Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
The Division

Programmeur Glenn Fiedler bekritiseert pc-versie The Division

Adviseert volledig nieuwe codering

Geschreven door Sepiaswirl op

Een ervaren programmeur en netwerkcodeerder genaamd Glenn Fiedler heeft op zijn blog de pc-versie van The Division bekritiseerd. Volgens Fiedler zijn de problemen in de pc-versie van de game niet te verhelpen, zonder een volledig nieuwe codering. 

Fiedler heeft bij verschillende ontwikkelaars gewerkt, waaronder Irrational Games en Respawn. Hij werkte aan titels als God of War: Ascension en sinds kort aan Titanfall 2. Op basis van een video – welke inmiddels op privé is gezet – denkt Fiedler dat Ubisoft gebruikmaakt van een ‘trusted client model’. 

Binnen dit model wordt belangrijke gameplay informatie bijgehouden via individuele spelers en niet op een algemene server. Deze informatie geeft bijvoorbeeld aan hoe krachtig een speler is. The Division kampt sinds de lancering op pc al met problemen, omdat spelers deze informatie kunnen hacken en aanpassen.

“Ik hoop echt dat Ubisoft geen gebruikmaakt van een trusted client model. Zo wel, dan ben ik van mening dat dit niet kan worden opgelost. Niet zonder een volledige nieuwe codering.” 

Volgens Fiedler moet Ubisoft overschakelen naar een server-authorative network model, welke volgens de programmeur onder andere ingevoerd is voor titels als Overwatch en Titanfall. In dit model wordt de belangrijke informatie over spelers opgeslagen op een centrale server. Deze server reageert op basis van wat de speler doet.

Na de lancering van The Division op pc, PlayStation 4 en Xbox One werden meerdere bugs geconstateerd. Er werden verschillende patches voor de game uitgegeven, maar de problemen met hackers houden aan. 

Bron: Glenn Fiedler

Dit artikel delen:

Lees meer

CD Projekt Red ziet Rockstar als rolmodel voor gameontwikkeling Als Nederlandse concept artist in Japan
8

Reacties op: Programmeur Glenn Fiedler bekritiseert pc-versie The Division

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    spreadthehate

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    Ik heb de game in geen weken meer aangeraakt en dat ben ik voorlopig ook niet meer van plan.
    DZ level 55 nu met de PC versie, ik vind het spel echt dood en dood saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    haastnooit

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    @spreadthehate Ik ook helaas en ik ben bij lange na niet zover gekomen als jij. Erg zonde dat Ubisoft er niet bovenop heeft gezeten om de game ook na release tot een succes te maken.

    Verder: De beste stuurlui staan aan wal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Grohe

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    Shame dat Ubisoft weer een game zo om zeep helpt. Wel raar want het begon nog zo veelbelovend en iedereen dacht dat Ubisoft eindelijk een niet- krakkemikkige game had geleverd.
    Jammer want de game zelf leek me wel goed al wou ik nog ff wachten eer het te kopen…. Verstandige beslissing blijkt achteraf want zelfs voor een budgetbak prijs heb ik er niet echt zin meer in.

    Al mijn hoop betreft Ubisoft is nu gevestigd op Wildlands… Hoop echt dat Ubisoft daar eindelijk weer 's een topgame op de markt zet zonder technische mankementen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    XtraLinkUK

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    @Grohe De ontwikkeldivisies worden ogenschijnlijk verkeerd gemanaged. Op deze manier producten op de markt zetten, game na game…

    Kennelijk gaat er iets mis tussen de deadline halen en een game uitbrengen als het ook daadwerkelijk af is. Iets waar EA ook erg veel last van blijkt te hebben. Alleen EA lost het dan weer op in vorm van vroege DLC en wat al niet meer.

    Slechte zaak zo, deze grote vissen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    haastnooit

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    @Grohe Ik heb mijn geld er wel aan uit gegeven en daar heb ik best spijt van. Ik wacht sowieso altijd de reviews af, maar in het vervolg zal ik nog langer wachten met de aanschaf van een Ubisoft game wanneer de game een paar maanden uit is. Veel problemen lijken altijd veel later aan het licht te komen.
    Bij Unity heeft dat zich uitbetaald, al heb ik me ook daar achteraf gezien niet bovenmatig veel mee vermaakt.
    Ze moeten het eerst maar weer eens bewijzen dat ze een degelijke game in de markt kunnen zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    HighNesZ

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    De client side registratie van vuursnelheid en kogels was al bekend in de beta.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    El Ninjo

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    Mee eens, stuk gaat over de PC-versie maar de console-versies kampen ook met bugs & exploits. Er lopen nu zoveel spelers rond welke exploits misbruiken en daardoor zwaar overpowered zijn dat het PvP element voor de 'nette' spelers in de DZ totaal verpest is. Het huftergehalte is schrikbarend, groepen rogues welke de DZ letterlijk domineren.

    Matchmaken van de Incursion is treurig, voordat je een goede groep hebt ben je 10 pogingen tot matchmaking verder en dan nog is het hopen dat je niet last minute gekicked wordt.

    Ben maar weer Destiny gaan spelen, heeft sinds de 12de deze maand een flinke update gekregen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TheChief

    • 1 jaar, 1 maand geleden
    Ik vond de game vanaf het begin al niet erg indrukwekkend. Wanneer je eenmaal voorbij de prima audiovisuele aspecten kijkt is The Division gewoon enorm repetitief met zeer weinig variatie in vijanden.

    In tegenstelling tot bv een Destiny, waar je oneindig veel nieuwe typen vijanden en wapens kan introduceren, zit The Division vast aan het feit dat het niet de kant van de echt buitenissige sci-fi kan opgaan. Het moet altijd binnen de grenzen van het redelijk haalbare blijven qua technologie etc vanwege de Tom Clancy-franchise restricties.

    Heb het spel daarom uiteindelijk ook niet gekocht en geen moment spijt van gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.