die defense) en ook niet met helicopters kunnen droppen..
Daarnaast was Dirty Bomb ook een geweldige arcade shooter, totdat ze ook daar weer te veel wijzigingen als grote shields etc gingen toevoegen, en juist DAAR was het weer dat ze NIET de beschikbare gametypes moesten gaan inkrimpen.
TheChief
Dirty Bomb heb ik enkel even gespeeld tijdens de beta maar het kon me niet boeien. De levels deden erg leeg en lineair aan en de wapens voelden niet lekker.
EdwinVP