Nieuws

Meer dan 320.000 spelers verbannen in PUBG sinds lancering

Veel spelers weg

Geschreven door Bob van der Laan op
Sinds de start van PlayerUnknown’s Battlegrounds in maart zijn er meer dan 320.000 spelers verbannen uit het spel vanwege cheaten.

Via Twitter heeft het anti-cheat systeem BattlEye, waar PUBG gebruik van maakt, bekend gemaakt dat er sinds de lancering meer dan 322.00 cheaters zijn verwijderd uit het spel. Dit is meer dan twee keer zoveel als het aantal dat vorige maand naar buiten kwam. Toen sprak bedenker Brendan 'PlayerUnknown' Greene nog van 150.000 verwijderde accounts.

BattlEye liet ook weten dat er elke dag gemiddeld tussen de 6.000 en 13.000 bans worden uitgedeeld. Dit liep laatst op 20.000 spelers binnen 24 uur, waarvan de meerderheid uit China komt. Meer dan 40% van de spelers van PUBG komen daar vandaan. Cheaters maken onder andere gebruik van aimbots en scripts om automatisch te healen.

Vorige week haalde PlayerUnknown’s Battlegrounds nog met bijna 2 miljoen spelers de hoogste piek ooit op Steam.

Dit artikel delen:

Lees meer

Herfstupdate voor Xbox One is nu live Bungie markeert de lancering van pc-versie Destiny 2
11

Reacties op: Meer dan 320.000 spelers verbannen in PUBG sinds lancering

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Dennispls

    • 17 oktober 2017 12:02
    Allemachtig wat een hoop. Ik snap niet waarom mensen altijd zo massaal moeten cheaten.
    Wat je nu ook krijgt is dat mensen je sneller reporten als ze het niet vertrouwen juist vanwege de hoeveelheid cheaters. Zelf gister nog iemand gehad die ik had doodgeschoten en waarvan diegene via chat zei reported for cheating…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mutsaers78

    • 17 oktober 2017 13:21
    @dennispls Er is een chat in PUBG? Waar kan ik die vinden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 17 oktober 2017 13:25
    @mutsaers78

    Ik denk dat hij de voice chat bedoelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 18 oktober 2017 00:48
    @dennispls

    Helaas is de wereld niet zo rooskleurig als wel eens gedacht wordt. :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dennispls

    • 18 oktober 2017 11:03
    @dgm Oh die illusie heb ik niet hoor. @Mutsaers78, ik bedoelde inderdaad de voice chat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 17 oktober 2017 13:42
    Ik heb een hekel aan cheaters, maar 320.000?! Worden die er dan gewoon direct uitgeknikkerd zonder process? Als er keiharde feiten zijn begrijp ik het wel, maar als je gereport wordt voor cheaten, dan moet daar wel keihard bewijs voor zijn toch? Klinkt ironisch genoeg als een oorlogstribunaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 17 oktober 2017 14:25
    @ragpost Dit komt niet alleen door reporten. Er zit een anti cheat systeem in genaamd Battleye (effe t bericht goed lezen) die in de gaten houd of er iets niet klopt aan de data die jouw client verzend en verzameld. Of kan zien of jouw client wel werkt zoals deze zou moeten. Hierdoor kan men een cheater herkennen. En dat gaat echt niet direct bij 1 foutje, dit gebeurd bij consquente detecties

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 18 oktober 2017 00:42
    @darkmanwls

    Tevens is battleye één van de meest gebruikte third-party anti-cheat software.

    https://www.battleye.com

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • acegreennld

    • 17 oktober 2017 18:28
    Snap ut zowiezo niet. Waarom zou je cheaten. Zo laat je toch gewoon merken dat je er niks van bakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Da_Doctor

    • 17 oktober 2017 21:31
    Het zijn niet alleen cheaters doe worden gebanned, wanneer je een streamer killt zou het ook mogelijk zijn om een ban te krijgen van de developers. Heerlijk spel dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 18 oktober 2017 00:31
    @da_doctor

    Geloof jij de negatieve steam recensies die bijna allemaal van Chinese spelers komen?