Bij wijze van PR-stunt stuurde Ubisoft een zwarte, piepende kluis naar Australische site Ninemsn, meldt Mumbrella. De mysterieuze kluis werd gistermiddag bij het kantoor van de site in Sydney afgeleverd, vergezeld door een brief met de instructie "beluister je voicemail".    

Toen werknemers een bijgesloten pincode invoerden, ging de kluis niet open maar begon wel te piepen. Vervolgens werd de hele afdeling naar huis gestuurd, waarna de explosievenopruimingsdienst de kluis in de kelder van het pand opende.

Toch niet verdacht

In de kluis troffen ze Watch Dogs aan, met het bericht dat de game beschikbaar is en wat accessoires die in de game voorkomen, zoals een pet en een muts. "Dit is absoluut over de grens van wat voor PR-bedrijven veilig is om anoniem naar nieuwsredacties te sturen", reageert Ninemsn-hoofdredacteur Hal Crawford. "Het ding was zwart zwaar en best eng. We hebben nog bij andere redacties gecheckt of zij ook zoiets ontvangen hebben, maar dat was niet zo. We zijn niet in paniek geraakt, maar aangezien er geen verklaring was moesten wel stappen ondernemen.

De plaatselijke politie verklaard kort dat het opgeroepen werd vanwege een verdacht pakketje. "Het bleek niet verdacht", aldus de politie tegen Polygon. Ubisoft bevestigt dat de kluis deel uitmaakt van een "gethematiseerde promotie" voor Watch Dogs.

Door NUtech.nl.