"PS3 zorgde voor problemen ontwikkeling Haze" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Tijdens de ontwikkeling kwamen we grote struikelblokken tegen die ervoor hebben gezorgd dat het spel niet is geworden wat het zou moeten zijn. Veel van deze problemen waren van een technische aard. De PlayStation 3 is namelijk een krachtige machine maar het is erg lastig om het beste eruit te halen", aldus Hilton. "We besteedden meer tijd aan het fatsoenlijk laten lopen van de game dan dat we bezig waren om een degelijk spel te ontwerpen."

Maximale uit de hardware halen

Door slechte verkoopcijfers van Haze kwam Free Radical in financiële problemen. het bedrijf werd vervolgens opgekocht door ontwikkelaar Crytek en omgedoopt tot Crytek UK.

Hilton is ervan overtuigd dat de CryEngine 3, de grafische engine van Crytek, problemen als bij Haze zal voorkomen. "Ik denk absoluut niet dat we al het beste van de PS3 hebben gezien," zegt Hilton, "en ik denk absoluut dat één van de beste dingen aan Crytek en de CryEngine is dat we nu in de beste positie zijn om het maximale uit de hardware te halen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou